(Marsvin) Lige antal versus ulige antal? {{forumTopicSubject}}
Ih altså... jeg synes virkelig, jeg er "dagens spørge-jørgen" i dag... men nu må I altså lige overleve endnu et indlæg fra min hånd.
Sagen er, at jeg de sidste par uger har gået rundt og grublet lidt over mine 3 dejlige tøser, som går sammen og generelt har det godt og trives. De er sunde, runde og dejlige, tager fint på alle 3 og er ved at være rigtig tillidsfulde og tamme alle tre også. Kort og godt er de bare dejlige.
Dog har jeg lagt mærke til, at det ofte virker lidt, som om lille Octavia bliver "holdt udenfor". F.eks. ser jeg ofte Nelly og Shiva sidde og hygge sammen inde i huset, men Octavia bliver jaget ud igen. Der er ingen tvivl om, at hun er lavest i hierarkiet, og hun er klart den, der oftest sidder for sig selv, mens de andre ligger sammen.
Der er ingen konflikter - undtagen når Shiva sætter en af bebserne på plads - men alligevel synes jeg, det er lidt synd, at der er en, som ofte er lidt "udenfor" i flokken.
Derfor er mit spørgsmål: Ville det mon hjælpe, hvis jeg fandt en 4. tøs til flokken? Så de var et lige antal?
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
feb 2012
Følger: 8 Følgere: 6 Emner: 38 Svar: 217
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
maj 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 12 Emner: 37 Svar: 409
Måske er det også bare mig, der pylrer og bekymrer mig for meget... Jeg har bare lidt ondt af lillepigen, som må sidde udenfor alene, mens de to andre gasser sig inde i huset...
(Marsvin) Lige antal versus ulige antal?