Ilder ? Ilder ?
Har længe overvejet at få en ilder men jeg ved bare ikke meget om dem så jeg har lige nogle spørgsmål
Lugter de?
Kan man have dem til at gå frit på sit værelse?
Bider de meget?
Har de tit lus, lopper osv?
Hvad er bedst at have hvis det kun er til kæl han eller hun?
Skal man have 2?
Larmer de meget?
Kan ikke lige komme på flere pt
jan 2012
Følger: 147 Følgere: 143 Gnavere: 2 Emner: 104 Svar: 1.187
Den lugtede virkelig meget, og virkelig slemt.
Min mor havde sin gående i hele huset.
Vores bed aldrig, men jeg tør ikke sige om de bider meget, bare at de bider meget hårdt
Vi havde en stor han... Men jeg ved det ikke..
?
Jeg syntes de larmer rigtig meget..
Man skal virkelig vide hvad man går ind til når man anskaffer sig en ilder..
Jeg vil i hvert fald aldrig anskaffe mig sådan en, syntes de lugter helt forfærdeligt..
Ville råde dig til at tage ud og snakke med nogen opdrættere og møde nogen ildere irl.
apr 2010
Følger: 48 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 16 Svar: 1.298
Ja, man kan godt have dem gående frit, men jeg ville kun gøre det under opsyn, da de bider i meget.
Om de bider mennesker, kommer an på hvor godt de er bidtrænet. Det er derfor vigtigt at finde en god opdrætter, der træner det med ungerne.
Jeg tror ikke de tit har lus og lopper, da de jo trods alt skal samle dem op et eller andet sted. Men de kan vist sagtens få det ligesom hunde og katte.
Jeg tror det er valgfrit, men jeg foretrækker hanner personligt.
Jeg mener at have hørt at de helst skal være to. Jeg havde kun en, som så havde selskab af min kat, så de to legede meget sammen.
Nah, synes ikke de larmer mere end så mange andre dyr.
Enig med Little Pigz om at du bør tage ud til opdrættere, snakke med dem og opleve dyrene.
dec 2011
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 14
Nogle ildere kan godt nappe i leg, mens andre ikke gør. Men JA hvis ilderen ikke er bidetrænet bider den MEGET og MEGET hårdt. Mine har aldrig haft lopper. Men jeg sørger også for at give loppekur en gang i mellem. Jeg giver loppekur hver 3 mdr. Jeg synes at man skal starte med en han. Hannerne lugter lidt mere end hunnerne, men hunnerne SKAL steriliseres da de ikke selv kan komme ud af løbetiden og derfor kan risikere og dø. Man kan slippe for NOGET af ilderens luft ved at kasterere hannen. Man SKAL ikke have to, men jeg synes det er bedre/nemmere med to, da de har MEGET gavn af hinanden. Jeg synes ikke de larmer.
Men jeg er enig med de andre som har svaret. Besøg en opdrætter og kom ud og se og mærk dyrene. Så kan du også se om dyrene overhoved er noget for dig. Og om du kan vænne dig til deres lugt.
apr 2012
Følger: 20 Følgere: 19 Gnavere: 5 Emner: 7 Svar: 42
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
Tæverne SKAL steriliseres hvis de ikke bruges til avl - har jeg hørt.
Ved ikke om det bare er en skrøne, men det er noget med deres løbetid fortsætter indtil de bliver parret.
Ilder ?