vægt kanin {{forumTopicSubject}}
Vores Olfert virker større i knoglebygningen end fx en hermelin, jeg ved ikke hvilken racer han er mixet af. Han har store ører og ser ikke ud til at indeholde hermelin sådan fænotypisk (udseende). Forleden skulle jeg have ham i bad med imaverol og da han var våd tænkte jeg godt nok han så lidt lille ud så jeg smed ham på vægten. 1,8kg stoppede den på. Han er ca fra april sidste år og dermed udvokset, findes der virkelig blandingskaniner der ikke bliver større? Eller skal jeg skrue op for gulerødderne og kraftfoderet måske? Han har lidt skæg og manke så der er nok noget løvehoved i ham. Han er frisk og ser ikke tynd ud nu han er tør igen, men der var fileme ikke meget kød på ham i våd tilstand... Altså han skal ikke psises men han skal jo helst heller ikek være tynd heller pga helbredet osv... han får ca ½ dl kraftfoder om dagen TØR jeg give ham mere eller hvad skal jeg proppe i ham? han burde vel lige veje 2 kg tror i ikke når han er en blanding? ingen af racekaninerne vejer jo under 1.9.... så vidt jeg ved?
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
jun 2011
Følger: 1 Gnavere: 1 Emner: 10 Svar: 58
Jeg synes os at min ser lidt sjusket og tynd ud nu når han er ved at skifte pels så han får lige en ekstra gulerod og lidt tørret frugt i sit foder.
Men ved da at kaniner heller skal være lidt for tynde end lidt for tykke pga. Deres små hjerter ikke kan holde til fedtet. Min søster kanin ser os lidt tynde ud for tiden men hvis de ikke spiser op til den næste dag vil jeg ikke anbefale at give mere foder og grønt:-)
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 5 Gnavere: 3 Emner: 4 Svar: 300
jeg ville ikke være bekymret, hvis ellers han ser ud til at være pæn i huld
mar 2012
Jeg har tænkt på havregryn? ville det mon være godt at blande lidt af i?
Han får tørfoder om morgenen, om aftenen er der stadig lidt tilbage, men næste morgen er det væk, så han spiser det sidste om natten.
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 5 Gnavere: 3 Emner: 4 Svar: 300
hende jeg har der er så lille, spiser rimelig godt, og taer GODT fra mht til hø, så er slet ikke bekymret... OG hun får gulerødder hver dag
mar 2012
vægt kanin