Sterelisering af hun marsvin. {{forumTopicSubject}}
Jeg har valgt at kastrere Ganjo, da han er ekstrem agressiv overfor hanner, og han derfor ikke skal bruges i avl.
Grisling er allerede blevet kastrere, fordi jeg ikke syntes han er stor nok til avl.
Og mening var at Damon også skulle kastreres, men jeg syntes bare at han skal bruges til avl.
Men jeg syntes stadig det er synd, at han går alene, derfor tænkte jeg på om en stereliseret hun og en ikke kastreret han kan gå sammen ??
Beloz baby, skulle bruges i avl, men hun er alt for lille, så derfor tænkte jeg på at sterelisere hende..
På den måde ser mine flokke så sådan her ud
Kastrat Ganjo - Sheep Von D
Kastrat Grisling Zeiler - En merino hun jeg evt. skal købe
Damon Zeiler - stereliseret Beloz Baby
På den måde har de alle en ven.
Hvad er jeres erfarringer med sterelisering af et hun marsvin?
Hvad er risikoen for at miste et marsvin under operationen eller efter?
hvor lang tid skal en hun gå for sig selv, før hun må sættes ind til hannen.
Prisen er egentlig ligegyldig, bare det bliver gjort ordenligt.
Men er nu stadig lidt nysgerrig om hvad prisen ca. ligger på.
MVH Little Pigz.
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Risici er ligeledes større, idet indgrebet er noget større og mere kompliceret.
De fleste får faktisk kun foretaget det indgreb hvis hunnen får brug for et akut kejsersnit.
jan 2012
Følger: 147 Følgere: 143 Gnavere: 2 Emner: 104 Svar: 1.187
Der røg den ide.
Hvad gør du med dine avlshanner, går de alene når de ikke går med hunner?
apr 2010
Nej ok, p.t. har jeg en enkelt lille hantrut alene - han er lige ankommet, og siden han har fine huller på skulder/hals fra sin kuldbror, så skal han lige have lov til at blive færdig med at lege byldefrans, før jeg finder ud af hvem han skal prøves at teames op med.
Men jo, jeg har haft en del solo-hanner, når de bare KUN kunne enes med unger indtil en vis alder. Det kommer bare så meget an på hannernes temperament om det går, og hvor længe.
Lige nu har jeg 2 voksne hanner gående sammen, hvor der bare aldrig har været så meget som en skramme - de er kendt som mine bøsserinoer
jan 2012
God ide, Damon kan være legeonkel for alle han ungerne. Hvis han slf. kan med dem.
Men det kan jeg ikke forestille mig skulle være et problem.
Så må´jeg tage chancen og beholde en unge fra mit første kuld, og krydse fingre for det ikke går galt.
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
apr 2010
jan 2012
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
Sterelisering af hun marsvin.