{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
757 visninger | Oprettet:

Kaninspring - racer? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har efterhånden hørt en del herinde snakke om at de går til kaninspring med deres kaniner. Jeg har selv avlet kaniner i en periode, dog har jeg aldrig forsøgt at springe med dem, men jeg blev faktisk en smule nysgerrig, og elsker at lære noget nyt, så tænkte at jeg ville spørge lidt ind til det herinde, til dem som går meget op i at springe og som har erfaringer med dette. Jeg er enlig bare nysgerrig.

1. Jeg er ret nysgerrig for at vide om der er visse kaninracer som foretrækkes når der er tale om at de skal bruges til springtræning?
Jeg har læst mig til at de store racer ikke må springe, hvilket giver god mening da de jo har en del mere vægt at skulle løfte rundt på, og dermed kan overanstrenge muskler og led. Men hvilke racer bruger i selv til at springe og hvorfor har i netop denne race?

2. Hvor ofte bliver der holdt sådanne springkonkurrencer?

3. Foregår det indendørs eller udendørs?

4. Er der ikke stor smitterisiko forbundet med denne slags konkurrencer eller er der indtjekkere ved konkurrencerne?

5. Er det ikke hårdt for kaninerne at springe, og hvad gør i for at passe på deres muskler og led? (hvis i gør noget ekstra)

6. Hvor længe har du været aktiv indenfor kaninspring?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kaninspring - racer?
  • #1   30. maj 2012
    1. Jeg er ret nysgerrig for at vide om der er visse kaninracer som foretrækkes når der er tale om at de skal bruges til springtræning?
    - Jeg selv foretrækker Dværgvædder, og en ny favorit, en hollænder. smiley

- Det kommer lidt an på, om det er officielt, eller uofficielt smiley

- Begge, kommer an på vejret smiley

4. Er der ikke stor smitterisiko forbundet med denne slags konkurrencer eller er der indtjekkere ved konkurrencerne?
    - Jeg har godt nok aldrig selv været til en officiel konkurrence, men det skal jeg snart, så det ved jeg ikke. Men jo der skulle være stor smitterisiko, hvis kaninerne rør hinanden smiley men så kan man spørge sig selv, hvem ville tage en syg kanin med til hopkonkurrence?
    De skal jo kunne gøre deres bedste, og sygdom tager på kræfterne smiley

5. Er det ikke hårdt for kaninerne at springe, og hvad gør i for at passe på deres muskler og led? (hvis i gør noget ekstra)
    Neej, jeg vil ikke sige det er hårdt det kommer an på højden. Men nu er kaninerne bygget til at springe så.
    Jeg gør ikke noget specielt, men om vinteren putter jeg gerne ekstra halm ind til dem, så de kan holde varmen smiley

6. Hvor længe har du været aktiv indenfor kaninspring? Små 2 år efterhånden smiley

• #2   30. maj 2012 1. Men hvilke racer bruger i selv til at springe og hvorfor har i netop denne race?
    - Her bruges der lidt forskellige racer. Mest dværgvædder, løvevædder og blandinger. De er valgt grundt det var dem jeg er faldet for, og startede med, derudover er de kendt for et fantastisk temperament, da vores også er kælekaniner

- Der er stævner rigtig tæt, flere om sommeren end om vinteren. Rundt om i landet er der stævner ca. hver uge, nogle gange er der flere stævner på selv samme weekend.

- Om vinteren er det mest indendørs, da sneen gør det ikke er muligt at springe udenfor. Om sommeren kan det både være indenfor og udenfor, dog er der flest konkurrencer udenfor, grundet det fantastiske vejr (Hvis vi da er heldige med sommeren smiley )

- Der er altid en risico, når der mødes mange dyr samlet på et sted. Men når vi tilmelder os et stævne, så 'skriver' man under på at alle de dyr man tilmelder er sunde og raske, ikke har været i Sverige at konkurrere de sidste 14 dage (min) og at man kun medbringe tilmeldte dyr, med mindre man har sær aftale med arrangøreren

- Man skal selvfølgelig ikke springe for meget med dem, da det kan være en belastning for deres led, når de lander. Og derudover skal der heller ikke springes højere end kaninen er klar til, det er foreksempelt dumt at hoppe elite højde med en unge på 10 uger.
    Samtidig er det vigtigt at der hoppes på blødt underlag, for at mindske nedslaget, så der skal ikke hoppes på sten, fliser eller beton, med mindre der er sten under.

