{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
723 visninger | Oprettet:

Kanin ( En sidste chance?) {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg skriver fordi jeg er fortvivlet.
Jeg vil helst ikke have nogen grimme ord om hvad jeg gør.

Det handler om min kanin Blackie.
Hun er hidsig, man kan ikke holde hende, hun truer og er bare sur.
Som sagt kan man ingenting med hende. Jeg vil ikke rives op eller løbe efter hende, altså nærmest en jagt når hun er ude.
Hun er sød nok til at lige blive nusset på hovedet inde i buret en gang imellem. Men for det meste står hun bare.
Har kæmpet i tre års tid med hende for at hun kan blive håndtam, men det er nærmest dyreplageri i længden fordi hun bare virkelig kæmper mig imod.

Hvad synes i jeg skal gøre. Det er nok svært at finde en der vil have hende, er bange for hun bliver en kastebold.
Hvad synes i jeg skal gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kanin ( En sidste chance?)
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #1   29. jun 2012 Jeg ville få hende steriliseret. smiley

• #2   29. jun 2012 Det er godt nok dyrt. Hvad nu hvis det ikke hjælper, for hun er slem.

• > Simse <

#3   29. jun 2012 Deres adfærd afhænger meget af hormoner, og bliver nogle af hormonerne fjernet bør adfærden jo også dæmpes - hvis du forstår. smiley
    Dyrlægen skal fjerne både æggestokke og livmoder.
    Hvis ikke du har læst denne side, vil jeg anbefale dig at gøre det:
    (link fjernet)
    Jeg synes at er forsøget værd, uanset prisen.
    Tænk, hvis det hjælper har du en dejlige kanin de næste 5-10 år. smiley

• #4   29. jun 2012 Man kan ikke vise en kanin hvem der bestemmer, Regitze. Din kanin er ikke aggressiv fordi den tror den bestemmer over dig men fordi at den har for mange hormoner i kroppen og disse kommer til udtryk på den måde. Det er både stressende og ubehageligt for kaninen, sådan en oplevelse.

• #5   29. jun 2012 Men hvordan kan det så være at den er holdt op Line?

• > Simse <

#6   29. jun 2012 Måske af frygt for at skulle slås med fejebakken?

• #7   29. jun 2012 Jeg vil kigge på det med at Sterilisere hende. Synes bare det er så dyrt. Jeg er meget fattig nemlig. Men det er det værd synes jeg.

• #8   29. jun 2012 Jeg havde og engang en hun kanin der var på præcis sammen måde og da der har gået 6 år og jeg havde haft hende ude hver dag, blev hun lige pludselig håndtam

• #9   29. jun 2012 Julie H. Det lyder da mystisk hehe. Altså jeg kan godt ae hende inde i buret, men køre jeg hånden under hendes mave bare lidt, så springer hun og stikker af.

• #10   29. jun 2012 Måske har hun ikke så meget tillid til dig?

• #11   29. jun 2012 Måske hun bare ikke er en kæle kanin:) nogen kaniner hygger sig mé sig selv og har ikke behov for af blive taget op hele tiden:)

• #12   29. jun 2012 S & D - Ville da bare ønske jeg kunne klippe hendes negle og tage hende ind når hun har tisset alt for mange steder på mit gulvtæppe. smiley

• #13   29. jun 2012 Jeg synes det er flot, du har kunne holde den opførsel ud i 3 år.

Stod jeg i din situation, ville jeg nok overveje om glæderne ved kaninen ville opveje bøvlet og sorgerne.
    Nu må jeg osse tilstå, jeg er af den holdning, at man for enhver pris ikke skal holde liv i alt der har en puls.

At sige stop i tide, er osse at være sit ansvar værdigt..

• #14   29. jun 2012 Jeg har også haft en som du beskriver, og havde da også steralisering oppe at vende, men igen, det er dyrt og giver ingen garanti for at det virker
    Efter at have arbejdet med hende i et godt stykke tid, så valgte jeg at hun ikke skulle udsættes for det mere, og hun fik fred

Jeg er tilfreds og glad for min beslutning, for hun var bestemt ingen glad kanin

• #15   29. jun 2012 Jeg har også overvejet aflivning FORDI hun netop bare sidder og sidder og maltraktere sit bur fordi jeg ikke kan lave noget med hende, for hun bliver sur på mig og grynter. Jeg kan ikke fange hende fordi hun netop bliver sur hvis jeg rør ved hende når hun er ude.
    Jeg overvejer virkelig at aflive hende.
    Hende jeg fik hende af sagde også at hun ikke har haft hende i hænder og at hun var en upser. Så hun har altid bare passet sig selv indtil jeg fik hende.
    Jeg har forkælet hende og prøvet hvad jeg kunne.
    Er jeg for ond at aflive hende?

