10.113 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Tror ikke mit marsvin drikker :( Tror ikke mit marsvin drikker :(

Jeg er utrolig meget i tvivl om, om mit marsvin drikker vand smiley
Jeg har både en skål med vand og en "drikkedunk" til hende, men der svinder ikke noget vand fra "drikkedunken" og det ligner det udmiddelbart heller ikke at det gør fra skålen?

Jeg ved ikke om jeg er hys - eller de bare ikke drikker så meget ?

Hjælp smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tror ikke mit marsvin drikker :(
  • #1   14. aug 2012 Jeg har desværre ikke en ven/veninde før om 2-3 uger smiley

• #2   14. aug 2012 Giver du den meget grønt dagligt? For der er jo også væske i (noget mere end andet):-)

• #3   14. aug 2012 giver du meget agurk....? (ot: det er faktisk skadeligt med meget agurk)

• #4   14. aug 2012 Hun for grønt hver dag smiley
    Og hun har kun fået agurk en eller to gange smiley

• #5   14. aug 2012 giver du meget vandholdigt foder kunne man jo så spørge... (og lege gætteleg indtil til man gætter sig til hvad du fodrer med?;))

• #6   15. aug 2012 Hvilke former for grønt giver du hyppigst dit marsvin? Og hvor store mængder/hvor mange gange dagligt?

Jeg har personligt erfaret, at når mutterne får meget grønt (og især agurk, salat og melon), så drikker de mindre vand, end ellers.

• #7   15. aug 2012 Jamen jeg har jo været så dygtig at købe "vejselv" foder, jeg sidder og venter på at jeg for Tima Mega C hjem smiley

Jeg har lige fået hende, så ved ikke hvad jeg hyppigt giver hende, men hun har fået persille, basillikum, lidt agurk, lidt gulerødder og pepperfrugt.

Hun for frisk grønt hver dag, og giver hende bare et stykke jeg synes er passende.
    Så har hun været ude på græs her de sidste ar dage, hvor det har været godt vejr.

• #8   15. aug 2012 der er også meget grønt i peberfrugt og hvis ellers græsset er grønt så også i frisk plænegræs. Mine drikker dog alligevel... er du helt sikker på drikkeflasken virker?:)

• #9   15. aug 2012 "meget grønt i peberfrugt..." damn jeg skal ha mere kaffe! "meget VAND i peberfrugt..." skulle der da ha stået:)

• #10   15. aug 2012 Er det skadeligt for marsvin at de får for meget agurk???

• #11   15. aug 2012 Det har jeg aldrig hørt det skulle være, med mindre vi er ude i risikoen for diarré..

• #12   15. aug 2012 Okay fordi jeg giver mine marsvin agurker morgen og aften uden problemer smiley skulle bare lige være sikker smiley

• #13   15. aug 2012 Hvorfor giver du dem agurk så tit?
    Det er mere fordi der ikke er nogen næring i det, så der er ikke rigtig nogen grund til at give det så ofte.

• #14   15. aug 2012 Fordi de har det meget varmt her det seneste også får at de får lidt vand for de agurker de for self andet grønt ved siden af smiley

• #15   15. aug 2012 der er fr meget phosphor i skrællen, det kan give nyreproblemer.

• #16   15. aug 2012 Team A&F man behøver ikke at give dem agurk morgen og aften pga varmen, så længe de har vand. Som Cavy Cats skriver, der er ikke noget næring i agurk, det er mere en slags snack:-) Og der er jo også noget væske i andet grønt, hvor der også findes en bedre næring i, så hellere give dem dette!

• #17   15. aug 2012 Okay smiley

• #18   15. aug 2012 Men super godt at du tænker på at det kan være varmt for dyrene:-)

• #19   15. aug 2012 Team A&F: Så længe de har en vandflaske de kan få vand fra, så er agurk unødvendigt. Jeg går ud fra, at de har en vandflaske også, og at det ikke kun er agurken der er deres eneste væske?
    Jeg kan blive lidt i tvivl siden du skriver at du giver agurkerne for at de skal kunne få vand.

