3.986 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Dværghamster - aktivering? Dværghamster - aktivering?

Halløj GG smiley

Jeg har det her lille dværghamster i pasning i et par uger, for nogen jeg har været barnepige for.
Nu er det sådan, at det her lille hamster har en filens masse energi! Hun er i løbehjul et par timer om aften, og har både hjul og et stykke træ med huller i, til at være i buret.
Men alligevel sidder hun og bider tremmer, og prøver at bryde ud, når man ikke laver noget med hende. Så kan man aktivere kræet på en anden måde?
Hun bider også en del, og det er ikke bare små nap - hun hænger virkelig ved, hvis man prøver at fjerne hånden.. Kan man gøre noget ved det?
Har ikke så meget forstand på dværghamstre, så håber lidt i kan hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af dør 700 kr.
  • Toiletsæde: Fjerne beslag fra gammelt og montere nyt sæde 1.000 kr.
  • Vandhane er utæt 930 kr.
  • Opsætning og montering af fire loftslamper 1.100 kr.
  • Maling af vægge 1.600 kr.
  • Løst toiletbræt 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dværghamster - aktivering?
  • #1   22. jul 2012 prøv at flyt rundt på tingene, gi den nogle nye ting, grankogler, pinde, noget der kan aktivere den, og tag den meget op, gi den nogle godbidder, solsikker, økologiske ærter, mine får med skræl op, og min hamster bed meget og var utrolig bange da jeg fik hende, fordi han havde været hos en mand der var meget ond ved hende, men efter nogle måneder besluttet jeg mig for at hun skulle ha unger selvom hun bed mig, og det hjalp hende, for jeg skulle jo hele tiden ned og kigge til ungerne, og nu står hun og venter på mig, hun løber ikke når jeg komme med min hånd og hun bider IKKE mere (:

• #2   22. jul 2012 Mine elsker at jeg gemmer mad i deres savsmuld, så de skal grave efter det og finde det, spicielt Tulle kan bruge flere timer på at grave i hele buret efter mad smiley

Gemmer for det meste solsikkefrø, men også nogle gange ærter og majs..

• #3   22. jul 2012 Mine jer ikke madskåle, giver kun mad i bunden af buret. så de skal aktiveres få at få maden.
    Derudover bruger jeg toiletruller hvor jeg ligger mad i og så toiletpapir, i begge ender så der skal graves for at komme ind til det.

Men ja: grene.
    Ryk rundt i buret.
    Tag hamsteren ud og aktivere.
    Lav evt baner af toilet ruller som den kan rende rundt i i buret.

• #4   22. jul 2012 Fandt lige en video med noget fedt, hjemmelavet hamster legetøj og aktivering
    ... Måske den kunne inspirere lidt?
    Ellers så kan en toiletrulle, foldes og rives på alle mulige måder, det er kun fantasien der sætter grænser.. Nå men her er videon :

http://www.youtube.com/watch?v=gmvD_H7unYI&feature=results_main&playnext=1&list=PL9488B8EC2BA4C8BA

Noget af det hun viser, kan også bruges til at aktivere kaniner¨
    og nogen gnavere..

Held og lykke smiley

• #5   22. jul 2012 Hov forresten, så tror jeg ikke det med hø i en toiletrulle er noget for hamstere..
    Men marsvin og andre arter der spiser hø elsker at hive høet ud, og gnave i toiletrullen..

• #6   22. jul 2012 Little Pigz: Jeg hvor en sjov film, den skal jeg helt sikkert huske smiley Jeg siger i hvert fald tak..

Man kan selv sidde og hygge sig med at lave det, og bagefter kan hamteret hygge sig med at ødelægge det smiley

Og det med hø i en toiletrulle er bestemt også noget for hamstere, mit ene hamster har intet hus for han vil kun sove i rør med hø! og mit andet han hamster vil kun sove i hø hvor han kan bruge en toiletrulle som udgang..

http://www.gnavergalleri.dk/video/hamster/11274-tulle_der_graver
    - har lige lagt denne video her ind hvor du kan se hvordan mit hamste graver efter maden smiley

• #7   22. jul 2012 Godt du kunne bruge det Susse.

Åhh det anede jeg ikke! Jeg mener bare at have læst et sted at hø ikke er godt for hamstere?? Men nu jeg tænker over det, så tror jeg det var rotter og ikke hamstere * rødme * ups.
    Nå men man lære da noget nyt hverdag smiley

• #8   22. jul 2012 Little Pigz

Du husker ikke forkert, hø er ikke godt for hamstere, Det kan skade deres kindposer, samt avler man kan det meget nemt skade de små unger.

• #9   22. jul 2012 Det er ikke alt hø der kan skade dem, hvis man køber det rigtige hamster hø i dyrehandleren så skulle de ikke tage skade, fik jeg afvide fra dyrelægen..

• #10   23. jul 2012 Susse, det er muligt, men det er en vigtig ting lige at nævne så folk ikke bare køber alm hø. smiley

• #11   23. jul 2012 Ja det er det smiley

Kommentér på:
Dværghamster - aktivering?

Annonce