{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
630 visninger | Oprettet:

kasteration gennem bughulen (Marsvin) - Så det tid, men hvor? {{forumTopicSubject}}

Hej Gnavergalleri.

Jeg har gået og tænkt på at få mine hanner kastreret i 2 mdr. nu, men har hele tiden prøvet at udskyde det, fordi jeg er så nervøs for komplikationer. Men jeg fik så kastreret det første marsvin Grisling for 1½ mdr siden ca., men da min egen dyrlæge ikke udføre operationen gennem bughulen, ja så blev det den anden. Men han har så efterfølgene fået en infektion :(.
Så den metode vil jeg ikke prøve igen..

Men jeg kender ingen dyrlæger der udføre operationen gennem bughulen, så jeg tænkte i måske kunne anbefale en ordenlig dyrlæge i kbh - sjælland?
Jeg køre gerne et stykke for en ordenlig dyrlæge.
Håber nogen kan hjælpe.

Mvh Isobel smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kasteration gennem bughulen (Marsvin) - Så det tid, men hvor?
  • #2   1. jul 2012 Christina på www.dit-dyr.dk har kastreret begge mine og jeg har aldrig (i 25 år som marsvineejer)oplevet så god behandling af både os og dyr.
    Proffessionelt og med stor obs på at dyrene kommer op igen bagefter og overvåges osv. Kan VARMT anbefales.

• #3   1. jul 2012 Prøv at kontakte "Karlslunde Dyreklinik" - de er ekstrem dygtige til avancerede operationer, de ved virkelig hvad de laver.
    Ved ikke om de laver bughule kastrationer på marsvin, men det vil jeg tro.
    De er ret dyre, men det er stort set alle dyrlæger jo desværre nu til dags. Karlslunde er i hvert fald kvalitet.

• #4   1. jul 2012 Ej hvor sjovt, hende var jeg nede og tjekke ud i dag Sarah G - da jeg bor her i Højby om sommeren på min fars gård. Så godt at høre god erfaring om hende smiley

• #5   1. jul 2012 Sandra S: De dyrlæger der har udført kastrationen gennem bughulen på marsvin er alle meget begejstrede for metoden. Det går hurtigere, det er nemmere og der er mindre risiko for komplikationer. Min egen dyrlæge har sagt, at han aldrig vil gå tilbage til den gamle metode igen. Den her nye metode er ganske enkelt bedre.

Isobel: Prøv at høre Sweet Leafs hvor hun får hendes kastreret. Jeg ved hun bruger en dyrlæge på Sjælland, der er fænomenal til kastrationer, og det er vist gennem bughulen.

• #6   1. jul 2012 'Sandra S
    Jeg har en meget dygtig dyrlæge så jeg er sikker på det blev udført korrekt.
    Og buret er aldrig beskidt, går jo på fleece så han fik fjernet lorte 3 gange om dagen, og skiftet fleece her 2. dag.

Og hvorfor mener du den er mere risikabel???
    Det har jeg godt nok aldrig hørt, tværtimod så har jeg hørt det er den bedste metode, og med mindst komplikationer.

Nå men tak for hjælpen alle, jeg ringer til Christina fra dit dyr imorgen ;).

• #7   1. jul 2012 Sarah G
    Hvor meget gav du for at få dem begge kastreret? Ikke fordi pris betyder noget som helst, er bare nysgerrig om denne metode er dyrere end den anden. Og gik de sammen efter kastration?

• #8   1. jul 2012 Sweet leafs har brugt Trine Cramon i slangerup. Hurtigt og endda superbilligt. Flere har brugt hende og været meget begejstrede.
    Hun bliver klart brugt igen.

• #9   1. jul 2012 Okay tak sweet leaf ;).

Det er først 5 uger efter operationen, de må sættes sammen med piger ikke ?

• #10   1. jul 2012 jeg venter altid 4 uger, og ved næste mugning efter de 4 uger, så ryger han ind til damerne.

Der er dyrlæger der siger at helt ned til en uge er ok... men altså, medmindre man er helt ok med at der kommer en sidste reel parring mellem den nykastrerede og en eller flere hunner, så hellere gå med livrem og seler. En af dem jeg kender fulgte en dyrlæge, der sagde 14 dage eller noget i den retning... og hun fik et upskuld som følge deraf.

• #11   1. jul 2012 Jeg ringer både til Christina og Trine imorgen, tak for hjælpen.

• #13   1. jul 2012 smiley

• #14   1. jul 2012 lilltle pigz : vi gav 1300 mener jeg det var

Kommentér på:
kasteration gennem bughulen (Marsvin) - Så det tid, men hvor?

Annonce