{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  antal annoncer
  • #1   11. jul 2012 Jeg syntes det fylder FOR meget, påtrods af at jeg ikke er i 'museområdet' .. Jeg ville klart blive irriteret, hvis der kom et kuld på omkring 6 - 8 kaninunger, med en annonce til hver. Man kan godt indbegrænse det til én annonce, eller måske 2, når det nu er fx 28 ville jeg lave 2 annoncer - En med 14 mus og en med 14 mus. Ellers kunne man jo lave en med hanner, og en med hunner smiley Specielt når de er unger, så er der jo ikke nogen grund til at lave så mange annoncer, når der ligesom.. intet er at fortælle om dem.. smiley

• #2   11. jul 2012 Der er meninger om dette emne i denne tråd:-)

http://www.gnavergalleri.dk/forum/generel-diskussion/21420-en_annonce_pr_unge

• #3   11. jul 2012 ok den så jeg ikke lige

• #5   12. jul 2012 Det er træls uanset om det er mus, marsvin, rotter eller hvad det er..

• #6   12. jul 2012 Jeg kan ikke se ideen i det.
    Det virker desuden dybt uprofessionelt, og får hele siden til ligeledes at fremstå uprofessionel.

De fleste andre steder, er folk i stand til at lave en annonce pr. art, nogle endda med flere arter, og så er der mulighed for at kontakte sælger, hvis man er interesseret (her tænker jeg på andre fora).

• #7   12. jul 2012 Ve sku ikke hvad der er prrofessionelt og hvad der ikke er, kan man give en individuel beskrivelse af hvert dyr / mus og have gode varieret billeder af den enkelte synes jeg altså det er iorden at lave individuelle annoncer på dyrene, det ville jeg mene var mere "professionelt" end at lave én annonce hvor der bare står "sælges"

Men er alle annoncerne helt ens og med alt for ens billeder der ikke viser dyret fra alle side osv. Kan jeg godt se at det måske er lidt spild af plads.

Men jeg holder nu stadig fast i at hvis folk er ude efter at købe noget specielt, er de også villige til at kigge alle annoncerne igennem, det ville jeg iværtfald være . smiley

• #8   12. jul 2012 i mine øjne fremstår det uden tvivl som en musefabrik der grænser til det kommercielle, med så mange dyr til salg på en gang smiley

og det er sådan set ligemeget om det var mus, kaniner eller andre dyr - 28 dyr til salg på en gang? det er altså MANGE! smiley
    jeg ville aldrig købe et kæledyr fra et sted som masseproducere i den grad - uanset dyreart! smiley

• #9   12. jul 2012 Jeg har tænkt mig at oprette én annonce per museunge jeg har til salg, men ikke fordi jeg synes det er ok. Som jeg også skrev i den anden tråd om emnet, så er det ganske enkelt for at vise hvor irriterende det er, når folk gør det, i håb om at det stopper på et tidspunkt.
    28 annoncer for museunger er i øvrigt ikke ret mange. Der er en anden bruger, der har 81 annoncer i markedet, hvoraf størstedelen er enkelt annoncer for museunger.
    Det synes jeg er masseproduktion i meget større grad end 28 unger er det.

Jeg synes faktisk kun det er godt, at hende med de 28 annoncer gør som hun gør, fordi det forhåbentligt kan få hende med de 81 annoncer til at se, at det er pisseirriterende.

• #10   12. jul 2012 Sanne:
    Hvis man er meget interesseret i noget specielt, hvorfor så i alverdenen læse flere hundrede annoncer igennem?
    Så leder man da efter en opdrætter der har mulighed for det man vil have, og kommer på en venteliste...

• #11   12. jul 2012 Jeg tvivler på folk stopper bare fordi andre gør det.. Mentaliteten er jo "Hvis andre kan, så kan jeg også"

• #12   12. jul 2012 Pia: Fordi man gerne vil kæmpe for det man søger ? Lige for tiden søger jeg en speciel kanin, men kan ikke finde en opdrætter der ligger inde for en rimlig afstand, så jeg har da kigget både DBA guloggratis og annoncerne igennem her inde for at se om jeg havde heldet med mig, det gør mig ingen ting at kigge så mange annoncer igennem for måske at være heldig ? Men det er måske bare mig der er mærkelig ?

