789 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

(Marsvin) Er jeg for pylret, eller...? (Marsvin) Er jeg for pylret, eller...?

Jeg har jo som bekendt 3 skønne muttetøser; Shiva på godt godt et år og babytøserne Nelly på 9 uger og Octavia på 8 uger, som går sammen og har gjort det længe (opdrætteren havde sat dem sammen et stykke tid før, jeg skulle hente dem, så de kendte hinanden på forhånd). De har en nogenlunde stor løbegård på 85 x 85 cm og dermed ret god plads, synes jeg... smiley

Men det bekymrer mig, at jeg synes, Shiva er temmelig hård ved de 2 små... Der er ikke flydt blod eller noget (hvilket også er årsagen til, jeg er i tvivl om, hvorvidt det er mig, der er for pylret), men jeg ser meget ofte, at en af de 2 små får et ordentligt "hak" over ryggen, så de skriger højt og flygter hen i modsatte ende af løbegården. Nogle gange skriger de små så højt, at selv om de bor i soveværelset på 1. salen, så kan jeg tydeligt høre dem her nedenunder. Og jeg synes, det er synd for dem... smiley

Spørgsmålet er: Bør jeg overveje at skille tøserne ad og evt. prøve at finde en anden hununge at sætte Shiva sammen med? Eller er jeg bare for pylret, og bør jeg lade dem være, som det er nu?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  (Marsvin) Er jeg for pylret, eller...?
  • #2   24. jul 2012 Tag ingen chancer hvis jeg var dig smiley

• #3   24. jul 2012 Ja, det er ganske normal adfærd og ikke grund til at skille dem ad.
    De små er oftest selv skyld i hakkene og skriger gerne uden grund smiley

• #4   24. jul 2012 Tak for svarene. smiley Selv om jeg stadig synes, det lyder voldsomt, har der jo ikke været nogen alvorlige skader/sår/noget med blod, og derfor var jeg meget i tvivl om, hvorvidt jeg burde agere eller "lade stå til"... smiley

Rikke & Mutterne, tøserne har gået sammen i vel omkring 5-6 uger. De har gået sammen næsten 4 uger her, og gik der før sammen hos opdrætter. Præcis hvor længe, de gik sammen der, før jeg hentede dem, ved jeg ikke, men i hvert fald en uges tid.

• #5   24. jul 2012 Hvis man skulle skille dem ad pga. det, ville man jo også være nødt til at fjerne unger fra deres mor inden de er gamle nok for de hugger jo også deres unger nogen gange, så jeg ville ikke flytte dem. De finder jo nok ud af det:-).

• #6   24. jul 2012 At en hun opdrager sine unger, ville jeg anse for naturligt (selv om jeg endnu ikke har prøvet at have marsvineunger). Men de her 2 er jo ikke Shivas egne unger, og de er efterhånden også 8 og 9 uger gamle. Derfor var jeg lidt bekymret. smiley

Jeg kunne godt fristes til at tro, at Nelly måske afprøver rangordenen ind imellem - hun er langt fremme i skoen, og hun er også den eneste, jeg har set af og til "stoppe op" og vende front mod Shiva, når hun "hakker" hende. Hvorimod Octavia flygter skrigende hver gang.

Men altså; jeg satser på, de finder ud af det, medmindre der lige pludselig begynder at komme blod... så jeg laver ikke om på noget. smiley

• #7   24. jul 2012 især min han er også lidt efter min yngste Gaia, jeg tror han ser hende som en ballademager og vil være sikker på at hun kender hendes plads ^^
    og hun piver da også virkelig ynkeligt engang imellem. men der er ingen sår og de kan sagtens dele guf og ligger tit ved siden af hinanden.

hun tør dog ikke rigtigt dele skål med de 2 andre jeg har, da de dér tit er efter hende smiley

men kender det godt, jeg har også ondt af hende når hun piver sådan, men det går fremad, og der er færre og færre episoder. jeg tror bare det er de 2 andre der har lidt svært ved at fatte at hun nok skal blive nederst i hierarkiet smiley

Kommentér på:
(Marsvin) Er jeg for pylret, eller...?

Annonce