{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.259 visninger | Oprettet:

Madsby legepark (marsvin) {{forumTopicSubject}}

Jeg så på facebook, at Madsby Legepark har erhvervet sig en skinny. Tilsyneladende en han. Den går i deres "marsvinefamilie i deres Smådyrs- og Fuglevoliere".
Åbenbart går de ikke flere dyrearter blandet sammen i disse voliere. Men.... de går i blandet køn og kan parre sig på kryds og tværs som de har lyst til.
Dvs. direkte rovavl og indavl på deres marsvin. Og nu har de så været så "ansvarlige" at smide en skinny ned i den her blandede genpulje.

Jeg kan på ingen måde synes at den slags steder med dyr skal støttes overhovedet, for der er virkelig ikke tale om folk med nogen som helst form for ansvarlighed, der driver den slags steder. Jeg kan blive så harm over, at der findes folk uden nogen som helst realitetssans overfor dyrene, som mener det er fuldkommen ok at have den slags dyrehold.
At drive den form for rovavl på dyr er i mine øjne mishandling, det ødelægger marsvinehunnerne af, at skulle gå og være konstant drægtige.
Og så at smide en skinny ned i sådan en flok også, hvor de går flere hanner og hunner sammen.
Jeg er seriøst forarget.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Madsby legepark (marsvin)
  • #1   13. jul 2012 Enig

• #2   13. jul 2012 Ej hvor trist, ingen dyr under vores ansvar burde behandles som avlsmaskiner, men sådan er der desværre mange dyreparker (og private) der holder deres dyr. smiley
    Et sted hvor dyrene generelt har det godt er Nordsjællands Fuglepark!

• #3   13. jul 2012 Jeg forstår bare ikke at der er folk der mener det er ok at lave en turistattraktion på bekostning af dyrene, hvor det skal være nødvendigt at drive rovavl på dem for at man mener man kan vise dem frem for børnefamilier.

De børnefamilier, der vælger at støtte den slags attraktioner, skulle helt seriøst skamme sig!!!

• #4   13. jul 2012 Mange der besøger parkerne er nok uvidende om dette.

• #5   13. jul 2012 Og mange der besøger parken vil så lære, at det er den måde man skal holde dyrene på smiley

• #6   13. jul 2012 Det er grotesk!!!

• #7   13. jul 2012 Jeg skammer mig ikke over at tage min datter med derhen og GRATIS kigge på dyr

• #8   13. jul 2012 Og nej man lære ikke det er den måde man skal holde dyr på, fordi det er tydeligt det ikke er kæledyr der er der, men dyr der er udstillet

• #9   13. jul 2012 Så du mener altså det er fuldstændig i orden at sådan et sted driver rovavl, indavl og avler deres dyr ihjel for at din datter gratis kan få lov at kigge på dyr?
    Hvorfor går I ikke bare i en dyrehandel og kigger? Det er også gratis hvis man lader være med at købe noget.

• #10   13. jul 2012 Skal du så ikke også kritisere farmland for at have skinnier gående sammen og til salg, nu du er i gang?

• #11   13. jul 2012 Selv om det er "dyr der er udstillet" bør de stadig holdes under ANSVARLIGE forhold, og det kan det i hvert fald IKKE kaldes. smiley

• #12   13. jul 2012 Mor til Katja - hvis ikke de er kønsopdelt, så jo - så burde Farmland også vide bedre.

• #13   13. jul 2012 Jo, men Farmland er en dyrehandel, og dyrehandlere VED vi jo allerede er et problem fordi de ikke har et klap forstand på dyr.

• #14   13. jul 2012 Jeg syntes du skulle tage derned og kigge inden du udtaler dig smiley Dyrene har det bedre end i dyrehandlerne...

Og i dyrehandlere er der rotter, og der går dyrene under kummerlige forhold

• #15   13. jul 2012 Mor Til Katja: Hvis du har den holdning til avl på dyr, så burde du måske heller ikke selv eje nogen.

