{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
653 visninger | Oprettet:

Ørkenrotter. HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Nu har jeg besluttet mig for at det er ørkenrotter jeg vil have.
Jeg har læst på nettet om dem, men vil gerne hører jeg erfaringer og hvad i gør med jeres.

Hvad er f.eks bedst? Terrarie eller bur? Går det med 2 hanner sammen? hvad har i jeres bur? hvilket mad fodrer i med, og hvad bruger i som snacks? lader i dem gå ude af buret?

Vil meget gerne vide en masse inden jeg anskaffer mig en.
Ville også være glad hvis i kunne sende links til gode hjemmesider! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ørkenrotter. HJÆLP
  • #1   10. aug 2012 rigtig god beslutning, det bliver du glad for smiley
    terrarium er bedst da de så ikke larmer (de bider i plastik bur) ja hanner kan godt gå sammen smiley jeg har 2 hanner fra forskellige flokke og de har det godt sammen. husk at køb en masse legetøj til dem så de ikke keder sig, f.eks. rør, løbehjul, grene, huse osv, men du skal regne med de graver det ned smiley
    jeg bruger biobase hampstrøelse og masser af det så de kan grave gange, de får guderødder, græskarkerner, tørret majs, melorme og alt muligt andet som snack.
    de er ekstremt hurtige så jeg ville nok ikke lade dem gå uden for buret hvis jeg var dig, men jeg har købt en gnaver løbegård til mine som de render rundt i engang imellem smiley
    og til foder kan du købe mange slags specielt til ørkenrotter/gerbils, det er det jeg bruger smiley og de spiser ikke særlig meget så¨det gør ikke noget hvis det koster lidt.
    og husk at de skal kun have vand ca hver anden dag da deres nyrer kan stå af ellers smiley
    links:

http://www.godedyreraad.dk/pattedyr.pasning.oerkenrotte.html

http://www.gerbildk.moonfruit.com/#/avl/4562897295

(link fjernet)

• #2   10. aug 2012 og husk at giv dem hø/halm, det kan de også have meget sjov med smiley

• #3   10. aug 2012 Mine har gnavet et paprør i stykker på ingen tid.. Så gem så mange som muligt!
    Mine spiser altså meget, eller Ronja gør, hun er leder.. De er svære at gøre tamme det kræver at man har meget tid..

• #4   10. aug 2012 Mange tak for svarene! smiley

Nu får jeg dem her snart, men jeg ved ikke hvilke køn de bliver? Der bliver bare valgt to til mig, men hvis de er fra samme kuld er det så et problem???

• #5   11. aug 2012 Nej de kan sagtens gå sammen hvis de er fra samme kuld, så er de jo vand til hinanden smiley men hvis det er han og hun så kommer der jo unger ud af det, som vil være indavl..

• #6   13. aug 2012 Ja det kan blive et problem så smiley

Kommentér på:
Ørkenrotter. HJÆLP

Annonce