1.058 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til spørgsmål :-) {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg var hjemme hos en ven og en venind
, hvor jeg hade min kanin med ...
Mit spørgsmål er så om jeg er sart når jeg ikke vil
have min kanin står der hvor de ryger, da jeg syndes
de ryger meget - ikke fordi jeg har noget imod ryger -
sep 2011
Følger: 9 Følgere: 7 Gnavere: 13 Emner: 7 Svar: 141
Jeg ryger selv, men ikke når rotterne er ude af burene, og ellers forsøger jeg da så godt som muligt at holde røgen fra dem, det skader jo dem ligeså meget som os selv, vi vælger det bare selv, det gør dyrene ikke
Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
Man kan i det mindste spørge om det er i orden at ryge i nærheden af dyret eller personen - og dog, det er jo deres hjem.
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Mine dyr bliver ikke udsat for passiv røg hjemme - og jeg ser ingen grund til at de skal udsættes for det andre steder.
Men jeg vil så sige, at du ikke er herre over hvor andre mennesker ryger i deres hjem... og har du ikke mulighed for at have dyret med, hvor den ikke opholder sig i røgen, så ville jeg lade den blive hjemme.
apr 2010
Følger: 48 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 16 Svar: 1.298
Her bliver røget - dog ikke i børneværelse, soveværelse og rotterum. Jeg ryger ikke hvis jeg har besøg af små børn eller personer der ikke kan tåle røg. Men ellers er det mit hjem. Til gengæld tager jeg mere hensyn når jeg er ude hos andre, for det er DERES hjem.
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.354
Ingen i vores familie ryger
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Hunde og katte færdes hvor der ryges, og der tages ikke specielt hensyn til dem.
Burdyr virker alle til gengæld til at have en del respekt for, og der ryges som udgangspnkt ikke i rum med dyr.
Der er røgfrit hvor jeg bor nu. Hvis folk vil ryge, må de pænt gå ud på altanen. Men det er nu mere fordi lugten er helt forfærdelig, når den ikke er der normalt (efter min mening).
apr 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 12 Svar: 212
Enten så har man en holdning omkring rygning og dyr, eller så har man ikke.
Ingen i min bolig ryger, men at udsætte en indekat/hund/udekat eller andre dyr for røg, er ligeså dumt som andre dyr!
apr 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 12 Svar: 212
det andet er bare dobbeltmoralsk !
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
Du vidste givetvis på forhånd at der ville blive røget i deres hjem og så skulle du have valgt ikke at tage kaninen med hvis du ikke ønskede den blev udsat for røg. Gæster bør ikke kunne sætte krav om hvorvidt de må ryge i deres hjem, fordi du valgte at medbringe en kanin.
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.102
Jeg ryger ikke selv men der ryges i stuen osv. hvis gæsterne ryger.
Og der hvor jeg har boet før osv. har dyrene også stået hvor der er blevet røget uden problemer.
Jeg tager det ikke så tungt, men det er jo hver sin smag/lyst.
Man må gøre op med sig selv hvad man vil og synes inden for sit hjems egne 4 vægge.
jul 2010
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
Det er en ret alle har, at blvie skånet for røg, også dyrene.
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
jul 2010
Det er vel ikke anederledes end at en allergiker sige nej til at komme et sted hvor der er dyr.
Det er op til en selv hvad man gør i sit eget hjem. Og så kan gæsterne agerer ud fra det.
apr 2010
Følger: 69 Følgere: 51 Gnavere: 13 Emner: 10 Svar: 48
Mit problem er ikke de ryger overhoved .. Jeg er jo som sagt gæst og blander mig ikke .. Jeg spurgte selvfølgelig også pænt om jeg måtte åbne et vindu eller om jeg måtte stile min kanin et andet sted .. Og mit svar til det var af jeg var sart og af jeg skulle lade være med af pylre sådan da hendes/deres kaniner har stået i det altid og de jo nok bare var vand til det .. Og af de ikke var døde endnu .. Det er sikkert også rigtigt nok, men jeg må være ærlig og sige af jeg pylre om mine dyr da de er som en del af familien og de skal kun have det bedste for min side af .. Jeg følte lidt jeg fik klasket et stempel i panden hvor der stod "tag dig dog sammen"
Jeg ved godt jeg som sagt er gæst men jeg må jo også have lov af Åbne munden
apr 2010
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
I vores hjem må gæsterne heller ikke ryge... de må pænt gå udenfor uanset årstiden. De må så osse gerne synes vi er sarte... det ændrer bare ik på at det er vores hjem og vores regler.
apr 2010
Det er bare ikke så rart af få af vide at man er "tosset" fordi man har sådan en mening
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Men det kommer jo nok an på hvad man er vant til...
Jeg har intet imod rygere. Er vokset op i et rygerhjem, og har ikke taget skade af det. Men rygere (og alle andre mennesker for den sags skyld), der ikke tager hensyn, genere mig vanvittigt meget. Men det har faktisk ikke noget med rygningen at gøre.
apr 2010
Hjælp til spørgsmål :-)