• #16   29. jun 2012 Nej jeg synes ikke du er ond
    Lige nu har du jo ikke meget kontakt til hende, da hun er som du beskriver, og så tror jeg heller ikke hun er en glad kanin

• #17   29. jun 2012 Nej, som jeg skrev før, er det at stoppe 'det' nogen gange det bedste at gøre.

Jeg ville bestemt ikke synes du var ond, hvis du fik hende aflivet. Og jeg håber så sandelig at din familie og venner støtter dig, for det er da hverken til glæde for dig eller kaninen at I skal leve sådan med hinanden.

• > Simse <

#18   29. jun 2012 Nej det er på ingen måder ondt at få aflivet et dyr, så længe det bliver gjort forsvarligt.

• #20   29. jun 2012 Ååååh holder så meget af min lille Blackie med strithår.
    Men jeg er sikker på det er det bedste at gøre. Det er synd for hende. Siden hun er så slem som hun er, må der jo være noget traume eller noget andet.
    Har bare virkelig gjort mit for hende. Hun har fået nogle gode og forkælet år hos mig.

• #21   29. jun 2012 Simse, det er ikke frygt når han er nysgerrig efter at se om jeg vil age ham og når han slikker mig?

• #23   29. jun 2012 Er der et indlæg der er slettet eller ?

• #24   29. jun 2012 Jeg har ikke slettet noget Stald Malega smiley

• #25   29. jun 2012 Men jeg tror at jeg afliver stakkels Blackie. Har tænkt det længe, kunne være jeg skulle gøre noget ved det meget snart.

• #26   29. jun 2012 Nej, men tror Regitze måske har smiley

• > Simse <

#27   29. jun 2012 Slikkeri kan være mange ting, Regitze, blandt andet underdanighed

• #28   29. jun 2012 Ja, det vil nok være det bedste for alle.

Men du har været god ved den, og givet den mange, mange chancer, kan jeg forstå. Så kan man ikke forlange mere.

• #29   29. jun 2012 NøvlingKaniner C - Ja jeg har virkelig kæmpe med hende. Jeg tror også at jeg vil sige slut for nu til lille Blackie.

• #30   29. jun 2012 min ene kanin Cleo, opførte soig også meget "specilt" og gør det stadig. men jeg har fundet ud af hun ser meget dårligt på trods af hun kun er 1 år gammel og derfor snakker jeg meget til hende så hun kan hører hvor jeg er, og på den måde er hun blevet meget gladere og tam. dog kan hun ikke omgås andre kaniner da de tæver hende fordi hun ikke har en jordisk chance. men jeg elsker hende meget højt alligevel og så må folk tænke deres

det tit homoner med hun kaniner, dog kan det jo ikke udelukkes din kanin måske er stresset? det kan skal hvis din kanin stor sammen med andres kaniner. det ikke alle men nogle kaniner kan godt blive meget stresset af det, du kan evt. prøve og isolerer hende i en uge fra de andre og se hvad der sker
    syndes måske du lige skal tænke dig om en ektra gang inden du afliver

• #31   29. jun 2012 Mette S - Hun står alene, har ikke andre kaniner. Har en hund, men han går aldrig over til hende og interessere sig ikke for hende, men hun er meget glad for ham og vil ligge med ham når hun er ude. Der er absolut ingenting her hjemme der kan stresse hende, bor helt alene så der er meget stille og fredeligt. Som sagt fik hun ikke en god start på livet, og det mærker dyr, ligesom med mennesker.

• #32   29. jun 2012 Lyder som det rigtige at aflive den....

• #33   29. jun 2012 det jeg ked af at høre)= har hun "boet" sammen med andre kaniner siden hun er blevet taget fra sin mor eller??? og hvordan startede det lige da du fik hende eller er det blevet værre???? ved du noget om hvordan hun var eller blev passet før du fik hende? og hvordan hård start på livet???