• #13   12. jul 2012 Annbrit - 81 er jo kommercielt - nej vanvittigt! smiley

selv 28 er langt over min grænse for, hvor mange mus, hamstere, kaniner e.l. man spytter ud og har til salg på en gang..
    sorry - men 81, er jo langt over hvad man dyrehandlere har til salg og ofte langt over hvad flere foderavlere har til at gå af levende unger, som ikke skal blive i produktionen smiley

har man så mange dyr til salg er det jo en fabrik - jeg kan virkelig ikke forstå at folk køber dyr fra et sted med SÅ mange dyr til salg...
    undskyld, men hvordan håndterer man sine EGNE avlsdyr, pensionister osv. OG har overskud til at håndtere og gøre 28+ unger tamme og tillidsfulde inden de skal i kælehjem?!

jeg synes mit maks hos hamstere er nået med ca. 6-8 voksne og MAKS 2 kuld af 6-7 stk. på en gang - så har jeg VIRKELIG mine hænder fulde, for at jeg kan være mig selv bekendt over for køberne, der forventer et kæledyr fra mig smiley

man kan da ikke have avlsdyr, pensionister, kæledyr osv OG 28+ salgsdyr, som alle er tillidsfulde og tamme smiley slet ikke små gnaverarter som mus! De skal altså arbejdes med/håndteres som unger, hvis de skal være kæledyr når de er fraflytningsklare!
    Jeg KAN IKKE se det ske, at alle er gode kæledyr - de er næppe mere kæledyr end dem i dyrehandlen så smiley

• #14   13. jul 2012 Sanne:
    Men det er så også dybt useriøst efter min mening.
    Hvis man virkelig vil have noget, så er man klar på at finde en løsning på afstands problemet.
    Der er mulighed for at andre kan tage dyret med til en, eller man kan betale en fragtman for at tage den med (ja, der er fragtmænd i DK der må kører med dyr)

Pia B:
    Man skal så også passe på at man ikke overgeneralisere den type "sager":
    Jeg kender til flere mennesker, der er blevet nødt til at skære voldsomt i deres bestande, og måske har skullet af med 30 dyr på en gang.
    Det jeg vil frem til er, at man kan have mange dyr til salg, uden der er gået fabrik i den. Mange beholder jo også deres avlsdyr, efter de er blevet pensioneret, og hvis de så pludselig står i en dum situation, så kan der være tale om rigtig mange dyr.
    Hvor vidt dette kunne være noget der skete for en med mindre gnavere, med en relativt kort levealder, skal jeg ikke kunne gøre mig klog på.

• #15   13. jul 2012 Hvorfor ikke bare lave en hjemmeside man kan henvise til - der kan man fylde ligeså mange billeder og information ind, som man lyster.

• #16   13. jul 2012 Pia N - jo det kan vi da hurtigt blive enige om, at der er "nedskærings"-salgene...
    men det er jo ikke nedskæringsannoncerne vi snakker om - det er jo "helt almindelige salgsdyr" der sælges...
    GID det da "bare" var nedskæringer der er - men det er IKKE det jeg ser desværre smiley
    Nedskæring kan alle komme ud for - men det er slet ikke dét jeg taler om i min "generalisering" - jeg "generaliserer" over salgsdyr. Dyr som sælges som et "overskud" af ens avl. (det gør alle opdrættere jo i et eller andet omfang - sælger det overskud, man ikke selv skal bruge)

Sorry - men det er altså min holdning! Hvis man avler sig til SÅ mange salgsdyr og hele tiden har så mange salgsdyr uden at det er nedskæring, men noget man har avlet sig til bevidst - så er det altså mere end bare "almindelig opdræt" imho...

• #17   13. jul 2012 Pia N. Det kan godt være du synes jeg er dybt useriøs, "bare fordi" jeg ikke har en bil - kørekort, eller mulighed for at tage toget til sønder jylland og tilbage igen.
    Det er ikke lykkedes mig at finde nogle der kan transportere endnu, og det med fragt mænd der køre med dyr - det kan godt være de er proffessionelle men kender folk der har fået skræmte og meget sky dyr efter de har været i sådan en, så det vil jeg nu helst undgå da jeg ikke vil udsætte dyr for sådan en traumatisk oplevelse - som nogle af dem synes det er. SÅ derfor kæmper jeg da videre og leder da gerne lidt hver dag for at den måske en dag dukker op, kan ikke se hvad der er galt i at drømme om at finde noget, og købe det, og så kæmpe lidt for det ?

• #18   13. jul 2012 Sanne: Hvis man har en drøm om noget og er villig til at kæmpe for det, så bør afstanden heller ikke være et problem. Jeg har feks lige hentet mus hjem fra Polen fordi jeg ikke synes kvaliteten på lige netop den type jeg var faldet for var god nok i Danmark.
    Og nej, jeg kørte ikke selv derned. Jeg betalte en kurer for at bringe dem til Danmark.

Pia B: Jeg er fuldstændig enig i, at 81 annoncer er fabriksavl. Det er vist ikke alle annoncerne der er museunger, nogle af dem er vist noget tilbehør. Men vi snakker om, at i hvert fald 90% af annoncerne er museunger.

