{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til spørgsmål :-)
  • #1   3. jul 2012 Jeg synes ikke du er sart, det er jo ikke dyrets valg om det vil stå i røg eller ej.

Jeg ryger selv, men ikke når rotterne er ude af burene, og ellers forsøger jeg da så godt som muligt at holde røgen fra dem, det skader jo dem ligeså meget som os selv, vi vælger det bare selv, det gør dyrene ikke

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #2   3. jul 2012 Min mor vil ikke ryge på børnenes værelse og i de rum hvor vi har burdyr, og det kalder jeg at respektere os/dem.
    Man kan i det mindste spørge om det er i orden at ryge i nærheden af dyret eller personen - og dog, det er jo deres hjem.

• #3   3. jul 2012 næh, det er du ikke.
    Mine dyr bliver ikke udsat for passiv røg hjemme - og jeg ser ingen grund til at de skal udsættes for det andre steder.

Men jeg vil så sige, at du ikke er herre over hvor andre mennesker ryger i deres hjem... og har du ikke mulighed for at have dyret med, hvor den ikke opholder sig i røgen, så ville jeg lade den blive hjemme.

• #4   3. jul 2012 Du havde jo valgt at tage dyret med derhjem - så mener jeg ikke du kan stille det krav. Du kan spørge om det, men du kan ikke tillade dig at blive sur, hvis de vil ryge i deres eget hjem.

Her bliver røget - dog ikke i børneværelse, soveværelse og rotterum. Jeg ryger ikke hvis jeg har besøg af små børn eller personer der ikke kan tåle røg. Men ellers er det mit hjem. Til gengæld tager jeg mere hensyn når jeg er ude hos andre, for det er DERES hjem.

• #5   3. jul 2012 Når man tager ens dyr med hjem til andre i deres hjem, så kan man ikke bestemmt over hvor de personer må ryge. Man kan spørge dem pænt om de vil lade hver med at ryge lige op ad, men det er intet man kan bestemme, og de er i deres gode ret til at sige nej

Ingen i vores familie ryger

• #6   3. jul 2012 En del i min familie ryger.
    Hunde og katte færdes hvor der ryges, og der tages ikke specielt hensyn til dem.
    Burdyr virker alle til gengæld til at have en del respekt for, og der ryges som udgangspnkt ikke i rum med dyr.

Der er røgfrit hvor jeg bor nu. Hvis folk vil ryge, må de pænt gå ud på altanen. Men det er nu mere fordi lugten er helt forfærdelig, når den ikke er der normalt (efter min mening).

• #7   3. jul 2012 Jens N, hvorfor syntes du det er iorden at ryge nær hunde og katte?? og ikke burdyr?
    Enten så har man en holdning omkring rygning og dyr, eller så har man ikke.
    Ingen i min bolig ryger, men at udsætte en indekat/hund/udekat eller andre dyr for røg, er ligeså dumt som andre dyr!

• #8   3. jul 2012 ^^ hvis vel og mærket har holdningen til man ikke gør.

det andet er bare dobbeltmoralsk !

• #10   3. jul 2012 Som de andre også siger, så valgte du at tage dyret med til deres hjem.
    Du vidste givetvis på forhånd at der ville blive røget i deres hjem og så skulle du have valgt ikke at tage kaninen med hvis du ikke ønskede den blev udsat for røg. Gæster bør ikke kunne sætte krav om hvorvidt de må ryge i deres hjem, fordi du valgte at medbringe en kanin.

• #11   3. jul 2012 Mine dyr står i stuen.

Jeg ryger ikke selv men der ryges i stuen osv. hvis gæsterne ryger.

Og der hvor jeg har boet før osv. har dyrene også stået hvor der er blevet røget uden problemer.

Jeg tager det ikke så tungt, men det er jo hver sin smag/lyst.

Man må gøre op med sig selv hvad man vil og synes inden for sit hjems egne 4 vægge.

