{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
521 visninger | Oprettet:

Sterelisering af hun marsvin. {{forumTopicSubject}}

Jeg har valgt at kastrere Ganjo, da han er ekstrem agressiv overfor hanner, og han derfor ikke skal bruges i avl.
Grisling er allerede blevet kastrere, fordi jeg ikke syntes han er stor nok til avl.
Og mening var at Damon også skulle kastreres, men jeg syntes bare at han skal bruges til avl.
Men jeg syntes stadig det er synd, at han går alene, derfor tænkte jeg på om en stereliseret hun og en ikke kastreret han kan gå sammen ??

Beloz baby, skulle bruges i avl, men hun er alt for lille, så derfor tænkte jeg på at sterelisere hende..

På den måde ser mine flokke så sådan her ud

Kastrat Ganjo - Sheep Von D
Kastrat Grisling Zeiler - En merino hun jeg evt. skal købe
Damon Zeiler - stereliseret Beloz Baby
På den måde har de alle en ven.

Hvad er jeres erfarringer med sterelisering af et hun marsvin?
Hvad er risikoen for at miste et marsvin under operationen eller efter?
hvor lang tid skal en hun gå for sig selv, før hun må sættes ind til hannen.
Prisen er egentlig ligegyldig, bare det bliver gjort ordenligt.
Men er nu stadig lidt nysgerrig om hvad prisen ca. ligger på.

MVH Little Pigz.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sterelisering af hun marsvin.
  • #1   21. maj 2012 prisen varierer.. igen lissom med kastrationen... men regn med minimum dobbelt op.
    Risici er ligeledes større, idet indgrebet er noget større og mere kompliceret.

De fleste får faktisk kun foretaget det indgreb hvis hunnen får brug for et akut kejsersnit.

• #2   21. maj 2012 Sweet Leafs.
    Der røg den ide.
    Hvad gør du med dine avlshanner, går de alene når de ikke går med hunner?

• #3   21. maj 2012 lige nu går alle med en yngre han... og så må jeg se hvornår det ikke går længere - det kommer så an på om og hvornår den yngre han synes at han skal være kalif istedet for kaliffen.

Nej ok, p.t. har jeg en enkelt lille hantrut alene - han er lige ankommet, og siden han har fine huller på skulder/hals fra sin kuldbror, så skal han lige have lov til at blive færdig med at lege byldefrans, før jeg finder ud af hvem han skal prøves at teames op med.

Men jo, jeg har haft en del solo-hanner, når de bare KUN kunne enes med unger indtil en vis alder. Det kommer bare så meget an på hannernes temperament om det går, og hvor længe.
    Lige nu har jeg 2 voksne hanner gående sammen, hvor der bare aldrig har været så meget som en skramme - de er kendt som mine bøsserinoer smiley

• #4   21. maj 2012 Sweet leafs hahaha ! Bøsserinoer, gid mine var så gay som dine...
    God ide, Damon kan være legeonkel for alle han ungerne. Hvis han slf. kan med dem.
    Men det kan jeg ikke forestille mig skulle være et problem.
    Så må´jeg tage chancen og beholde en unge fra mit første kuld, og krydse fingre for det ikke går galt.

• #5   21. maj 2012 Jeg plejer som regel at kunne sætte mine avlshanner sammen med hinanden, men ellers som Sweet Leafs siger, er der situationer hvor man kan komme ud for, at en han bare kun kan gå med unger.

• #6   21. maj 2012 jeg har endda haft en lånehan på besøg, som heller ikke gad unger... han smed dem ud over kanten (fortalte opdrætteren).

• #7   21. maj 2012 Men kan nogen hanner trives perfekt, uden selskabet fra et andet svin `?

• #8   21. maj 2012 I sådan et tilfælde ville jeg nok vælge at kastrere den, for jeg synes egentligt heller ikke den slags temperament er ønskværdigt at avle på.

Kommentér på:
Sterelisering af hun marsvin.

Annonce