• #16   13. jul 2012 At dyrene går under gode forhold kan ikke forsvare, at der bliver drevet rovavl på den måde. Der er stadig tale om dyremishandling.

• #17   13. jul 2012 Der er jo ingen lov der siger de SKAL gå adskilt, det er noget opdrættere og kæledyrs ejere stræber efter.. Hvad med at lange ud efter alle de zoos der er? Der går dyrene også sammen i blandet køn..

• #18   13. jul 2012 Mor til Katja - det kan godt være dyrene har det fint, men det ændrer IKKE på at det er rovavl af værste skuffe. Rovavl forringer dyrenes levealder - så kan man jo diskutere hvorvidt de så stadig har det fint.

• #19   13. jul 2012 Cavy - Hvem har dog tisset på din sukkermad? Mit hold af dyr handler ikke om at de skal leve som i naturen smiley

Du kan jo melde dem til DB og dyreværnet og se om de syntes det er dyremishandling..

• #20   13. jul 2012 von Fancy - Tja jeg har hvertfald ikke set nogen syge dyr dernede, eller nogen der ser ud til at lide overlast...

• #21   13. jul 2012 Mor til Katja - nej, men hvis de bare dør i stedet så ser man jo heller ikke syge dyr, men det betyder da absolut ikke at det er i orden.

Vi kan forhåbentligvis blive enig om at rovavl på dyr ikke ligefrem bare er "super duper, lækkert" ?

• #22   13. jul 2012 Mor Til Katja: Mener du seriøst det er i orden at holde dyr sammen i blandet køn så længe deres burforhold bare er i orden? Eller er det kun fordi det ikke drejer som om rotter, at du synes det er i orden?
    Eller synes du rent faktisk også det ville have været i orden, hvis det var rotter de holdt i store grupper med hanner og hunner blandet sammen, fordi din datter så gratis ville kunne komme derhen og kigge på rotteunger også?

• #23   13. jul 2012 Von Fancy - De dør jo ikke bare som fluer, jeg har set de samme marsvin gå der i flere år, andre bliver taget med hjem af de ansatte og givet til deres venner og familie som kæledyr..

Nej det er det ikke, men eftersom der ikke er unger der konstant så vil jeg ikke mene der drives rovavl.. Det kræver altså at man kan se stedet før man udtaler sig om det..

• #24   13. jul 2012 De "syge" dyr kommer vel, når de tilstrækkeligt mange gange har fået unger med far, bror osv.

Tja, jeg synes i hvert fald ikke det er en OK måde at holde dyr på.

• #25   13. jul 2012 Nu er der jo ingen af de marsvin de har, der rent faktisk er egnet til at leve som de gør i naturen. Dem de har, er domesticerede marsvin, det er ikke marsvin, der bør leve "som de gør i naturen".
    Og da slet overhovedet ikke en skinny!
    Hvis dyrene lever som i naturen - dvs. udenfor - så har de sq ikke den skinny ret længe, for så dør den af kulde!

• #26   13. jul 2012 Cavy - Når det er i zoo der skal vise dyrene i deres naturlige miljø, så er det iorden ja..

Vil du så også have at alle løver, giraffer, elefanter osv skal være kønsopdelt?

Vi tager ikke derhen for ungernes skyld, men for at se dem i naturagtige omgivelser smiley

Gå du bare igang med an kampange imod at lukke alle zoos og dyreparker, så må vi se hvor langt du kommer

• #27   13. jul 2012 De lever ikke udenfor, men sammen i en flok indendørs.. De har ikke adgang til udendørs arealerne..

• #28   13. jul 2012 Mor Til Katja: Så længe de ikke holdes adskilt i køn, så er det rovavl. Nej, der er måske ikke unger der konstant... men nu går marsvin jo altså også drægtige i 10 uger, det tager ligesom lidt tid inden det næste kuld kommer til verden.

