1.859 visninger
|
Oprettet:
Alternativ for hø? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg er igang med at finde ud af om min kanin har allergi, jeg har nu prøvet det meste og er nu nået til det sidste som er at bytte hans hø ud med hans "hygge-tæppe" så han nu kun går på træpiller og sit tæppe han kan hygge sig i.
Men her kommer så mit spørgsmål, kaniner skal jo gerne have adgang til hø 24/7, men hvis det viser sig at det er hø og halm han ikke kan tåle, hvad så ? Kan han godt undvære høet, eller er der et alternativ jeg kan give ham i stedet for høet?
apr 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 23 Svar: 89
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
apr 2010
apr 2010
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Gnavere: 3 Emner: 3 Svar: 28
apr 2010
Jeg kan ikke skaffe bøgeflis, og derfor anbefalede durhandleren at jeg købte træpiller da de ikke støver ligesom savsmuld, jeg ved godt at de også er baseret på fyrtræ, men det støver ikke og er meget bedre for dyret.
Solbakke:
Tusinde tak for rådet, det vil jeg prøve
apr 2010
Der er stadig noget støv, plus det kan være det er selve fyrretræet den er allergisk overfor
apr 2010
Følger: 36 Følgere: 32 Gnavere: 8 Emner: 14 Svar: 186
Eller; jeg tror næsten ligeså meget det er støvet, så jeg sørger for at feje, så der ikke ligger for meget støv og høstrå under burerne, som jo let kommer til at ligge der.
Efter at jeg skiftede til spåner (da vi fik mistænke mht. allergien) har der ikke været noget. - Alle kaninerne går nu på spåner, og får så hø. Også Bounty. Jeg har bare lagt høet i hjørnet (der hvor han ikke laver og tisser) og så er der ikke noget.
Kun hvis han lige har været henne at rode i det, kan han godt finde på at "snøvle" lidt, men det foretager sig lynhurtigt. Ved selvfølgelig ikke om det er tilfældet med din kanin, men sådan har jeg gjort med Bobo.
apr 2010
Jeg ved at det ikke er træpillerne han ikke kan tåle, tror på det er hø da det allerede har fortaget sig siden igår.
apr 2010
Alternativ for hø?