1.257 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

DEGU FUNDET I NÆSTVED. DEGU FUNDET I NÆSTVED.

Hej jeg har fundet en degu i en have, i næstved. vi tror det er en han, han er forholdsvis håndtam, og mangler halvdelen af sin hale. vi håber på at kunne finde hans ejer da der nok er en der savner ham.
er der nogle der kender, eller selv har mistet deres degu kan det være at det er ham jeg har her.
kontakt mig endelig hvis der er nogle der kan hjælpe mig what so ever.
helst på tlf 26172260 da jeg har meget travlt og ikke er herinde særlig tit..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning og tilslutning af prismalysekrone 800 kr.
  • Udskiftning af låsekasse / falle 650 kr.
  • Har et toilet som ikke tager vand ind 205 kr.
  • hjælp til at monitorere en Swedodor til værelset 300 kr.
  • rengøring 1.250 kr.
  • Opsætning af skoskab, spejl og TV 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DEGU FUNDET I NÆSTVED.
  • #1   30. jul 2012 Held og lykke med ham smiley

• #2   30. jul 2012 mange tusinde tak. har desværre ikke noget ordenligt bur eller noget så han står i en stor træ kasse med mad og vand. og jeg har ringet til politiet og dyrenes beskyttelse og de sagde at han bare ville blive aflivet hvis jeg ikke selv ville tage mig af ham smiley

• #3   30. jul 2012 Øv hvor sørgeligt smiley smiley

• #4   30. jul 2012 :)ja, men så var det godt han havnede i mine hænder og ikke i alle mulige andres..

• #5   30. jul 2012 håber ikke du vil lade dem aflive ham !!!

• #6   30. jul 2012 Jens - Hvorfor skal du have den når du alligevel vil sælge den videre? Så kommer den unødvendigt ud til en masse hjem og bliver stresset..? Så hellere lade Anna finde et permanent hjem til den smiley

• #7   30. jul 2012 Prøv at kontakte dyreværnet, dyrenes beskyttelse o.l. og få dem til at fremlyse den.
    Det med at sætte sedler op i området, er også en god ting.

Du kan også overveje at smide annoncer ind på G&G, DBA, Dyrenettet o.l.

• #8   30. jul 2012 Jeg tror nu Jens bare prøver at hjælpe, hvis trådstarter ville aflive ham.
    -Jeg har heller ikke rigtig plads til nye dyr, men uønskede dyr er altid velkomne her.. De vil dog blive videre formidlet, når de er klar til det.

• #9   30. jul 2012 Jeg ville kontakte internatet f.eks i rødover. deguer er bla. flokdyr og derfor er det ikke godt for deguer at gå alene for lang tid.

Og som sagt jeg ville overlade dens videre fært til internatet så er den i gode hænder.

• #10   30. jul 2012 hvis nu i gad læsehvad jeg har skrevet, og længere nede også så ville i vide at jeg har kontaktet div, og at jeg lige netop beholder ham fordi han IKKE skal aflives.

• #11   30. jul 2012 Du har kontaktet DB og Politiet...
    Du har ikke haft fat i dyreværnet...

Men det med DB burde sådan set komme ud til offentlig skue, så man kan se hvad de er for nogen...

• #12   31. jul 2012 Har delt den på Facebook - bor selv i Næstved...

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #13   31. jul 2012 Blomstergården, pas på med at betale til sådanne steder, hvis du ikke har set deres arbejde IRL.

De tager ikke ud og hjælper med smådyr.
    Fx. var der engang nogen som ringede angående ca. 30 kaniner som var blevet lukket ud på en mark. De var alle i dårlig stand. Det eneste DB gjorde var at henvise til nogle private som tager kaniner ind - Hvilket de slet ikke havde fået lov til!!
    Men de kunne ikke holde tanken ud om at disse kaniner skulle leve sådan et liv, eftersom DB ikke ville gøre noget. Så de tog ud og fangede kaninerne, tog dem til dyrlæge, og nu har de fået et godt hjem, så sådanne personer skal man støtte. (kan sende dig et link privat, hvis du vil se deres hjemmeside?)

• #14   31. jul 2012 og det med DB kommer MEGET an på hvilken kredsformand man får fat i, så i stedet for at hænge DB ud for det burde du nok hellere fortælle hvilken åndsforsnottet kredsformand eller sekretær du har fået fat i, for ved at flere steder tager de ALLE smådyr ind

• #15   31. jul 2012 Ilder-mor:
    Ja, det afhænger i høj grad af kredsformanden.
    Men det er stadig for dårligt, at DB ikke har styr på hvad der sker inden for egne rækker, og det er derfor - efter min bedste overbevisning - fuldt ud berettiget at hænge DB ud som en helhed.

Gennemsnits personen ved formentlig heller ikke, at det er muligt at ringe ind til DB's hovedkontor, og klage over en given kredsformand. Men det burde jo slet ikke være nødvendigt at dem der står med en problem, er nødsaget til at hive fat i DB's hovedkontor, og påpege fejl og mangler.

Kommentér på:
DEGU FUNDET I NÆSTVED.

Annonce