Synes du også det er i orden, hvis man gjorde det med mennesker? Altså, hvis en eller anden man bestemte sig for at begynde at lave børn med en 10 årig pige og så lave et nyt barn ligeså snart hun har født?
    For det er ca det samme der sker med de her dyr.

• #29   13. jul 2012 Cavy - Så du syntes det er okay når det er giraffer osv, men fordi det er marsvin, så skal den nedgøres? Du kan jo starte med at gå ud i Aalborg Zoo og skrive med hvor mange dyr der går der blandet sammen i køn, og så kan du skrive en klage til dem..

• #30   13. jul 2012 Mor Til Katja: Hvor tit ser ud, at der sker rovavl på løver, giraffer og elefanter i zoo?

Og hvorfor er det i orden at lave en turistattraktion på bekostning af dyrene, og som går ud over dyrenes helbred, bare for at mennesker kan blive underholdt? Hvorfor havde det ikke været bedre at lave turistattraktion med dyr hvor der rent faktisk blevet taget højde for dyrene også?
    De kan jo sagtens lade dem leve som i naturen selvom de er kønsopdelt.

• #31   13. jul 2012 Mor til Katja: Nu er forskellen, at avlen af dyrene i Aalborg Zoo foregår mere kontrolleret end sådan et sted her. De parrer sig ikke hele tiden derude. Ellers tror jeg der ville mange flere historier i nyhederne om, at nu er der født nye dyreunger i Aalborg zoo smiley

• #32   13. jul 2012 Hele tiden.. Hvertår bliver der endda aflivet løveunger fordi de ikke kan få dem afsat til andre zoos..

Hvor ser du et sted hvor dyrene lever 100% optimalt? Jeg har endnu ikke været i en zoo hvor de gør det..

• #33   13. jul 2012 Det skal du nu ikke være sikker på smiley Prøv at tage hen til de mindre dyr.. De skriver jo ikke om dyreunger hver gang der kommer nogen.. Det gør de heller ikke i Madsby eller andre zoos

• #34   13. jul 2012 Mor Til Katja: Men med den holdning du har, så vil det da i hvert fald være temmelig dobbeltmoralsk hvis du på noget som helst tidspunkt igen råder nogen herinde til, at de ikke skal holde deres rotter eller andre dyr i blandet køn. For du synes jo åbenbart det er i orden at de skal kunne leve som de gør i naturen.

• #35   13. jul 2012 Det er ikke mere dobbeltmoralsk at du syntes det er okay når det bliver gjort i en zoo, men ikke okay når zooen er gratis smiley

• #36   13. jul 2012 Nej, og netop derfor kan du jo heller ikke vide om de konstant får unger i Madsby. Altså driver rovavl på dyrene.

• #37   13. jul 2012 Og som jeg lige skrav før er der altså foreskel på kæl og så zoo

• #38   13. jul 2012 Nu er jeg ret tit dernede, så kan ret hurtig se om der er nye dyr smiley

• #39   13. jul 2012 Jeg ville heller ikke synes det var ok i en zoo hvis de holdt dyr alene der formerede sig på den her måde.
    Men det gør løver, giraffer og elefanter jo så heller ikke.

Og det har på ingen måde noget at gøre med, hvorvidt den her zoo er gratis eller ej. Jeg ville stadig blive forarget over deres rovavlsdrift hvis de tog penge for at folk kunne komme og kigge på det.

Men jeg synes så generelt heller ikke man skal holde nogen dyrearter i blandet køn, uanset hvilke der er tale om.

• #40   13. jul 2012 Hvorfor er der forskel på kæl og zoo? Hvorfor har nogle dyr mere ret end andre?
    Mener du dermed, at fordi dyrene lever i en zoo, så er deres liv ingenting værd, i modsætning til, hvis de var til kæl?

• #41   13. jul 2012 Cavy - Nu holder zoo jo også mindre dyr end dem jeg nævnte.. Surikater fx, de er heller ikke kønsopdelt..

