Min rotte har muligvis kræft, hvad kan jeg gøre? {{forumTopicSubject}}
I onsdags var jeg til dyrelæge med Pinkey, fordi der var en hævelse og noget der lignede blod ved hans øje. Dyrelægen sagde så at det kunne være Red Tear/Blood Tear(kan ikke helt huske hvad hun kaldte det), men at det ikke var normalt at han så var hævet. Så hævelsen kunne faktisk være en kræftknude. Jeg synes bare ikke at jeg havde set den før i onsdags.
Hvis det er kræft, ville det så være synd at lade vær med at aflive ham?
Jeg ved heller ikke rigtig hvad det indebære når han har kæft? Vil han være i smerter osv?
Han er i forvejen en gammel herre på 2år, men lægen siger at han er i rigtig god foderstand og derfor godt ville kunne leve et godt stykke tid endnu. Jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre, hvis det nu er kræft.
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 50 Svar: 420
en god tommelfinger regl er at hvis knuden ikke sidder fast i underlaget altså at man kan skubbe den lidt rundt og den er glat i overfladen er det ikke kræft. Sidder den fast i underlaget og er overfladen riflet er det med god sandsynlighed kræft.
Men når nu han er 2 år synes jeg ikke du skal operere på ham. Men tilgengæld gøre det sidste af hans liv godt og behageligt. Hvis du ikke kan se forandringer i adfærd og æde/drikkelyst ville jeg bare lade ham gå. Og når/hvis han forandre adfærd eller holder op med at spise få ham aflivet.
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 50 Svar: 420
jun 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Gnavere: 2 Emner: 43 Svar: 791
Min rotte har muligvis kræft, hvad kan jeg gøre?