1.015 visninger
|
Oprettet:
antal annoncer {{forumTopicSubject}}
Er det virkelig nødvendigt med 28 annoncer for mus fra en bruger ?
Synes altså det er noget overdrevent at man ikke kan sætte flere mus i samme annonce.
Jeg ved godt det ikke står i reglerne, men derfor kan vi jo godt diskutere det. Og høre hiandens meninger.
apr 2010
Følger: 63 Følgere: 118 Gnavere: 11 Emner: 94 Svar: 619
aug 2011
Følger: 1 Følgere: 8 Gnavere: 8 Emner: 5 Svar: 22
http://www.gnavergalleri.dk/forum/generel-diskussion/21420-en_annonce_pr_unge
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.102
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Det virker desuden dybt uprofessionelt, og får hele siden til ligeledes at fremstå uprofessionel.
De fleste andre steder, er folk i stand til at lave en annonce pr. art, nogle endda med flere arter, og så er der mulighed for at kontakte sælger, hvis man er interesseret (her tænker jeg på andre fora).
apr 2010
Følger: 60 Følgere: 58 Gnavere: 13 Emner: 42 Svar: 362
Men er alle annoncerne helt ens og med alt for ens billeder der ikke viser dyret fra alle side osv. Kan jeg godt se at det måske er lidt spild af plads.
Men jeg holder nu stadig fast i at hvis folk er ude efter at købe noget specielt, er de også villige til at kigge alle annoncerne igennem, det ville jeg iværtfald være .
maj 2010
Følger: 20 Følgere: 23 Gnavere: 1 Emner: 16 Svar: 690
og det er sådan set ligemeget om det var mus, kaniner eller andre dyr - 28 dyr til salg på en gang? det er altså MANGE!
jeg ville aldrig købe et kæledyr fra et sted som masseproducere i den grad - uanset dyreart!
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
28 annoncer for museunger er i øvrigt ikke ret mange. Der er en anden bruger, der har 81 annoncer i markedet, hvoraf størstedelen er enkelt annoncer for museunger.
Det synes jeg er masseproduktion i meget større grad end 28 unger er det.
Jeg synes faktisk kun det er godt, at hende med de 28 annoncer gør som hun gør, fordi det forhåbentligt kan få hende med de 81 annoncer til at se, at det er pisseirriterende.
maj 2010
Hvis man er meget interesseret i noget specielt, hvorfor så i alverdenen læse flere hundrede annoncer igennem?
Så leder man da efter en opdrætter der har mulighed for det man vil have, og kommer på en venteliste...
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
apr 2010
maj 2010
selv 28 er langt over min grænse for, hvor mange mus, hamstere, kaniner e.l. man spytter ud og har til salg på en gang..
sorry - men 81, er jo langt over hvad man dyrehandlere har til salg og ofte langt over hvad flere foderavlere har til at gå af levende unger, som ikke skal blive i produktionen
har man så mange dyr til salg er det jo en fabrik - jeg kan virkelig ikke forstå at folk køber dyr fra et sted med SÅ mange dyr til salg...
undskyld, men hvordan håndterer man sine EGNE avlsdyr, pensionister osv. OG har overskud til at håndtere og gøre 28+ unger tamme og tillidsfulde inden de skal i kælehjem?!
jeg synes mit maks hos hamstere er nået med ca. 6-8 voksne og MAKS 2 kuld af 6-7 stk. på en gang - så har jeg VIRKELIG mine hænder fulde, for at jeg kan være mig selv bekendt over for køberne, der forventer et kæledyr fra mig
man kan da ikke have avlsdyr, pensionister, kæledyr osv OG 28+ salgsdyr, som alle er tillidsfulde og tamme slet ikke små gnaverarter som mus! De skal altså arbejdes med/håndteres som unger, hvis de skal være kæledyr når de er fraflytningsklare!
Jeg KAN IKKE se det ske, at alle er gode kæledyr - de er næppe mere kæledyr end dem i dyrehandlen så
maj 2010
Men det er så også dybt useriøst efter min mening.
Hvis man virkelig vil have noget, så er man klar på at finde en løsning på afstands problemet.