Fordi zoo er for at vi mennesker kan se på dem, og læse lidt om dem, og kæl er for at have et familie medlem..

Så nej de er ikke mindre værd, de er vigtig for at udbrede vores viden om en dyreart og sørge for den ikke uddør helt..

• #42   13. jul 2012 Tanja - nu er det hverken en dyrehandel eller en anden Zoo der tales om!
    Denne tråd handler om en "legepark" (aka et sted for børn), hvor dyrene IKKE holdes som de bør.
    Hvor de vælger at blande marsvin i køn og tilmed en skinny!
    Det skal nok blive rigtig køn.
    Jeg kan kun sige fy for s*tan!

• #43   13. jul 2012 Jeg synes det er noget så sørgelig.. og så er jeg enlig totalt ligeglad om det er en dyrehandler, en zoo eller en privat person..

Og den zoo virker da til at være TOTAL ligeglad med hvordan deres dyr har det.. hvis de sådan for lov til at formere sig hele tiden..

Øv hvor trist.. og øv hvor trist at nogle mener at de dyr har det godt..

• #44   13. jul 2012 Mor til Katja: Man kan sagtens udbrede viden om dyrearterne uden nødvendigvis at skulle drive rovavl på dem også.
    Men jeg forstår ikke helt din tankegang... du sidder og siger, at fordi de bor i en zoo, så er det fuldstændig i orden at avle dyrene ihjel, fordi der er de kun til for at du og din datter kan have noget at kigge på.
    Men havde det været en privat, så ville det ikke være i orden?
    Hvad er helt præcist forskellen? Den eneste forskel jeg kan se i det er, at hos den private har du og din datter ikke nødvendigvis muligheden for at komme og kigge på dem.
    Og hvis du mener, at det er i orden at avle dyrene ihjel fordi de bor i en zoo, men ikke hvis de bor hos en privat, så må det da også være fordi du ikke mener at zoo-dyrs liv er noget værd eller at de har ret til et ordentligt liv, fordi det vigtigste bare er, at de er der for at kunne underholde dig.

Det lyder akkurat som om du mener, at dyrene bare er levende legetøj når de bor i en zoo.

• #45   13. jul 2012 Nu er farmland nævnt i vores Farmland i Randers går de køns opdelt og der bliver ikke solgt drægtige marsvin.

Det eneste jeg kan kritiserer på deres forhold er at marsvinene nogle gange går sammen med 1 kanin. Men ellers ikke.

Og jeg har til dato ikke set en eneste skinny i farmland i Randers.

Men ofte skal man jo huske at grunden til dyrehandlerne har skinnyer ikke er fordi de har købt sig til dem. Men fordi nogle har afleveret dem der.

Og derudover er jeg enig i at hvad enten dyr skal udstille, i en zoo eller andet så skal det ske under ordentlige forhold på alle mulige måder.

• #46   13. jul 2012 I øvrigt.... hvis den her zoos formål REELT var at udbrede kendskab til dyr, så burde de måske sørge for, at deres informationer var korrekte. Og ikke sidde og fortælle folk, at marsvinehanner først bliver kønsmodne når de er 2-3 måneder.
    At udbrede FORKERTE informationer er på ingen måde at udbrede kendskabet til dyr, tværtimod!

• #47   13. jul 2012 Tilsyneladende udtaler legeparken selv at de har hanner og hunner adskilt - så hvem har ret?

• #48   13. jul 2012 Godt spørgsmål. Det var Mor Til Katja der sagde, at de ikke har, fordi de lever som i naturen. Og når hun besøger dem så tit som hun siger hun gør, så gik jeg ud fra, at hun vidste hvad hun snakkede om.

• #49   13. jul 2012 Det kan så ikke sammenlignes med Zoo dyr. I zoo har de et helt klart avlsprogram og flere af dyrene i zoo har parringssæsoner. Dvs løverne parre ikke ligeså snart hunnen har født og det holder medarbejderne nøje øje med.