• #12   3. jul 2012 Og så er jeg enig i det de andre skriver omkring ts har valgt at tage kaninen med hjem til andre

• #13   3. jul 2012 det er da i orden du vil skåne dit dyr fra røg. Jeg er desværre selv ryger (det dummeste jeg nogensinde har gjort var at begynde, men jeg var 12 og blev lokket:/) og det er SÅ svært at holde at jeg ikke har kunnet endnu... men mine børn og mine dyr bliver skånet for det for jeg ryger kun ude på altanen med vinduet åben og dyrene står henne i den anden ende så det er minimalt hvad der blæser derhen tror jeg.
    Det er en ret alle har, at blvie skånet for røg, også dyrene.

• #14   3. jul 2012 er man inviteret som gæst bør værten være høflig og ryger gæsten ikke selv ja så fiser man udenfor og ryger mens gæsten er der, man sidder sgu ikke også pulser dem i hovedet (vi ryger så slet ikke inde hos os og det gælder også gæster, de kan værsgo gå med udenfor og få en smøg, vi har børn og dyr!). Jeg kan ikke følge jer der mener at så må man bare finde sig i det... man er vel blevet inviteret ind? så skal værten sgu da være høflig?

• #15   3. jul 2012 Man kan jo også vende den om at sige man selv har sagt ja til invitationen ! Man kunne jo sige nej hvis man ikke mener at man vil ind et sted hvor der ryges.

Det er vel ikke anederledes end at en allergiker sige nej til at komme et sted hvor der er dyr.

Det er op til en selv hvad man gør i sit eget hjem. Og så kan gæsterne agerer ud fra det.

• #16   3. jul 2012 Til jer der skriver af jeg er gæst osv smiley
    Mit problem er ikke de ryger overhoved .. Jeg er jo som sagt gæst og blander mig ikke .. Jeg spurgte selvfølgelig også pænt om jeg måtte åbne et vindu eller om jeg måtte stile min kanin et andet sted .. Og mit svar til det var af jeg var sart og af jeg skulle lade være med af pylre sådan da hendes/deres kaniner har stået i det altid og de jo nok bare var vand til det .. Og af de ikke var døde endnu .. Det er sikkert også rigtigt nok, men jeg må være ærlig og sige af jeg pylre om mine dyr da de er som en del af familien og de skal kun have det bedste for min side af .. Jeg følte lidt jeg fik klasket et stempel i panden hvor der stod "tag dig dog sammen"
    Jeg ved godt jeg som sagt er gæst men jeg må jo også have lov af Åbne munden

• #17   3. jul 2012 Og selvfølgelig mange tak for jeres svar .. Dejligt med delte meninger smiley

• #18   4. jul 2012 selvfølgelig må du åbne munden... men det er jo igen den der med at skik følge eller land fly. Deres hjem, og så er der ikke så meget andet at sige om det.
    I vores hjem må gæsterne heller ikke ryge... de må pænt gå udenfor uanset årstiden. De må så osse gerne synes vi er sarte... det ændrer bare ik på at det er vores hjem og vores regler.

• #19   4. jul 2012 Det er jeg 100% enig i, og jeg må da tilstå af jeg bare kunne ha tænkt mig om smiley
    Det er bare ikke så rart af få af vide at man er "tosset" fordi man har sådan en mening smiley

• #20   4. jul 2012 Jeg synes så det er noget uhøfligt, at de har reageret på den måde, også selvom du har været gæst i hjemmet.

Men det kommer jo nok an på hvad man er vant til...

Jeg har intet imod rygere. Er vokset op i et rygerhjem, og har ikke taget skade af det. Men rygere (og alle andre mennesker for den sags skyld), der ikke tager hensyn, genere mig vanvittigt meget. Men det har faktisk ikke noget med rygningen at gøre.

• #21   5. jul 2012 Tak smiley

Kommentér på:
Hjælp til spørgsmål :-)

Annonce