{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.051 visninger | Oprettet:

Klikker træning med kanin: Overraskende godt! {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg begyndte for ca. en måned siden at klikker træne min kanin Chili.
Det overraskede mig hvor sjovt det var, og hvor hurtig min kanin egentligt lærte hvad det hele gik ud på:)
Alt dette gjorde hende også virkelig tam og hun har nu meget tillid til mig, hvor imod hun førhen løb væk da jeg trådte ind i hendes bur. Det krævede dog en del tålmodighed at få hendes tillid, men det var det værd!
Så klikker træning kan helt klart anbefales til dem, der godt vil lære deres kanin bedre at kende! Kaninen elsker at blive motiveret på denne måde!
Jeg giver gerne gode råd til nybegyndere om, hvordan jeg gjorde træningen lettere med en 'ikke så kælen' kanin smiley
Hun kan ind til videre udenad komandoerne: "up"(stiller sig på bagben)
og kommandoen: "Finger" (rør min finger og får belønning)
Vi træner nu på "cirkel" (løber rundt om sig selv/ cirkulere)
Jeg træner hend langsomt op så jeg er sikker på at hun forstår hvad jeg vil have hende til smiley

Nogle der har nogle forslag til andre sjove tricks man kan lære sin kanin? smiley

Nogle

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klikker træning med kanin: Overraskende godt!
  • #1   28. jun 2012 Selvfølgelig tricks ved hjælp af klikkeren smiley Undskyld fejlene til sidst smiley

• #2   28. jun 2012 Hejsa, hvad giver du din kanin som belønning når den har udført en kommando via klik?? - Jeg har ikke rigtig fundet noget min kanin ville dø for at spise, gulerødder er OK spise i buret, men interessere den ikke rigtig uden for buret.

• #3   28. jun 2012 Jeg tror det er meget forskelligt fra kanin til kanin:
    Min er godt tilfreds med frisk salat (hvilket er det jeg træner hende mest med, da jeg altid har det i haven) Men hvis ikke din kanin finder det interessant så prøv at spørg til råds i en dyrehandel (maxi zoo fx.) om nogle gode og smagsfulde drops til kaniner? Bare sørg for at der ikke er alt for mange tilsætningsstoffer i, så de er så naturlige som muligt smiley

• #4   28. jun 2012 Jeg sørger dog for at fodre hende med noget andet grønt når vi ikke træner, så hun ikke køre træt i salaten som vi træner med smiley
    Der findes også masser af gode opskrifter på godbidder til kaniner(søg "kanin godbidder" på google)
    Hvis du har problemer med at få din kanins opmærksomhed, når den er uden for buret, så kan det evt. være fordi den kommer et sted hen, hvor den ikke har været før og derfor finder det mere interessant at undersøge stedet, i stedet for dig. Hvis det er problemet, kunne du jo lave en indhegning til din kanin på fliser eller indendørs, altså et sted som den kan vende sig til, hvor du kan komme ind til den og ikke omvendt . Derefter lader du lige kaninen vende sig til stedet, indtil den har undersøgt alt hvad der er at undersøge, og så kan du gå igang med at vise den hvad du har af interessante godbider smiley
    Den virkede hos mig smiley

• #5   28. jun 2012 jeg er ikke fan af yoghurt drops, men selvfølgelig finders der andre ting ;o) - tak jeg vil prøve.

• #6   28. jun 2012 Jeg har prøvet at klikke min kat, men syntes det har været ret svært.Men jeg har en meget lærenem kanin som går slalom og vippe og sådan så måske man skulle prøve det med hende smiley
    Bruger du target stick ?

• #7   28. jun 2012 Maj - de gange jeg har trænet mine kaniner, har jeg brugt alm piller. De er nemme at tykke for kaninerne. Træner ved fodringstid, så de er lidt sultne smiley

• #8   28. jun 2012 okay, måske jeg skal prøve der ;o) fedt hvis man kan andet med kaninerne end at kæle og hoppe

• #9   29. jun 2012 Charlotte: jeg tror jeg vil prøve slalom;) det lyder interessant.
    Og jeg har bestilt en target stick, her for halvanden uge siden, som bare ikke er kommet endnu, så lige for tiden bruger jeg bare min finger og klikker:)

• #10   29. jun 2012 Slalom er vildt sjovt smiley hun er bare trænet med snoren, hvor jeg styre hende igennem banen, men måske er det nemmere med klik træning smiley
    jeg har en klikker hvor den sticken sidder på, men har tænkt lidt på om det er svært for dem at se den lille bold for enden?

Kommentér på:
Klikker træning med kanin: Overraskende godt!

Annonce