686 visninger
|
Oprettet:
Kanin-Nogle gode øvelse ang temperman? {{forumTopicSubject}}
Heej GG
Jeg har denne hun-kanin, som er begyndt og vise sit sande jeg, som er meget sur, og bestemt.
lidt info om hende
navn pjuske
alder ca 7 måneder
begyndte og angribe min hånd i går
racen er en løvehovede blanding
Ønske er hun bliver kæle kanin
så jeg tænkte om der var nogle øvelser eller noget som jeg kunne lave med hende så det måske kunne afhjælpes og hun kunne blive den kæle kanin jeg gerne ville have og ikke en vild kanin som jeg bliver bange for:)
apr 2010
Følger: 43 Følgere: 111 Gnavere: 4 Svar: 539
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 25 Gnavere: 28 Emner: 107 Svar: 380
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 101 Gnavere: 10 Emner: 144 Svar: 2.804
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 25 Gnavere: 28 Emner: 107 Svar: 380
apr 2010
Følger: 39 Følgere: 38 Gnavere: 9 Emner: 1 Svar: 309
Men, jeg var lige blevet 10 da jeg fik ham, han er avlet på nogle forældre, der aldrig skulle havet avlet, flere af hans søskende er blevet aflivet, fordi de angreb alt og alle.
Men jeg begyndte så småt at tage hans behov frem for mine behov, altså jeg troede en kanin kun havde det godt hvis den var ude i mange timer på en dag...
Men han blev født på en byggelegeplads, jeg var lige startet, der er mange mennesker dernede, det har jeg efterfølgene regnet ud til at han blev stresset af mange mennesker, så da han havde angrebet over 10 personer, så var det nok, han måtte ikke bo der mere, så han kom med hjem, det skal lige siges på byggeren kunne jeg have ham ude i flere timer, men da han kom hjem stilnede han af, han bed ikke mere, han angreb heller ikke mere, han ville max. tages ud af buret 1 gang om dagen, han går ind i et lukket rum hvis han ikke vil ud, da han så var blevet sød, og rolig, gjorde jeg den fejl at tage ham ned på byggeren igen, han blev den gamle, sure, angribne kanin igen, så han kom med hjem igen, denne gang tog det lang tid at rette op på min fejl, men det lykkedes, og i dag, kan jeg ikke forestille mig et liv uden ham, han er blevet, min hverdag, jeg elsker ham rigtigt, og han er ikke bare mit kæledyr og en kanin mere, han er blevet min ven.
Så i det store hele, respekter din kanins grænser.
Men din er højst sandsynligt blevet kønsmoden, for det meste ved mine kaniner, falder det igen når de bliver ældre.
apr 2010
apr 2010
http://www.benie.dk/KANIN/Sk%c3%a5le+og+flasker.html
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
Kanin-Nogle gode øvelse ang temperman?