Der er mulighed for at andre kan tage dyret med til en, eller man kan betale en fragtman for at tage den med (ja, der er fragtmænd i DK der må kører med dyr)
Pia B:
Man skal så også passe på at man ikke overgeneralisere den type "sager":
Jeg kender til flere mennesker, der er blevet nødt til at skære voldsomt i deres bestande, og måske har skullet af med 30 dyr på en gang.
Det jeg vil frem til er, at man kan have mange dyr til salg, uden der er gået fabrik i den. Mange beholder jo også deres avlsdyr, efter de er blevet pensioneret, og hvis de så pludselig står i en dum situation, så kan der være tale om rigtig mange dyr.
Hvor vidt dette kunne være noget der skete for en med mindre gnavere, med en relativt kort levealder, skal jeg ikke kunne gøre mig klog på.
jun 2010
Følger: 19 Følgere: 18 Gnavere: 3 Emner: 2 Svar: 387
maj 2010
men det er jo ikke nedskæringsannoncerne vi snakker om - det er jo "helt almindelige salgsdyr" der sælges...
GID det da "bare" var nedskæringer der er - men det er IKKE det jeg ser desværre
Nedskæring kan alle komme ud for - men det er slet ikke dét jeg taler om i min "generalisering" - jeg "generaliserer" over salgsdyr. Dyr som sælges som et "overskud" af ens avl. (det gør alle opdrættere jo i et eller andet omfang - sælger det overskud, man ikke selv skal bruge)
Sorry - men det er altså min holdning! Hvis man avler sig til SÅ mange salgsdyr og hele tiden har så mange salgsdyr uden at det er nedskæring, men noget man har avlet sig til bevidst - så er det altså mere end bare "almindelig opdræt" imho...
apr 2010
Det er ikke lykkedes mig at finde nogle der kan transportere endnu, og det med fragt mænd der køre med dyr - det kan godt være de er proffessionelle men kender folk der har fået skræmte og meget sky dyr efter de har været i sådan en, så det vil jeg nu helst undgå da jeg ikke vil udsætte dyr for sådan en traumatisk oplevelse - som nogle af dem synes det er. SÅ derfor kæmper jeg da videre og leder da gerne lidt hver dag for at den måske en dag dukker op, kan ikke se hvad der er galt i at drømme om at finde noget, og købe det, og så kæmpe lidt for det ?
maj 2010
Og nej, jeg kørte ikke selv derned. Jeg betalte en kurer for at bringe dem til Danmark.
Pia B: Jeg er fuldstændig enig i, at 81 annoncer er fabriksavl. Det er vist ikke alle annoncerne der er museunger, nogle af dem er vist noget tilbehør. Men vi snakker om, at i hvert fald 90% af annoncerne er museunger.
apr 2010
apr 2010
maj 2010
Og den slags kan også findes i Danmark.
jun 2010
maj 2010
jun 2010
apr 2010
maj 2010
maj 2010
Det var vist ikke så vigtigt hvad det var han skulle transportere, bare han fik sine 30 euro for det, så han kunne få dækket nogle af de omkostninger han har ved at skulle køre frem og tilbage mellem Polen og Aalborg så tit som han gør
jun 2010
maj 2010
maj 2010
jun 2010
maj 2010
Jeg har da heller ikke en bil, og jeg tager ikke toget for at hente dyr.
Jeg har fået dyr hjem fra Sverige og Norge, fordi der var nogle dyr, jeg bare måtte have (faktisk også fra den anden ende af landet, men det er trods alt lidt tættere på).
Det har bare været et spørgsmål om, at finde nogle andre mennesker, der alligevel skulle samme vej, og så evt. give dem noget for at tage dyret med.
Okay, den ene gang skulle jeg så selv over til Sverige og hente, men det kunne man nok også have ordnet hvis det var (og hvis man ikke har penge til en mindre togtur, kan jeg ikke forstå man har penge til at købe dyr)
... Når jeg siger at jeg ikke tager toget, så er det f.eks. 5 timer hver vej...
apr 2010
Pia N: Har nu også penge til mine dyr, men priotere at bruge pengene på mine dyr, frem for at buruge dem på at tage tog land og rige rundt, så hellere ligge dem til side så de en dag kan få noget stort (som nyt stort bur) Eller hvis der kommer en dyrlæge regning der er ekstra stor .
maj 2010
antal annoncer