1.892 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Hvad kan der være galt (Marsvin) Hvad kan der være galt (Marsvin)

Hej allesammen.

Mit hanmarsvin er begyndt og tabe sig - selvom han spiser som han plejer. Han fælder også VIRKELIGT, og han er lige blevet tjekket for utøj etc.
Derudover, så tiltrækker han et helvede af fluer.
Da jeg ikke har oplevet dette før, tænkte jeg, om en af jer havde oplevet dette?

kh. Pernille..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad kan der være galt (Marsvin)
  • #1   7. aug 2012 en tur forbi dyrlægen er det bedste. Det lyder ikke normalt. Og da du ikke selv ved hvad det er, så er det forbi dyrlægen

• #2   7. aug 2012 Jamen han både drikker og spiser - så var bange for, at han måske havde fået stress eller måske noget marsvinesukkersyge, hvem ved.
    Men ja, en tur til dyrlægen kommer han

• #3   7. aug 2012 Tiltrækker han selv fluer, eller er det i buret fluerne er?

Enig i dyrlægebesøget..

• #4   7. aug 2012 Jamen nu skifter jeg dem som jeg skal - og burene er altid toprene, da jeg ikke kan klare at det ser "ulækkert" ud, så jeg tror det er ham der tiltrækker fluerne - for der er intet med de andre bure eller marsvin .

jeg ringer op til dyrelægen og giver opdatering derefter smiley

• #5   7. aug 2012 Taler vi om små fluer der klækkes i burene, en masse store fluer omkring buret, eller flueæg på dyret, eller hvordan?

• #6   7. aug 2012 Der er ingen fluer på ham - eller æg. Der er en masse fluer omkring hm, ligegyldigt på meget han bliver vasket, og buret for også den helt store tur hver gang.

• #7   7. aug 2012 Så er det jo ikke nødvendigvis ham der tiltrækker fluer - måske det bare er tilfældigt der er mange fluer smiley

Men lyder fint der kommer et dyrlægebesøg, det er nok nødvendigt.

• #8   7. aug 2012 Altså da jeg lige havde fået marsvin og ikke vidste hvad det bedste mad der var for dem fodrede jeg med noget skod foder også begyndte de at fælde og tabe sig helt vildt meget, men så skiftede jeg til noget meget bedre og de stoppede med at fælde og tabe sig så det kunne også være et gæt smiley

• #9   7. aug 2012 kan være nyresvigt... tendensen med at tabe sig og fælde meget passer og da urinen også indeholder en masse ubrugte næringsstoffer kan det godt tænkes hans bund lugter mere "fluelækkert" end de andres... kan du tage en urinprøve og beskrive om det ser og lugter normalt ud? kan du ikke vurdere det så ville jeg bede dyrlægen tjekke urinen og sige du har mistanke til utætte nyrer (så de skal også tjekke specifikt for det, ikke kun blærebetændelse, blærebetændelse er tit noget de får OVENI de utætte nyrer). hvor tit fylder du vandflasken og hvor mange ml indeholder den? mere end 2 dl vand i døgnet kan også være symptom på utætte nyrer.

• #10   8. aug 2012 Mine får det foder min dyrlæge foreslår - har i en periode haft nettos foder, hvor der lige strøes noget c-vitamin over . Og det er kun ham den er gal med.

Min dyrlæge mener også det er noget med hans nyre, og det kan ligeså vel være fordi han er gammel. Så nu skal jeg lige samle tankerne.
    Min dyrlæge mener, det bedste er aflivning, så der er sørget for tid oppe ved dem, da jeg ikke kan selv.

• #11   8. aug 2012 jeg er enig i aflivning hvis det er nyrene.... der kan intet gøres, been there 4-5 gange og det ender med aflivning indenfor et år efter symptomerne er opstået, desværre:(

• #12   8. aug 2012 Hvor gammel er han ?

• #13   9. aug 2012 han er ca. 3½ - han er genbrugsmarsvin eller hvad man nu ellers vil kalde det.

Susan: Nej netop - der er intet og gøre. Desværre.. Man knytter sig jo så hurtigt og så kraftigt til dem.

• #14   20. aug 2012 Hej allesammen - lille mirakelopdatering !! smiley

Efter intense prøver og pleje fra min FANTASTISKE dyrlæge, lever Balou i bedste velgående.
    Det viste sig at være allergi. De spåner jeg brugte, var for meget for ham da han åbenbart er kanon sart - så nu det slut med spåner !

Tusinde tak til jer alle for at hjælpe mig - små mirakler sker så alligevel.

Kommentér på:
Hvad kan der være galt (Marsvin)

Annonce