• #34   29. jun 2012 Jeg har en hunkanin, der bestemt ikke er en kælekanin. Der hun kom til mig var hun 2-3 år og havde været i 3 hjem før mig, og bed og knurrede. Blev næsten lidt latterlig gjort af nogen over jeg ville have hende (faktisk som min 1. kanin efter at jeg er blevet "voksen.) I starten ignorede jeg hende når jeg "var" i buret og kun gav mad, vand o.s.v og snakkede så til hende ude foran buret eller igennem lågen, uden at stikke fingrene ind til hende. Jeg har på intet tidspunkt "tvunget" hende til kæl, og undlod helt at løfte på hende i starten, brugte en transportkasse eller fik min kæreste til at tage hende. På et tidspunkt efter 1-2 måneder opdagede hun at jeg var "ligeglad" med hende, og respekterede hendes territorium, så hun begyndte at komme til lågen når hun fik mad og grønt. Efter ca 1 måned mere begyndte jeg forsigtigt at ae hende på kinden eller siden, og hoppede hun væk, så stoppede jeg. Sådan at det blev på hendes præmisser og når hun havde lyst. Det er ca 1 år siden jeg fik hende, og hun kan stadig knurre når hun skal løftes (hvilket hun kun bliver når buret skal renses, eller hun skal i løbegård eller lign.), men hun kan og VIL kæles. Og er faktisk den 1. kanin der sidder ved lågen når jeg kommer ud. Jeg ville nok give din kanin en chance mere, men starte helt forfra, som var det en ny kanin, også måske affinde sig med at det ikke er en kælekanin. Også ikke slippe hende løs, sådan at hun jagtes når hun skal ind. evt lade hende selv bestemme når hun vil ind, eller lave et lille område også benytte en transportkasse eller lign. som hun selv hopper ind i og i kassen bliver løftet i buret. Har du evt prøvet en periode hvor du kun giver mad, vand osv, og intet andet, sådan når du kommer får man mad og lækkerier, men ikke bliver presset til at skulle kæle og løftes osv.

• #35   29. jun 2012 Lillemor - Jeg gør som dig. Men hun gider mig virkelig ikke. Jeg har desværre taget mit valg nu smiley

• #36   29. jun 2012 Mette s - Hun kommer fra en "stald" avl. Hun har boet i en lille kasse af et bur hvor hun dårligt kunne vende sig med halm. Ejern slap hende en gang løs og håbede at hun ville stikke af som hun slap af med hende. Hun har ALTID være meget hidsig og afholdende. Hun vil gerne kæles på næsen men så gider hun mig heller ikke mere.

• #37   29. jun 2012 har du overvejet at du måske kunne lade nogle passe den for dig et stykke tid og få hende tilbage og prøve at strarte på en frisk

• #38   29. jun 2012 Mette S - Det har jeg prøvet, og ingen jeg kender vil. For har haft den samme tankegang som du.

• #39   29. jun 2012 Du kender hende bedst, og man skal stole på ens fornemmelser. Så hvis det er din beslutning, er det formentlig det bedste, både for hende og dig. Synes at det er flot at du har brugt så meget tid på at forsøge, men synes at det er endnu bedre at du kan se at det ingen vejne fører, og siger stop nu.

• #40   29. jun 2012 Lillemor - Tusinde tak for din støtte. Det er helt forfærdeligt, kommer til at savne min lille skøre Blackie med strithår smiley

• #41   29. jun 2012 Ja det er forfærdelig som man kan knytte sig til dem. Men så er du det menneske der har været bedst ved hende, hun er blevet forkælet i sin sidste tid og så har hun da fået fred for at skulle gå og være bange/sur/stresset.

• #42   29. jun 2012 Jaer nemlig lillemor. Jeg har virkelig forkælet den lille dame. Holder da bare så meget af hende selvom hun er så strid smiley

• #46   2. jul 2012 Prøv at kig kaninasylet.dk der står en masse om kaninadfærd, du kan også prøve at skrive til dem, er sikker på de vil hjælpe smiley
    Hvis altså ikke du har aflivet hende.

• #47   2. jul 2012 At grynte er en advarsel, og hvis man ikke lytter til den går kaninen et skridt videre og bider. Så nytter det ikke noget at være ligeglad med kaninens signaler.

Kommentér på:
Kanin ( En sidste chance?)

Annonce