1.099 visninger
|
Oprettet:
Døde unger {{forumTopicSubject}}
Hej med jer
Vi har kaninunger for første gang hun fik 8 unger og har bygget en fin rede med massere af pels og halm. Men vi har allerede fjernet to døde unger fra reden. Jeg kan mærke der er af der er lidt kold og har varmet den og lagt tilbage.
Jeg tjekker en gang og har dem oppe og ellers kigger jeg ud morgen og aften.
Giver hun dem ikke mad? Jeg ser hun er oppe hos dem.
Har hun ikke mælk nok?
Skal de have killinger modermælkserstatning.
Skal naturen gå sin gang?
Søger bare råd, vejledning og forklaring
apr 2017
Følger: 13 Følgere: 19 Gnavere: 2 Emner: 4 Svar: 22
Det er ikke unaturligt, at nogle unger ikke klarer den - der kan være flere årsager til det. Men min erfaring er, at hunkaninen ofte afviser ungerne, hvis der er noget i vejen med dem eller hun ikke er interesseret i at være mor. Hun kan finde på at skubbe dem ud af reden fx. Derudover ville jeg give dem meget ro, da kaniner i naturen gemmer deres rede for rovdyr. Kaniner passer heller ikke deres unger og er ved dem hele tiden, da de i det fri skal ud og finde føde, men de vender tilbage til dem og giver mælk, når der er ro. Så det kan måske hjælpe at give dem helt ro i nogle dage
dec 2020
Følger: 1 Følgere: 12 Annoncer: 1 Svar: 6
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 86 Gnavere: 22 Emner: 1 Svar: 150
dec 2020
apr 2013
dec 2020
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
Til trådstarter: Kig lige, om hunnen har yverbetændelse - hvis ikke, og hun gentager situationen næste gang, vil jeg råde dig til at tage hende ud af avl.
apr 2013
dec 2020
apr 2021
Følgere: 9 Emner: 2 Svar: 2
Vi er endt med 3 døde i reden, der er ikke sket dem noget og moren har ikke gjort dem noget.
Det er vores første kuld.
Vi har nu 3 sunde kaninunger på 9 dage, jeg tænker de kommer til at klare sig.
Kanin mor knurre lidt når jeg kommer og fare frem, det har hun ellers ikke gjort før.
Jeg tænker det har været for koldt om natten måske de har været svage og frosset🤷🏽♀️
Døde unger