{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle ikea skab 500 kr.
  • Terrassedør kan ikke lukkes 1.536 kr.
  • Opsætning af lampe 400 kr.
  • Service stiga håndplæneklipper 1.500 kr.
  • Sikring af højseng og opsætning af væghængt tv 749 kr.
  • Nedrivning af 2x vindueskarme 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad for et dyr skal jeg vælge?
  • #2   2. sep 2012 Det afhænger af, om du kun skal have EN gnaver. For så skal du IKKE vælge marsvin. Marsvin skal være minimum 2 af samme køn, eller en hun og en kastrat.

• #3   2. sep 2012 enten EN hamster eller TO marsvin.... har man to marsvin er de heller ikke så afhængige af man har rigeligt tid at snakke, de har jo hinanden:)
    Vil du have dyr der holder længe så er det jo marsvin, det er ikke helt ualmindeligt de bliver 7-8 år hvis man ikke avler med dem og ellers giver dem en sund kost med masser af grønt.
    Men er du ung kan din livssituation hurtigt ændre sig og så er det måske mest praktisk med et dyr som hamsteren der kun bliver knapt 3 år max?

• #4   3. sep 2012 Det kommer jo lidt an på hvad du hælder mest til smiley

• #6   3. sep 2012 Jens, hun er kun 1 år ældre end dig, så tror ikke du skal regne med hun snart skal ud og studere.

• #7   3. sep 2012 er jeg den eneste der ikke forstår hvorfor den ikke allerede er aflivet, hvis den knapt kan gå og har øjnbetændelse, så lyder det som om den kun er i live for din skyld...
    se at få den aflivet, så du behandler den ordenligt, og så kan du bagefter tænke på hvad du så skal have

• #9   3. sep 2012 Som en anden i tråden allerede har skrevet så er der ikke noget der hedder eet marsvin - man skal mindst have to. Marsvin er hyggelige og sjove dyr men de er ikke nødvendigvis særligt kælne og derfor er der mange der bliver skuffede når de får dem. Samtidigt skal du overveje om du har råd til at købe grønt til to marsvin hver eneste dag og om du har råd og plads til et bur som er rimeligt for dyrene at gå i. Selvom du har et bur der måler 120 x 60 cm. bliver det kedeligt for marsvinene at være i det for længe af gangen.

• #10   3. sep 2012 Jeg undrer mig også lidt over, hvorfor en hamster, som er så syg, ikke allerede er aflivet??

Ang. valg af gnaver, så er der jo nogle overvejelser, du skal gøre. At de 2 valgmuligheder, du opridser, ville jeg klart vælge marsvinet og så få to marsvin (marsvin er flokdyr og bør ikke gå alene). Mine bevæggrunde for dette valg ville være:

- marsvinet er dagdyr modsat hamsteren, som er natdyr
    - marsvinet lever længere (6-8 år, nogle gange længere)
    - marsvin bider (som udgangspunkt) ikke - det gør hamstere oftere

Men du skal jo selvfølgelig vælge ud fra dine præferencer. smiley

• #11   3. sep 2012 Dog, hvis du vælger at få 2 marsvin, skal du være sikker på at have råd til dyrlæge. Pga deres længere levetid er der også større risiko for, at der vil blive brug for dyrlæge til dem på et tidspunkt, hvis de bliver syge.

• #13   3. sep 2012 Jens: Der er heller ikke noget der hedder 1 rotte.
    Er deguer ikke også flokdyr?

• #15   3. sep 2012 Det mente jeg nok. Ergo er der heller ikke noget der hedder 1 degu.

• #17   3. sep 2012 Team Potedask: Der er da ikke nogen der har sagt, at rotter ikke er flokdyr.

• #20   3. sep 2012 Team Potedask, du skrev: "Rotter er altså også flokdyr!"
    Det var altså dig selv der fik det til at lyde som nogen havde sagt de ikke var.

Jens: Ja, og når det gælder anskaffelse af dyr, er der ikke noget der hedder EN rotter eller EN degu, det er ret vigtigt at pointere, når man foreslår en person at anskaffe et dyr.

• #21   3. sep 2012 deguer er flokdyr ja. Og derudover lever deguer let 8 år så det kan man altså også lige overveje...

• #22   3. sep 2012 Roolig folkens, hamsteren er aflivet I dag.. tidligere havde vi ham til dyrlægen med det øje, og han mente det ikke ville være et problem.
    Så begyndte han og tage kraftigt på, og vi tænkte bare slankekur.
    Så lørdag aften var min søster der, og hun ved meget om dyr.
    Hun sagde han havde kræft.. så vi fik ham aflivet I dag..
    Angående dyr: Jeg har reserveret 2 marsvin nu :-).
    De afhentes nok torsdag el. fredag, og vi har skam råd til det, da min far liiige har fået job, jubi!.
    Men ellers tak til jer der mente et hamster, men jeg synes bare ikke de er aktive nok, men nu må vi se.. smiley

• #23   3. sep 2012 Hov.. jeg var lige et andet sted, har ikke reserveret et dyr endnu, skal ud og kigge! smiley

• #24   3. sep 2012 Så sørg for at finde en ordentlig opdrætter at købe dem hos, ikke en dyrehandel.
    Dyrehandlere og useriøse opdrættere kan nemt finde på at sælge dig et af hvert køn og påstå de er af samme køn, og så sidder du pludselig med rigtig mange marsvin, samt marsvin skal ikke gå i blandet køn normalt.

• #25   3. sep 2012 Jeg kender skam en der sælger/avler sine marsvin, ham køber jeg ved, der fik jeg også Plet, og min forrige hamster ;-).

• #26   26. feb 2013 Christian M: Det er da noget værre vrøvl. Mennesker kan jo ikke snakke marsvinesprog, så uanset hvor meget man snakker med marsvinet, vil et menneske aldrig kunne gøre det op for en burkammerat af samme art som den selv, for den fatter sq ikke hvad vi siger alligevel.
    Marsvin er flokdyr. Ergo skal de have en burkammerat af samme art som dem selv.
    At du har haft 17 marsvin gennem tiden er kun bekymrende, for når du kan komme med sådan en udtalelse viser det kun, at du har ejet 17 marsvin uden rent faktisk at have ret megen viden om dyrene.

• #27   26. feb 2013 Jeg kan godt se hvad du mener. Men det ændrer bare ikke på, at et marsvin er et flokdyr, og hvis folk tror de kan nøjes med at have én, så er det på ingen måde dyret de tænker på, ej heller holder de dyret på dyrets premisser, men udelukkende fordi de selv er egoistiske.
    Der er jo heller ingen mennesker der ville bryde sig om at blive lukket inde i et lille rum og den eneste kontakt de nogensinde har til et andet væsen er en ged, som de ikke fatter hvad siger og som ikke fatter hvad de siger. Den form for selskab ville intet menneske jo kunne trives med hele deres liv. Og det er det samme med marsvin hos mennesker, der tror man kan nøjes med kun at have én.
    Håber du kan se hvad jeg mener smiley

• #28   26. feb 2013 Nej, for det ville et domesticeret dyr aldrig kunne overleve. Det er jo ikke vilde marsvin vi holder os. De marsvin vi har som kæledyr er jo ikke de samme som dem der lever i naturen. De ville aldrig kunne klare sig i naturen.
    Ville du måske lukke en puddelhund ud i naturen og forvente, at den skulle kunne klare sig selv, fordi det gør den art, hvor den oprindeligt er opstået fra?

Kommentér på:
Hvad for et dyr skal jeg vælge?

Annonce