• #19   13. jul 2012 Cavy osv: Jeg har udtrygt min mening om transport af dyr hos fragtmænd, og det er min holdning, kunne aldrig selv finde på det, det er jo dejligt at nogle dyr har det fint med det, men vil ikke risikere at få en ødelagt kanin hjem. Hvis jeg kunne havde jeg da også fået andre der alligevel skulle køre turen til det, men har ikke kunne finde nogle. Men jo har min drøm og vil kæmpe for det, men vil ikke risikere at ødelægge en dejlig kanin eller bruge månedens mad penge på at tage toget ?

• #20   13. jul 2012 Ville på den anden side også have det rigitg svært ved at købe en kanin / et dyr - jeg ikke selv havde haft i hænder, eller tjekket selv før jeg "hang på det" og havde betalt for det. (ikke ment negativt) Men fortrækker at kunne se dyrene, mærke dem, evt selv tjekke køn osv, da der jo sker fejl, så fortrækker helt sikkert selv at kunne hente dem, og skal jeg det skal det være på sjælland smiley Men denne debat handler jo om antal annoncer og har udtrygt min mening om at jeg synes at folk selv må om hvad de gør, og før det står i reglerne at man ikke må, så laver jeg da gerne selv 6 annncer til 6 kanin unger, (når der er noget individuelt at skrive om dem) smiley

• #21   13. jul 2012 Jeg sagde ikke jeg brugte en fragtmand. Jeg sagde jeg brugte en kurer. Dvs. i det her tilfælde en privatperson som kører mellem Polen og Aalborg jævnligt fordi han studere/arbejder på Aalborg Universitet og har tilbudt, at folk kan få ting transporteret eller selv køre med for at han kan få dækket nogle af sine kørselsomkostninger.

Og den slags kan også findes i Danmark.

• #22   13. jul 2012 Gid man kendte sådan en person - og at der så også ville være lækre rotter i polen, hah! (Beklager offtopic -.-)

• #23   13. jul 2012 Jeg skal ikke kunne sige om der er lækre rotter i Polen. Og det var faktisk ikke engang en person jeg kendte, men en der blev fundet på carpooling.pl

• #24   13. jul 2012 Oh okay, fedt nok at han ikke havde noget imod at tage mus med så.

• #25   13. jul 2012 Cavy Cats Opdræt: Ja men kæreste har arbejdet for dem, så kender der skam godt, det er jo også en form for fragtmænd.:-)

• #26   13. jul 2012 Sanne: Der er tale om en privatperson som kører fra Polen til Danmark i sin egen private bil fordi han studere/arbejder på Aalborg Universitet. Hvordan kan din kæreste have arbejdet for ham?

• #27   13. jul 2012 Hellrats: Han tog også marsvin med for mig til en opdrætter i Polen smiley
    Det var vist ikke så vigtigt hvad det var han skulle transportere, bare han fik sine 30 euro for det, så han kunne få dækket nogle af de omkostninger han har ved at skulle køre frem og tilbage mellem Polen og Aalborg så tit som han gør smiley

• #28   13. jul 2012 Nej okay, så får han da også lidt "selskab" på sine ture. Og 30 euro er jo ingenting for at få nyt blod hjem. Er det en person du stadig har nr. på, hvis man nu skulle finde nogle rotte opdrættere?

• #29   13. jul 2012 Jeg har i hvert fald en mail adresse smiley

• #30   13. jul 2012 Han snakkede om, at det var muligt der blev en tur igen i August.

• #31   13. jul 2012 Det ville da også give lidt tid, hvis det endelig var smiley

• #32   13. jul 2012 Jens:
    Jeg har da heller ikke en bil, og jeg tager ikke toget for at hente dyr.
    Jeg har fået dyr hjem fra Sverige og Norge, fordi der var nogle dyr, jeg bare måtte have (faktisk også fra den anden ende af landet, men det er trods alt lidt tættere på).
    Det har bare været et spørgsmål om, at finde nogle andre mennesker, der alligevel skulle samme vej, og så evt. give dem noget for at tage dyret med.
    Okay, den ene gang skulle jeg så selv over til Sverige og hente, men det kunne man nok også have ordnet hvis det var (og hvis man ikke har penge til en mindre togtur, kan jeg ikke forstå man har penge til at købe dyr)

... Når jeg siger at jeg ikke tager toget, så er det f.eks. 5 timer hver vej...

• #33   13. jul 2012 Min kæreste har arbejdet for Kurer .

Pia N: Har nu også penge til mine dyr, men priotere at bruge pengene på mine dyr, frem for at buruge dem på at tage tog land og rige rundt, så hellere ligge dem til side så de en dag kan få noget stort (som nyt stort bur) Eller hvis der kommer en dyrlæge regning der er ekstra stor .

• #34   14. jul 2012 Med garanti ikke den kurer jeg brugte.

Kommentér på:
antal annoncer

Annonce