{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.468 visninger | Oprettet:

At gøre kaninen mere tam? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har tænkt meget på hvordan jeg kan gøre min kanin mere tam? Jeg synes nemlig ikke hun er så tam som jeg ønsker... smiley

Jeg tænkte på om det kunne have noget at gøre med at hun går i et meget stort bur, hvor jeg tit har svært ved at fange hende.

Tror I det kunne være en mulighed at sætte hende i et mindre bur et lille stykke tid hvor jeg kan give hende en masse opmærksomhed?

På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At gøre kaninen mere tam?
  • #1   8. sep 2012 Synes ikke du skal skifte fra et stort bur til et lille, buret skal være så stort som muligt !! Måske du kunne sætte dig ved siden af hendes bur, og så snakke blidt til hende, eller lokke hende hen til lågen med en gulerød. Det kan også være fordi hun er i brunst.. Nu ved jeg ikke hvor gammel hun er.. smiley

• #2   8. sep 2012 Hankaniner er de bedste kælekaniner. Man kan aldrig regne med hunkaniner..

• #3   8. sep 2012 Det er altså bare en myte, at hanner er bedre end hunner som kæle kaniner. smiley

• #4   8. sep 2012 jeg synes dog at have bemærket det.. kraftigt..

• #5   8. sep 2012 Okay, det er så også forskelligt. De hunner jeg har haft. Har været søde og rare, dog mindre rare i brunst. smiley

• #6   8. sep 2012 Hun er lidt over 1 år smiley

Cecilie: Når det ikke har noget med emnet at gøre så skal du bare lade være med at kommentere det...

»Sepas kaninopdræt«:
    Tusind tak for svaret. Jeg vil give hende endnu mere opmærksomhed en jeg gjorde i forvejen, og hun kommer IKKE i et mindre bur! smiley

• #7   8. sep 2012 Det lyder godt. smiley

• #8   8. sep 2012 Går hun alene? :] for jeg har 2 han kaniner, går virkelig fint sammen x]
    den ene er nemlig ikke så tam og den anden er okay tam.. de går på stort areal (nemlig mit værelse ^^) og har frit adgang til deres bur ( de sover i samme bur, for den anden ikke vil sove i dens eget.. -.-')
    men er igang med samme proces, da gør jeg at jeg bare sætter mig på gulvet og lader dem undersøge mig og gravle på mig.. smiley så er jeg nemmerlig ikke så farlig mere ^^

• #9   9. sep 2012 Ja, hun går alene. Men jeg har skam tit tænkt på at anskaffe mig en kanin til, men næsten alle her inde på GG siger jo at kaniner SKAL gå alene?

Dine kaniner lyder dælme til at ha det godt! smiley

• #10   9. sep 2012 Altså mine kaniner har altid gået sammen med andre kaniner.. og hvis 2 kaniner sagtens kan gå sammen, synes jeg ikke det skader at holde dem samlet ^^, når min seneste kanin bliver skræmt eller urolig trøster den anden den :} og derfor synes jeg det er godt for dem begge, at de sådan har hinanden.
    I og med de er to han kaniner der ikke er neutraliseret x] har jeg aldrig fanget dem i at slås, tværtimod O_O
    - Men er enig i at de burde gå i hver deres bur og komme ud og lege sammen. Men gider sådan set ikke at hente dem til og fra bur x], er lidt for doven.. :] så de går frit ^^,

• #11   9. sep 2012 Jeg synes ikke kaniner bør gå sammen, da de også skader hinanden psykisk og ikke kun fysisk. Kaniner der er neutraliseret kan nogle gange gå sammen, men dette er ikke altid. De skal dog også have et stort areal at gå på med hver deres hus, ligesom i naturen. Kaniner er jo ikke flok dyr, men koloni dyr. Det vil sige at de spiser sammen og advare hinanden mod fjender, men de har hver deres hus, at være i. Så jeg synes du skal prøve at anskaffe dig en til kanin, men i hvert sit bur. Ikke noget med at gå sammen, men bare så de kan se hinanden og høre hinanden. Så bliver hun måske mere tryg. smiley

• #12   9. sep 2012 Aye Lina Louise:
    Har dine kaniner altid gået sammen, eller har du haft den ene i kortere tid end den anden? smiley

»Sepas kaninopdræt«:
    Det kan godt være du har ret angående det med at anskaffe en til kanin, selvfølgelig skal de gå i hver sit bur smiley Tror bare ikke min mor vil blive så glad for det! smiley

• #13   11. sep 2012 Jeg har haft min kanin Mr. Brooks i nogle uger før jeg anskaffede mig Jack ^^,
    og Mr. Brooks var ca. 10 uger da jeg hentede ham og Jack var måske 8-9 uger.
    Men de har gået sammen siden, og jeg har ikke oplevet problemer, men bliver da lidt urolig hvis de skader hinanden psykisk /: Når jack bliver bange løber han altid lige hen til Mr. Brooks og så slikker Mr. Brooks, jack i ansigtet.. umiddelbart efter falder han til ro og begynder at lave den der gumle lyd.. eller hvad man skal kalde det O_O ..
    Også sagde dyrhandleren at de godt kunne gå sammen, men det var de færreste der kunne. Har bare aldrig oplevet problemer med dem? /:

• #14   11. sep 2012 Ja, de kan skade hinanden psykisk og fysisk uden at man ligger mærke til noget. Så jeg synes helt klart ikke det er en god ide at have to fertile (især) han kaniner gående sammen. Så synes du skal holde dem hver for sig selvom de måske har gået sammen hele livet det er jo ikke deres natur at gå sammen. Det kan jo være at de skader hinanden. Men det er i bund og grund dit eget valg. smiley

• #15   11. sep 2012 mmm.. du kan have fat i noget ^^, men siden de går frit, og selv kan go ind i deres bure når det passer dem, også de vælger at putte sig sammen om natten.. Kan jeg ikke rigtig se nogen skade :} Men jeg er enig.. Der kan være skader som jeg ikke har set, men når jeg kæler med dem til daglig har jeg ikke bemærket noget usædvanligt, men der kan jo være.. ^^,
    Jeg planlægger at få den neutraliseret på et tidspunkt her i næste måned.. men skal flytte snart og alle omkostninger går til alt mulig andet.. O_O..
    Men tak! :] skal da overveje om jeg med tvang skal holde dem hver for sig.

• #16   11. sep 2012 Det er i bund og grund dit valg. smiley
    Det var så lidt :I Héhé

• #17   22. aug 2017 Nå men det med gumle lyden det er fordi at de skære tænder og fordi at de skære tænder er fordi at de er glade og har det godt smiley

Kommentér på:
At gøre kaninen mere tam?

Annonce