Uanset hvad er det ganske forfærdeligt at rovavle på dyr. Det er desuden ikke engang naturligt for i naturen kan hunnerne komme væk fra hannen og bedre afvise hannen.
    Noget helt andet er at de marsvin vi holder som kæledyr og slagtedyr ikke er de samme som dem i naturen. De oprindelige marsvin som lever vildt har betydeligt længere ben og er mere atletiske.

At dyrehandlere måske råavler på marsvin gør det ikke bedre at disse gør. Det er ganske enkelt dyremishandling og jeg forstår ikke hvordan man kan få sig selv til at lære sit barn at det er okay at støtte mishandling så længe det er billigt nok.

• #50   14. jul 2012 Cavy - jeg håber du fik rast ud, næste gang så undersøg lige sagen før du begynder at bagtale..

• #51   14. jul 2012 Mor Til Katja: Ja, jeg fandt da i hvert fald ud af, at du ikke kan bruges som pålidelig kilde når det gælder den her zoo, for du aner åbenbart ikke hvad du snakker om, når du udtaler dig om deres dyrehold.

• #52   14. jul 2012 (har ikke læst hele tråden)

- Men de kaniner masvine fugle, der kommer i Madsby kommer jo oftest fra folk som ikke vil have deres dyr længere, og ikke kan komme af med dem på anden måde..

Der udover er det jo ikke uddannede folk der arbejder der, men folk der er sendt ud af kommunen eller lignende, i aktivering..

Der bliver gjort rent hos dyrerne, og der har altid mad og vand..
    Men der udover så bliver der overhovedet ikke tænt over hvad der bliver sat sammen.. I starten gik kaniner og marsvin også sammen, men nu har de fået så mange kaniner og marsvin at de kan dele dem op..

Marsvinene går ikke i deres Smådyrs- og Fuglevoliere de går i en slags "stald" ellers har de i hvert fald flyttet rundt siden jeg var der ude sidst..

Det er bestemt ikke en zoo, eller noget man betaler for at komme ind og se..
    Vi bruger det bl.a. til at komme ud at lege, min nevø elsker deres go card bane..

• #53   14. jul 2012 Hvis der ikke bliver tænkt over, hvad der bliver sat sammen, så skal de da slet ikke have en skinny.

• #54   14. jul 2012 Vil det sige at der heller ikke bliver taget højde for at dyrene har korrekt alder når de sættes i avl osv?

• #55   14. jul 2012 Cavy: De får jo bare dyrene ind.. Som sagt er det ikke en zoo, det er ikke uddannet folk der går rundt blandt dyrerne og passer dem.. Så kan man vel også lidt tænke sig til at der ikke bliver tænkt på deres alder.. De sættes jo ikke direkte i alv..
    Og har faktisk også set nogle mindre bure hvor de har enkelte eller to marsvin til at gå.. Så måske går skinnyen der..

- Men jeg vil lige sige der bestemt ikke er mange unger der uder, de har lige haft et enkelt kuld kanin unger på 4.. Men har faktisk aldrig set marsvine unger derude..

• #56   14. jul 2012 ok

• #57   16. jul 2012 Jens N: Det er fordi jeg havde postet den på min FB, hvor Mor Til Katja skrev, at de ikke boede sammen med en masse andre dyr. Da jeg så spurgte hende, om de så også gik inddelt i køn skrev hun, at det gjorde de ikke, for de levede som i naturen.

Men så skriver Madsby Legepark selv, at de går opdelt i køn og at de har styr på det.

Hvorefter Susse C så skriver at der ikke bliver tænkt så meget over, hvad de sætter sammen når de laver parringer.