- Jeg startede med hop i 2004, hvor jeg blev meldt ind, startede så mit allerførste stævne i 2005.
    Blev dommer i 2009

• #3   30. maj 2012 Dejligt med lidt info til at få stillet sin nysgerrighed. Er der mulighed for at komme og kigge til et sådant officielt springstævne eller er det en lukket ''fest''? Jeg har ikke selv nogen kanin p.t, men derfor synes jeg da at det kunne være spændende at se hvordan det foregik.

• #4   30. maj 2012 Ja, man må gerne komme og kigge, dog er det altid en god idé at kontakte den arrangerende forening, da nogle stævner foregår i folks private haver.

hvor er du fra ?

• #5   30. maj 2012 Okay. Jamen jeg er fra Fyn. Nærmere betegnet Svendborg.

• #6   30. maj 2012 Der er to foreninger på Fyn, men ved ikke lige hvad der er tættest på dig.

En i Nyborg, eller også er det flyttet til Odense nu, er jeg ikke helt sikker på

En i Glamsbjerg

• #7   30. maj 2012 Det er begge to foreninger, som står for træning under Danmarks Kaninavlerforening

• #8   30. maj 2012 Okay. Kunne være jeg skulle prøve at søge på det. Har de nogle hjemmesider jeg kan kigge på?

• #9   30. maj 2012 Begge kontaktpersoner er her inde, så jeg sender dig lige et link til dem begge.

Nyborg/Odense
    http://www.gnavergalleri.dk/bruger/2068-nicole´

Glamsbjerg
    http://www.gnavergalleri.dk/bruger/4097-sandra

• #10   31. maj 2012 vi træner hver onsdag fra 18.30 - 20.00 i Ringe
    Sundsgårdvej 5, herringe
    Kig forbi. der hoppes med hermeliner, hollændere, væddere, rex, hare og blandinger heraf.
    Så kan vi få en snak og du kan prøve at hoppe med forskellige kaniner og møde deres temperanemts smiley

• #11   31. maj 2012 lysten til at hoppe. egen kanin en fordel, eller låner man (vores kaniner skal jo trænes alligevel)
    Hvis man efter nogle gange er faldet for det koster det 200 kr om året for at deltage hver uge (pengene bruges til foreningen kan købe nye spring en gang imellem)

• #12   31. maj 2012 baby, begynder, let, middelsvær og svær
    ikke så tit der bliver sat elite op, da vi ikke rigtigt har disse kaniner blandt vores hoppere endnu

• #13   31. maj 2012 Karen, husk at få det ændret på hopregistret smiley
    der står I stadig træner i Nyborg

• #14   31. maj 2012 har sendt dem en besked for nogle da siden, så regner med det bliver ændret snart
    Så snart vi har opbakning(blevet kontaktet af mindst 5) starter vi nok et hold op igen i nyborg

• #15   31. maj 2012 Karen F: Det lyder rigtig godt, og jeg vil helt sikkert lige prøve at dukke op en af dagene. Ringe er jo ikke langt fra Svendborg, så det er jo perfekt. Har godt nok lige eksamen på næste onsdag så der bliver det ikke, men måske onsdagen i ugen efter igen. Er de muligt at jeg kan få dit nummer over pb så jeg lige kan skrive hvis jeg kommer, så i ved det?

• #16   31. maj 2012 vi springer hver onsdag aften 18.30-20.00. (ferie omkring uge 29-30 og til jul)
    medbring kanin og sele hvis man har, ellers snakker vi om hvor man kan købe og hvad man skal købe hvis man fanges af sporten
    Adressen er Sundsgårdsvej 5, 5750 Ringe
    Jeg hedder Karen og har tlf 28880684

• #17   31. maj 2012 1. Jeg er ret nysgerrig for at vide om der er visse kaninracer som foretrækkes når der er tale om at de skal bruges til springtræning?
    Jeg har læst mig til at de store racer ikke må springe, hvilket giver god mening da de jo har en del mere vægt at skulle løfte rundt på, og dermed kan overanstrenge muskler og led. Men hvilke racer bruger i selv til at springe og hvorfor har i netop denne race?
    Har løver, er faldet for den race! Men har haft en enkel DV.

Ca. hver uge smiley

Begge dele.

Jo, men som Malega siger smiley

Hopper ikke så tit, og ikke så meget af gangen, derudover hopper jeg ikkepå hårdt underlag. Og sørger for at kaninen er veludviklet til højden.

Startede i 2009 første gang, meldte mig siden ind i 2011 smiley

Kommentér på:
Kaninspring - racer?

Annonce