{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
707 visninger | Oprettet:

Marsvin attack {{forumTopicSubject}}

Jeg har 2 marsvin, Kahlua og Weedy.
Kahlua har jeg lige fået, og det er gået godt at sætte de 2 tøser sammen.
Kahlua er lidt sky, så jeg ville tage hende op igen i dag for at snakke med hende, og gøre hende mere håndtam.

Lige idet som jeg har fået fat i Kahlua, springer, og jeg mener virkeligt SRINGER Weedy op og bider sig fast i min finger !
Ikke bare i ydre fingeren, min hendes mund omslutter HELE min finger, og hun bider hårdt ! Jeg prøver så at ryste hende af, i min store forskrækkelse, men hun bliver sidende fast i 2-3 sek.

Det har jeg aldrig oplevet før, hun har aldrig været sådan, og jeg vil pisse bange, og tudbrølet smiley

Wtf ? Har i nogensinde oplevet det ? smiley Og hvad fanden skyldes det ? Kunne hun finde på at gøre det igen ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Marsvin attack
  • #1   5. sep 2012 Kan hun være blevet bange?

• #2   5. sep 2012 Jeg har aldrig selv oplevet det, men kender en, der endte på skadestuen pga sådan et marsvin, fordi den var aggressiv.

• #3   5. sep 2012 jeg ved ikke om hun blev bange, men det blev jeg satme smiley

• #4   5. sep 2012 Umiddelbart er mit gæt, at Weedy enten er blevet bange eller har forsøgt at "forsvare" sin nye burkammerat. Men hun kan også have en eller anden form for smerter. Gør hun det igen? Det kan jeg desværre ikke spå om... Men hvis jeg var dig, ville jeg nok holde lidt ekstra godt øje med hende og evt. få hende tjekket hos en dyrlæge.

• #5   5. sep 2012 jeg havde weedy oppe i går, og der var intet galt med hende, der lå hun og slangede sig på mine ben . smiley
    men det kan vel godt være hun har prøvet at forsvare kahlua, men så vil hun jo bare gøre det igen, når jeg vil have kahlua op ? eller hende for den sags skyld smiley

• #6   5. sep 2012 Jeg har ikke prøvet det og jeg fik også en lidt sener men mine to hanner slåsede kun mod hinanden.
    Men jeg tror at hvis du lige så stille tager den ENE hånd ned først og siger hej til dem begge, det gør jeg hver gang og du hilser igen unden at bide. Så det er mit råd smiley

• #7   5. sep 2012 jeg har haft sådan et monster i 8 år. Hun var ræverød og fik af samme grund tilnavnet "pitbullen". Hun røg på uden varsel og lavede også det du siger med at hænge fast. Hun fungerede fint i gruppen og var bla. hende jeg klikkertrænede fordi hun var rigtig kvik, men det der med når man fjernede nogen fra flokken kunne hun slet ikke med. vi snakker en fejebakke til at holde hende væk med hvis vi skulle have en ud. tog vi hende - ingen problemer. heller ikke hvis man havde haft hende ude sammen med de andre og de blev sat ned en af gangen. KUN når de skulle tages ud.

• #8   5. sep 2012 Jeg ville nok tage det roligt og se om det sker igen - det kunne jo være grisen bare var blevet forskrækket og derfor bed fra sig.

• #9   5. sep 2012 der kan være SÅ mange årsager.... ligefra at den du har haft længest er syg (smerter = frygt = angreb er det bedste forsvar) og til at de har været oppe og slås lige inden du kommer og stikker fingrene ned (igen: frygt = angreb er det bedste forsvar)... jeg vil SLET ikke begynde at gætte på den specifikke årsag i dette tilfælde.
    Bare husk: dyr (eller børn for den sags skyld:)) er ikke onde, der er ALTID en grund, det er så op til dig om du kan finde den...

• #10   5. sep 2012 arh....kommer så lige til at gætte lidt alligevel på det ER noget med frygt der starter det... for du skriver hele tiden du tager dem op og stikker hænderne ned osv.... og hvis der har været noget fnidder i forvejen og du så kommer oppefra så liger det et angreb i en dum lille marsvinehjerne for rovfugle angriber oppefra og de er BANGE for rovfugle...

• #11   5. sep 2012 Susan S jeg er enig i det med rovfugle, jeg lægger mig altid ned på gulvet først og venter på at de kan se at det bare er min smiley

• #12   5. sep 2012 ja ok Camilla, jeg nøjes selv med at tale lidt til mine inden jeg hapser dem, der er jo ikke mange rovfugle der går og siger "hvae så lille svinebasser, skal i ha nogle gullerødder?":)

• #13   6. sep 2012 Er du sikker smiley det kan være at jeg skal gøre det samme:)

• #14   6. sep 2012 der er da mere hygiejnisk end at lægge sig på gulvet*LOL*;)

Kommentér på:
Marsvin attack

Annonce