Og ja, derfor er det stadig uansvarligt, at der er kommet en skinny med ind i deres avl, hvis der ikke bliver holdt nogen kontrol med, hvad de parre den med. Og bagefter bare sender ungerne ud til andre, som så måske bruger dem i videre avl med almindelige marsvin og sender de unger videre. Indtil der til sidst dukker skinnyunger op ud af det blå, hos folk der ikke aner hvad en skinny er og tror det er fordi den er syg, at den mangler pels.
    Det problem er desværre set rigtig mange gange smiley

• #58   16. jul 2012 Nu kan andre ikke få marsvin derfra, som sagt har jeg aldrig set et kuld marsvine unger der ude.. Og har aldrig hørt om at man kan få et dyr der udefra..

• #59   16. jul 2012 Ok, det er bare Mor Til Tanja der har misinformeret igen så.

• #60   16. jul 2012 Har læst hele tråden og mor til Katja skriver ingen steder at man som privat kan få et dyr der fra.. Skal nok finde ud af hvordan marsvinene bor og er opdelt helt præcis, hvis det har interesse skal nok snart der ud med min nevø alligevel..

• #61   16. jul 2012 Susse C - emnet er også blevet diskuteret på Facebook hvor Mor Til Katja også deltog, så det er nok blevet skrevet der i stedet siden du ikke kan se det her.

• #62   16. jul 2012 Von fandt: det kan være smiley

• #63   16. jul 2012 Men synes nogle af de ting hun skriver her inde er sort snak uden at dømme hende, det er også derfor jeg skriver.. F.eks. at det er en zoo.. Det er det over hovedet ikke, det er en legepark, hvor der hovedesageligt arbejder folk uden en uddannelse, der er udsendt fra kommunen.. Og de må ikke kalde sig en zoo bl.a. Pga. Det..

• #64   16. jul 2012 ... jeg ville så ønske at den kære mor til katja ville undlade at udtale sig om marsvin, da hun blot hver gang illustrerer en dyb mangel på viden om 'min' dyreart.....

• #65   16. jul 2012 Sweet Leafs: Enig smiley

• #66   16. jul 2012 Jens: Her vil jeg faktisk sige det er Cavy der ikke har undersøgt tingene ordenligt.. Da hun angriber Madsby legepark uden rigtigt at vide hvad det er, og kun bedømmer det ud fra at de har fået en skinny.. Hun ved ikke hvordan der ser ud og hvordan dyrene bor.. Det ved Mor til Katja jo.. Hun er bare ikke så god til at formulere det hun mener, men hun ved da lidt om legeparken, fordi hun har været der, lige som jeg har.. i modsætning til jer andre, som bare bedømmer det ud fra hvad i læser, selvom halvdelen ikke er sand..

• #67   16. jul 2012 Susse C: Nej, jeg dømmer ud fra de oplysninger jeg har fået om parken fra Mor Til Katja via Facebook. Som så har vist sig at være usande smiley

• #68   17. jul 2012 Okay.. Men synes stadig man skal have været der før man dømmer smiley

• #69   17. jul 2012 Nej ikke usande, bare ukorrekte smiley Og jeg er ikke en kilde i og med jeg ikke arbejder der smiley Lige så vel som du ikke er en kilde til alle steder du har besøgt..

Igen, undersøg dog tingene inden du raser ud, men det giver mig et indsigt af at andre du har været ude med riven efter, måske har haft ret i at det du har sagt ikke har passet, for du undersøger tydeligvis ikke tingene før du raser ud offentligt omkring det..

Sweet Leaf - Jeg udtaler mig heller ikke om marsvin generelt smiley

• #70   17. jul 2012 Jens N - Nu er det ikke første gang Cavy udtaler sig dårligt om steder hvor hun ikke har været og ikke aner noget om smiley Jeg er træt af at hun tror hun har ret til at svine ting og folk til bare fordi hun har en masse der straks hopper på hendes side uden nogen af dem undersøger tingene..

• #71   17. jul 2012 Jo det gør du faktisk tit og ofte - og i størstedelen af tilfældene med fejlbehæftede udsagn!

