8.775 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
Kan dværghamster gå sammen? Kan dværghamster gå sammen?
Vi har i Januar købt en vinterhvid dværghamster (Phodopus sungorus), da den gamle døde.
Jeg har altid ladet mig fortæller at dværghamster ikke kan gå sammen, mad sad idag og læse om dem på nettet, og læste på dyrenes beskyttelse ( (link fjernet) ) , at Phodopus-slægten helst vil gå med andre.
Jeg vil så høre om I ved noget om det???
Og hvis det er tilfældet, kan jeg så godt sætte min hun som er fra januar, sammen med en anden hun nu ???
Håber i kan hjælpe mig, for vil da helst det bedste for mit lille dyr.
0 synes godt om
apr 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Emner: 4 Svar: 79
Dog har jeg ikke hamstere mere men har haft og min søster har avlet .
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 4
Skal det evt være samme race hvis jeg skal have en mere??
apr 2010
Følger: 48 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 16 Svar: 1.298
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 36 Gnavere: 5 Emner: 22 Svar: 1.143
Der er dog tilfælde hvor det kan lade sig gøre - men ville ikke selv vove mig ud i det..
Da jeg havde hamster gik de hver for sig..
Og ser tit i dyrehandlere at der er såret, eller døde hamster i burene fordi de dræber hinanden
apr 2010
apr 2010
apr 2010
Følger: 1 Gnavere: 2 Svar: 7
Det er der intet problem i.
De kan dog være svære at introducere for hinanden, hvis de ikke er unge.
Man kan sagtens få to hanner til at gå sammen; men jeg har dog haft problemer med at få to hunner til det (da de begge var lidt sære mht. at gå sammen på samme store område, som de normalt havde for sig selv; men det kan lade sig gøre.
Det bedste er at sætte to af samme race sammen, da du så ikke skal tænke over specifik mad etc. (har ikke den store erfaring med kinesiske, campbells eller roborovski dværge, så om der er den store forskel på dem og vinterhvide, det ved jeg ikke).
Hamstere skal IKKE bo alene i hvert sit bur (guldhamstere kan dog ikke enes særlig længe i samme bur; men nu er der tale om vinterhvide dværge).
Vinterhvide dværge er både alene, par og gruppedyr. Det er set i naturen er der sagtens kan gå flere sammen uden problemer; men der er jo så også grænser for, hvor mange der skal gå sammen, da de er glade for at formere sig
Sætter du en sammen med din hun, så efter min mening, så har et hamster det bedst med et bur på 60x40x40 (LxDxH), for så har den plads til at bevæge sig på og samtidig have plads til madskål, vandflaske, hjul, skjul og andet.
Skal der så en anden ind, ja så skal bevægelsesområdet jo øges.
apr 2010
mit hamster går i 2 bure nu der er koblet sammen med en masse rør, jeg vil tro de er 35x30x35 hver bur. men syntes godt nok det er svært, for det vil være en skam og købe en hun mere og de slet ikke kan sammen. Men syntes også det er synd den går alene, hvis den helst vil have selvskab.
apr 2010
Følger: 1 Gnavere: 2 Svar: 7
Det er et meget svært valg ja, for der vil altid være dårlige eksempler såvel som gode. For hvis du prøver at sætte to dyr sammen, som er vant til at trives alene, ja så er det selvfølgelig sværrere end med to, som er vant til at gå sammen med andre.
Kan ikke råde dig til det ene eller andet, for de gange jeg har sat nogle sammen, der har jeg altid haft et ekstra bur, hvor den ene kunne komme over i og bo, hvis de ikke kunne gå sammen.
Jeg har dog altid adskilt dem med et sæt tremmer (så lille mellemrum mellem tremmerne som muligt, så de ikke kan presse sig igennem) indtil de har vænnet sig til hinanden. Når de havde det, så var det væk med tremmerne og så vente og se, hvad de gjorde. Og det er lykkedes hver gang.
apr 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Gnavere: 6 Emner: 7 Svar: 346
de er ikke særlig sociale dyr, de er i naturen men ikke i fangenskab
apr 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Emner: 4 Svar: 79
Kan dværghamster gå sammen?