5.188 visninger
|
Oprettet:
Fleece i bur.. :) (marsvin) {{forumTopicSubject}}
Hejsa bag skærmene
Jeg har læst lidt om fleece i buret, i stedet for spåner
Jeg vil gerne prøve det, for jeg syntes det er flot, og det er vel også en del billigere end spåner
Men jeg har lige nogle spørgsmål
1. Hvor mange håndklæder ligger i/du under fleecet?
2. Hvor mange gange om ugen skal det skiftes?
Håber i kan hjælpe mig
Og hvis i har nogle et album med billeder af jeres marvin der går på fleece, så skriv gerne!
- Sabina
aug 2011
Følger: 57 Følgere: 67 Gnavere: 8 Emner: 87 Svar: 2.013
Jeg bruger selv Fleece og kan stærkt anbefale det
det er billigere og nemmere, samtidig med at mutterne elsker det
1. - 1-2 Håndklæder og så aviser under.
2. - Jeg fjerner pøller 1. - 2. dag.. - Og så skifter jeg Fleecen 1 gang om ugen
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 2 Gnavere: 6 Emner: 27 Svar: 322
Gik dog tilbage til spåner af flere grunde, bla. fordi fleece krævede så meget dagligt.
apr 2012
Følger: 9 Følgere: 7 Gnavere: 3 Emner: 98 Svar: 471
apr 2010
Følger: 20 Følgere: 19 Gnavere: 16 Emner: 81 Svar: 821
Jeg bruger 3 lag håndklæder i buret. Jo flere håndklæder jo længere tid går der også inden det begynder at lugte
Jeg fjerner pøller 2 gange om dagen - om morgenen når jeg står op, og inden jeg går i seng om aftenen. Det tager mig ca. 5 minutter at fjerne i alle 3 af mine bure (jeg bruger en lille håndstøvsuger).
Hvor lang tid det kan ligge inden det skal vaskes kommer meget an på den enkelte og hvor sart en næse man har sig. Herhjemme har jeg en kæreste med en meget sart næse, og da dyrene står i stuen, skal lugten holdes minimal for vores vedkommende. Derfor har jeg valgt at vaske det hver 3. dag.
Det er nok dyre i længden hvis man vasker det så tit som mig (med vandregningen), og det kræver en del mere arbejde, men som sagt gør jeg gerne det for at dyrene kan få lov at få den ekstra glæde. Derudover er det lækkert at kunne give dem grønt, uden at det bliver sat til af spåner, og da jeg har en pige som er rimelig langhåret slipper jeg også for at skulle børste spåner ud af hendes pels. Derudover er det rigtig hurtigt at gøre rent - især hvis du som mig er indehaver af en håndstøvsuger
jul 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Gnavere: 3 Emner: 22 Svar: 104
Jeg fjerner alligevel pøller hver dag hos Ester
Men hvordan skal man pottetræne dem? Ligge deres pøller i deres toilet?
apr 2010
Følger: 20 Følgere: 19 Gnavere: 16 Emner: 81 Svar: 821
Så hvis du er en af de heldige som har et marsvin eller 2, som har hygiejne ''genet'' så kan du da prøve at sætte en bakke eller lign. hen på deres fortrukne sted...
apr 2012
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
apr 2012
Fleece i bur.. :) (marsvin)