• #72   17. jul 2012 Beltane: Nej, men jeg gik da ud fra, at en person, der rent faktisk havde været på stedet OFTE faktisk vidste hvad hun sagde, når hun udtalte sig om stedet.
    Så nu sidder DU og sviner MIG til, fordi jeg har udtalt mig på baggrund af nogen forkerte oplysninger DU har givet mig??? Hvor lavt er det lige????

• #73   17. jul 2012 Nu har jeg selv været i Madsby Legepark et par gange, og jeg har altså ikke det indtryk af at der er voldsomt meget forstand på dyrene og eftersom ingen i parken er - mig bekendt - uddannet indenfor noget med dyr, så bliver det jo nok også meget derefter.

Derudover kan jeg kun skrige af grin over at Farmland bliver nævnt også - for formoder da vi så taler om Farmland i Fredericia, nu vi snakker om Madsby Legepark - og mage til dyreforretning der ikke har et klap forstand på dyr skal man da lede længe efter, og mage til ubehøvlede og platte medarbejdere skal man også lede længe efter.
    - Har dælme diskuteret mange ting med dem, fordi jeg mener det de siger er forkert.

Spurgte også til deres pris på skinnyer da jeg så de var begyndt at have dem, - 700kr pr stk. Sagde at dét var dyrt når jeg kunne gå ud til en god avler og få dem billigere med stamtavle og fra et godt opdræt dér, "Ja men en avler har jo ikke alle de udgifter til dem som vi har!" - LOL...
    - Ydermere står deres avlsdyr inde i butikken, ved kassen, dét kan altså næppe være sundt for en højdrægtig hun.

Så at man sammenligner Farmland og Madsby Legepark for at få det ene til at fremstå mere positivt, aaaaarh.

Synes da NETOP et sted som Madsby Legepark burde have tingene i orden, for det er steder som dét, at de skulle fremstå som et godt eksempel for det er da typisk steder som det at folk tager til og tænker "Nå har de dyrene sådan? Så er det vel sådan man gør!" - vupti, marsvin udenfor f.eks.

Skinnyen er blevet meget populær, folk synes den er sej og køber en uden at tænke over hvad den kræver, folk tror de kan avle dem og score kassen osv. - har set skinnybærere i dyrehandler, uden dyrehandlerne ved hvilke der faktisk er skinnybærere - så i teorien kan Lille Lise få købt sig to skinnybærer med tanken om at "en han og hun må være det bedste match så de får selskab og der går jo længe før de kan få unger" og så blir den lille 4 ugers hununge drægtig og får måske nøgne unger og SÅ tænker Lille Lise's forældre "Hvad pokker?!" og tror der er noget i vejen emd marsvinene.

Synd og skam!!! smiley Hele emnet.

• #74   17. jul 2012 Rollo's: Ja farmland er noget af det værste her i byen..
    - Vi har også diskuteret med dem!! Min kammerat skulle have to dværgpappegøjer, to piger, på omkring 3-4 måneder (mener jeg) og han kom hjem med en dværgpappegøje på 9 år, og en unge, som ikke var en dværgpappegøje, den på 9 år var en han.. (der kom en opdretter hjem til ham for at lære ham om dem, som fortalte ham det) så tog min kammerat ud med de her to fugle, for at få pengene tilbage, det tog en time at overbevise dem..

- Og ja Madsby er ikke det bedste sted at lære om hvordan man passer dyr.. Jeg er kommet der både som barn og "voksen" og har dog aldrig tænkt at den måde de passer dyrene på, er også den måde jeg skal..

• #75   17. jul 2012 Det er synd. Et ærgerligt liv.

Jeg må også lige indrømme, at jeg opdagede også nogle dårlige forhold, i en zoo. Jeg skrev simpelthen en mail til dem. Måske at overdrive, men jeg var så forarget. Unger, drægtige og aggressive marsvin.. Ja, de gik alle sammen sammen. Lille bur. Intet mad, eller vand. Men sådan er det desværre nogen steder..

Kommentér på:
Madsby legepark (marsvin)

Annonce