904 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Foder til marsvin. Foder til marsvin.

Jeg skal anskaffe mig to marsvin om en måneds tid eller to og er ved at undersøge forskellige ting.

Er der bestemte fodermærker der er bedre end andre osv?
Hvad bruger I selv?

Og er der forresten meget forskel på kønnene hos marsvin? Tænker på sindet :o)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder til marsvin.
  • #1   11. apr 2010 Ville give marsvin piller (Tima mega C) : http://www.zooplus.de/shop/nager_kleintiere/futter/meerschweinchen/tima/6069

Har ikke marsvin mere men jeg har haft.

Nu har jeg kun haft han marsvin så kan ikke svare på det andet (:

• #2   11. apr 2010 Det aller bedste marsvine foder er C-vitamin piller, da der jo er det c vitamin i og så feder det heller ikke så meget som foder blandinger gør, men desværre er der ikke så mange dyre handlere som sælger det, og det er mest i store portioner.

Det vi fodrer med hedder Ovator, men der er også noget som hedder Aller mølle og Cavia corn mener jeg, der er sikkert også flere mærker.

• #3   11. apr 2010 Hvis du skal have 2 marsvin skal du anskaffe dig hunner, da de fleste hanner kommer op og slås når de går sammen.

• #4   11. apr 2010 Lærke A - Der har jeg så en anden erfaring ingen af mine hanner har sloges . har haft 3 hanner sammen uden problemer.

Og sidst havde jeg to hanner sammen for mange år siden uden problemer også

hvis man har hunner inærheden er jeg så sikker på at de slås men hvis man kun har hanner så er der ingen problemer efter min erfaring

• #5   11. apr 2010 Tak for hjælpen :o)

• #6   11. apr 2010 Vi har lige nu 2 CH hanner til at gå sammen, som ike slås, så det kan godt lade sig gøre :o) men jeg ville ikke anbefale det til en ny marsvine ejer.
    Tror også at det er bedst ikke at have hunner i nærheden.

Syntes tit at hanner der går alene er meget snaksalige og nysgerrige men hunner har nu også et meget sødt sind. Syntes også tit det går an på hvilken race du vælger.

• #7   11. apr 2010 Har altid kun haft hanner. og ingen hunner i nærheden og har aldrig haft problemer med at de sloges (:

Men selvfølgelig hvis man vil have hanner og hunner vil jeg ikke anbefalde dem at have flere hanner sammen ihverfald.

Det er kun hvis man har hanner alene

• #8   11. apr 2010 jeg giv mine aller mølle-piller plus Saracen Marsvinblanding som guf
    jeg avle marsvin og har ikke haft problem med to eller fler af sammen køn gåed sammen men der er nogle der ikke kan med andre men hanner hvis de ikke har var til hun og er unge ingen problem men selvføllig kan de noget gang kommer op at slå nå de bliv voksen og hunner kan også slås men jeg haar aldrig haft problem

• #9   11. apr 2010 mine marsvn spiser 'rabbit royale'
    det er uden piller, da mine marsvin ikke gider spise det..
    det ser meget mere naturligt ud, og der er mange forkellige grøntsager i !
    smiley

mht. at du skal have et marsvin, så har jeg en smiley hehe

• #10   11. apr 2010 Vigør´det fantastisk: Hvor køber man det? :o)
    Tror jeg køber foderpiller og så supplerer lidt med noget andet lidt mere spændende som det du skriver om :o)

Hvor bor du henne? Er det Safir du skal af med? Hun ser sød ud :o)
    Men bliver hun meget langhåret?

• #11   11. apr 2010 det kan man købe mange steder, dog bare ikk hos en dyrehandel..
    vi køber det hos en dyrefoder butik i ganløse. og underligt nok kan man også købe det i alle hestebutikker smiley

det var egentlig eddie, men hvem af dem der kommer væk, betyer ikke det helt store.. bre de kan gå med et andet marsvin smiley

jeg bor i værløse, mellem farum og ballerup.

• #12   11. apr 2010 Øv det er godt nok langt væk når man ikke har bil :o(
    De ser ellers søde ud begge to :o)

• #13   11. apr 2010 rabbit royale er der C-vitamin i det?

• #14   11. apr 2010 Der er IKKE c-vitamin i rabbit royale, og det bør kun gives som en evt. snack, eller fordi marsvinet skal ta' på.
    - Det er IKKE fuldfoder til marsvin smiley

Der findes et hav af mærker, - ovator, allermøller, tima mega c m.fl.
    - Vitakraft kugler er også gode, bare ret dyre i længden.

Mht. køn synes jeg det er meget forskelligt.
    - Synes tit mine hanner er mere "dikkedikke" typerne end hunnerne, - og rent faktisk synes jeg mine skinnyer er de mest snaksaglige jeg overhovedet har haft, - men ellers er teddyen også en deljig race.

Den bedst fungerende gruppe, synes jeg tit gerne er fx en kastrat og 2 hunner.

Har i mange år haft avlshanner til at gå sammen på kryds og tværs, uden problemer - men nu har alle mine hanner lige bestemt sig for ikke at ville enes og må alle gå alene 8)

Men har tit solgt hanner til at gå sammen, uden det blir et problem.

Kig på marsvineklub.dk efter en avler i dit område, der kan hjælpe dig mere på vej - tit sælger avlere også gerne ud af foder, fordi vi ved hvor svært og dyrt det kan være at købe ordentligt foder når man kun har få marsvin, i forhold til når man har mange og nemt kan bruge en 25kgs sæk.

• #15   11. apr 2010 Jeg giver Müsli med C-vitamin, men piller er bedst. Ellers ville jeg endtelig vælge noget lignende at det de plejer at få hvis det ellers er ortdenligt foder smiley

• #16   11. apr 2010 Tusind tak for hjælpen :o)
    Tror bare jeg køber de der foderpiller med c vitamin og så noget andet til at supplere med så de ikke bliver alt for trætte af deres tørfoder.

Hvad er teddy for en race?
    Vil gerne ha nogen korthåret eller med lidt lang pels uden det bliver for langt :o)

• #17   12. apr 2010 Teddy er en kort- og ruhåret race, - er en god stor solid race - altså ikke voldsomt stor men en 1000g er ikke en unormal vægt for en teddy, - min ene vejer 1200g *GG*

Men de har bare et lækkert temperament, er nogle små hyggelige madører smiley

• #18   12. apr 2010 det var også det jeg mener rollo smiley men du fortæller bare ting bedre end mig smiley

• #19   12. apr 2010 min teddy-pige hun er blød men har nu fler glat og hvirvel men det er også hvirvel eg vil opdræt smiley

• #20   12. apr 2010 Maja Dina: Hvor får du fat i de der kalk-tabeleter? smiley Mine har kalksten, men de iniorere den helt vildt! xD

• #21   12. apr 2010 Du kan også få dem på apoteket, - jeg har nemlig opgivet at prøve at finde dem i den lidl jeg kommer forbi smiley

• #22   12. apr 2010 ok tak begge to smiley

• Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 4
    #23   23. maj 2010 Lige til det med hanner der går sammen.

Jeg har både hunner og hanner, og mange af dem endda. Jeg har 6 bure hvor flere hanner går sammen, og ved siden af dem har jeg 5 bure med hunner som går sammen, og jeg har ingen slås kampe derude.

Kommentér på:
Foder til marsvin.

Annonce