{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.859 visninger | Oprettet:

Alternativ for hø? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg er igang med at finde ud af om min kanin har allergi, jeg har nu prøvet det meste og er nu nået til det sidste som er at bytte hans hø ud med hans "hygge-tæppe" så han nu kun går på træpiller og sit tæppe han kan hygge sig i.

Men her kommer så mit spørgsmål, kaniner skal jo gerne have adgang til hø 24/7, men hvis det viser sig at det er hø og halm han ikke kan tåle, hvad så ? Kan han godt undvære høet, eller er der et alternativ jeg kan give ham i stedet for høet?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alternativ for hø?
  • #1   20. maj 2010 Jeg har haft ham til dyrlægen 2 gange hvor han har fået behandling. Men det virker til at det er hø han er allergisk overfor. Tror du mere at en dygtig avler kan give mig råd om alternativ til hø, end dyrlægen kan smiley

• #2   20. maj 2010 Jeg ville prøve at skifte træpillerne ud med bøgeflis, hemp/biobase/hamp (kært barn har mange navne ;)) eller lign.

• #3   20. maj 2010 Jamen jeg har kun lige skiftet træpillerne ud med savsmuld, så det kan ikke være dem.

• #4   20. maj 2010 Rikke H - træpiller er baseret på fyrtræ akkurat som træspåner er smiley Derfor er det at jeg ville skifte dem

• #5   20. maj 2010 Skal kaniner have hø? For min kanin får ikke hø. I starten gjorde den, men den gad det ikke rigtig.

• #6   20. maj 2010 Tanja TD:
    Jeg kan ikke skaffe bøgeflis, og derfor anbefalede durhandleren at jeg købte træpiller da de ikke støver ligesom savsmuld, jeg ved godt at de også er baseret på fyrtræ, men det støver ikke og er meget bedre for dyret.

Solbakke:
    Tusinde tak for rådet, det vil jeg prøve smiley

• #7   20. maj 2010 Nu ved jeg ikek hvor på dyn du bor, men de fleste større dyrehandlere kan bestille bøgeflis hjem.

Der er stadig noget støv, plus det kan være det er selve fyrretræet den er allergisk overfor

• #8   20. maj 2010 Min ene kanin (Bounty) kan heller ikke tåle hø og halm.
    Eller; jeg tror næsten ligeså meget det er støvet, så jeg sørger for at feje, så der ikke ligger for meget støv og høstrå under burerne, som jo let kommer til at ligge der.
    Efter at jeg skiftede til spåner (da vi fik mistænke mht. allergien) har der ikke været noget. - Alle kaninerne går nu på spåner, og får så hø. Også Bounty. Jeg har bare lagt høet i hjørnet (der hvor han ikke laver og tisser) og så er der ikke noget. smiley
    Kun hvis han lige har været henne at rode i det, kan han godt finde på at "snøvle" lidt, men det foretager sig lynhurtigt. Ved selvfølgelig ikke om det er tilfældet med din kanin, men sådan har jeg gjort med Bobo. smiley

• #9   20. maj 2010 Men er der nogen der ved om der er noget jeg kan give ham udover hø og halm ?? :s ..

Jeg ved at det ikke er træpillerne han ikke kan tåle, tror på det er hø da det allerede har fortaget sig siden igår.

• #10   20. maj 2010 Jeg har kontaktet ham, men han har ikke svaret endnu smiley

Kommentér på:
Alternativ for hø?

Annonce