• #20   16. aug 2012 jeg vil også anbefale trådstarter til at tjekke om vandflasken virker.
    er den hel gal, kan du tjekke om hun er dehydreret ved at trække forsigtgt op i huden, i fx i nakken, hvis det falder på plads med det samme, er hun ikke dehydreret, hvis det går langsomt kan hun være det, falder det ikke på plads er det afsted til dyrlægen med det samme.

men vil hun spise fx grønt hvis du sidder med hende? og virker hun ellers frisk og frejdig? efter min erfaring går de fra maden før de holder op med at drikke hvis de er dårlige.

• #21   16. aug 2012 Vandflasken virker smiley
    Og hun spiser alt det grønt jeg giver hende, men jeg har bare aldrig set hende drikke smiley
    Nej hun gik desværre alene smiley

Jeg vil prøve at tjekke om hun er dehydreret, ved at "hive" lidt i hende smiley

• #22   16. aug 2012 Hun er ikke dehydreret, og har lige taget hulen ud så hun kunne drikke og spise, og hun pludre helt vildt smiley

• #23   17. aug 2012 De har skam vandflaske Cavy cats men i stedet for agurker giver jeg dem også salat smiley

• #24   17. aug 2012 salat er også kun godbidder, det er ikke sundt at de spiser sig mætte i det.

• #25   17. aug 2012 Der er ikke grund til at give hverken salat eller agurk. Det er bedre de bare bruger deres vandflaske.

• #26   17. aug 2012 De får allermest peber og blomkål og i morgen vil vi prøve igen at give dem broccoli da det ikke har været den store begejstring når de skulle have det smiley

• #27   17. aug 2012 Team A&F Hvis der er noget grønt mine marsvin ikke er specielt begejstret for men jeg ved at de har godt af at spise, servere jeg det for dem flere dage i træk som det eneste grønne og derved "overgiver" de sig til at spise det, såsom alt mulig slags kål, det er ikke alle mine der er lige begejstret for det, men de ender så alligevel med at spise det, da der ikke er andet mere spændende på menuen:-) Det kan du jo også prøve med eks. brocollien!
    De skal selvfølgelig stadig have deres tørfoder og hø ved siden af!

• #28   17. aug 2012 Okay så prøver jeg med broccoli og peber smiley

• #29   18. aug 2012 hvis hun ikke er dehydreret og vandflasken virker, og hun ikke er sløv og ellers virker som sig selv. så tror jeg bare at hun fået så meget vædske gennem grønt at hun ikke er særlig tørstig:)

• #30   20. aug 2012 Tak for svarene, jeg er måske var en puldret løvenmor smiley

• #31   20. aug 2012 jeg aner ikke hvad en "puldret løvenmor" er men man kan aldrig være for meget "pylret løvemor";)

• #32   20. aug 2012 er det normalt ikke en HØNEmor man er? smiley har ikke hørt den med en løve før, hehe

• #33   21. aug 2012 Det er der skam :b de er være en hønemor smiley
    Jeg tænkte også "whaaaaat the f" første gang jeg høre det, men det er lige takken værre smiley

• Thea E
    Thea E Tilmeldt:
    mar 2018

Emner: 1 Svar: 3
    #34   26. mar 2018 Mit marsvin drikker heller ikke så jeg prøvede at købe en ny vandflaske men der sker intet. Tænker det er på grund af grønt eller jeg håber det i hvert fald. Mit marsvin har en meget stor kind som om han gemmer mad der inde men bliver sgu lidt bekymret da han har haft de sidste 3-4 dage.. Nogle der ved hvorfor eller hvad man skal gøre ved det. Er kun en pige på 13 og har haft 2 marsvin før ham hvor det ikke er sket.. Håber nogle kan hjælpe smiley

• #35   28. mar 2018 marsvin gemmer ikke mad i kinden (det er ikke en hamster jo)... han kan have en tandbyld hvis han er konstant hævet i kinden.

Kommentér på:
Tror ikke mit marsvin drikker :(

Annonce