(Marsvin) Er jeg for pylret, eller...? (Marsvin) Er jeg for pylret, eller...?
Jeg har jo som bekendt 3 skønne muttetøser; Shiva på godt godt et år og babytøserne Nelly på 9 uger og Octavia på 8 uger, som går sammen og har gjort det længe (opdrætteren havde sat dem sammen et stykke tid før, jeg skulle hente dem, så de kendte hinanden på forhånd). De har en nogenlunde stor løbegård på 85 x 85 cm og dermed ret god plads, synes jeg...
Men det bekymrer mig, at jeg synes, Shiva er temmelig hård ved de 2 små... Der er ikke flydt blod eller noget (hvilket også er årsagen til, jeg er i tvivl om, hvorvidt det er mig, der er for pylret), men jeg ser meget ofte, at en af de 2 små får et ordentligt "hak" over ryggen, så de skriger højt og flygter hen i modsatte ende af løbegården. Nogle gange skriger de små så højt, at selv om de bor i soveværelset på 1. salen, så kan jeg tydeligt høre dem her nedenunder. Og jeg synes, det er synd for dem...
Spørgsmålet er: Bør jeg overveje at skille tøserne ad og evt. prøve at finde en anden hununge at sætte Shiva sammen med? Eller er jeg bare for pylret, og bør jeg lade dem være, som det er nu?
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Gnavere: 2 Emner: 7 Svar: 54
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
De små er oftest selv skyld i hakkene og skriger gerne uden grund
maj 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 12 Emner: 37 Svar: 409
Rikke & Mutterne, tøserne har gået sammen i vel omkring 5-6 uger. De har gået sammen næsten 4 uger her, og gik der før sammen hos opdrætter. Præcis hvor længe, de gik sammen der, før jeg hentede dem, ved jeg ikke, men i hvert fald en uges tid.
feb 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Gnavere: 7 Emner: 15 Svar: 105
maj 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 12 Emner: 37 Svar: 409
Jeg kunne godt fristes til at tro, at Nelly måske afprøver rangordenen ind imellem - hun er langt fremme i skoen, og hun er også den eneste, jeg har set af og til "stoppe op" og vende front mod Shiva, når hun "hakker" hende. Hvorimod Octavia flygter skrigende hver gang.
Men altså; jeg satser på, de finder ud af det, medmindre der lige pludselig begynder at komme blod... så jeg laver ikke om på noget.
jun 2010
Følgere: 28 Gnavere: 15 Emner: 28 Svar: 555
og hun piver da også virkelig ynkeligt engang imellem. men der er ingen sår og de kan sagtens dele guf og ligger tit ved siden af hinanden.
hun tør dog ikke rigtigt dele skål med de 2 andre jeg har, da de dér tit er efter hende
men kender det godt, jeg har også ondt af hende når hun piver sådan, men det går fremad, og der er færre og færre episoder. jeg tror bare det er de 2 andre der har lidt svært ved at fatte at hun nok skal blive nederst i hierarkiet
(Marsvin) Er jeg for pylret, eller...?