{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
686 visninger | Oprettet:

Kanin-Nogle gode øvelse ang temperman? {{forumTopicSubject}}

Heej GG

Jeg har denne hun-kanin, som er begyndt og vise sit sande jeg, som er meget sur, og bestemt.
lidt info om hende
navn pjuske
alder ca 7 måneder
begyndte og angribe min hånd i går
racen er en løvehovede blanding
Ønske er hun bliver kæle kanin

så jeg tænkte om der var nogle øvelser eller noget som jeg kunne lave med hende så det måske kunne afhjælpes og hun kunne blive den kæle kanin jeg gerne ville have og ikke en vild kanin som jeg bliver bange for:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kanin-Nogle gode øvelse ang temperman?
  • #1   19. jul 2012 Det kan være at hun er kommet i brunst smiley

• #2   19. jul 2012 Ja så langt er jeg kommet til men har snakket med en alver som jeg kender og hun siger at når hun er en løvehovede blanding kan hun have arvet lidt fra forældre men da hun er købt i en dyrehandle så kan jeg ikke finde ud af og ja venter og ser og tager det så stille og roligt jeg kan og må leve med de chok jeg får men håbede bare der var noget man kunne gøre ud over at sterilsere hende

• #3   19. jul 2012 Du kan ikke tvinge en kanin til at ville kæle, en kanin med arvelig aggressiv adfærd er svært at rette op på, men kan bl.a. afhjælpes ved at lave burrutinerne om. Start med at lade være med at rode i hendes bur, mad- og vandskål skal hænge i lågen så du slipper for at stikke hånden ind på hendes territorium. Når du skal skifte stråelse eller andet løfter du hende ud af buret først. Udover det skal du lade være med at løfte hende oppefra. Der er dog ingen garanti for at det hjælper, aggressiv adfærd er svær at rette op på da det oftest skyldes hormoner som kaninen har arvet fra sine forældre.

• #4   19. jul 2012 Øhh hvor kan man købe en mad skål stor som kan hænge på lågen? Altså det eneste jeg kender til at madskåle der hænger er meget små og ja hører til en fugl

• #5   19. jul 2012 Har selv en kanin der har været sådan, han er godt nok af hankøn.

Men, jeg var lige blevet 10 da jeg fik ham, han er avlet på nogle forældre, der aldrig skulle havet avlet, flere af hans søskende er blevet aflivet, fordi de angreb alt og alle.

Men jeg begyndte så småt at tage hans behov frem for mine behov, altså jeg troede en kanin kun havde det godt hvis den var ude i mange timer på en dag...

Men han blev født på en byggelegeplads, jeg var lige startet, der er mange mennesker dernede, det har jeg efterfølgene regnet ud til at han blev stresset af mange mennesker, så da han havde angrebet over 10 personer, så var det nok, han måtte ikke bo der mere, så han kom med hjem, det skal lige siges på byggeren kunne jeg have ham ude i flere timer, men da han kom hjem stilnede han af, han bed ikke mere, han angreb heller ikke mere, han ville max. tages ud af buret 1 gang om dagen, han går ind i et lukket rum hvis han ikke vil ud, da han så var blevet sød, og rolig, gjorde jeg den fejl at tage ham ned på byggeren igen, han blev den gamle, sure, angribne kanin igen, så han kom med hjem igen, denne gang tog det lang tid at rette op på min fejl, men det lykkedes, og i dag, kan jeg ikke forestille mig et liv uden ham, han er blevet, min hverdag, jeg elsker ham rigtigt, og han er ikke bare mit kæledyr og en kanin mere, han er blevet min ven.

Så i det store hele, respekter din kanins grænser.

Men din er højst sandsynligt blevet kønsmoden, for det meste ved mine kaniner, falder det igen når de bliver ældre.

• #6   19. jul 2012 Når ja, jeg er først begyndt på nu at kunne røre andet end hans låge, men han har stadig 'tilbagefald' og de dage, skal jeg bare lade ham være:)

• #7   19. jul 2012 Her kan du købe skåle, eller få idéer til det:)

http://www.benie.dk/KANIN/Sk%c3%a5le+og+flasker.html

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #8   19. jul 2012 Jeg holder stadigvæk på en neutralisation.

Kommentér på:
Kanin-Nogle gode øvelse ang temperman?

Annonce