{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
957 visninger | Oprettet:

margrise {{forumTopicSubject}}

hejsa sad oog kiggede lidt på nettet og fandt denne her side og så tænkte jeg på at købe et par marsvin har selv haft både mus rotter kaniner marsvin chincillaer deguer slanger øgler edderkopper og andre insekter men de der pelsdyr er altså bare toppen hehe har kigget på 2 han-grise på dba fra en avler på lolland men er marsvin et opturs eller et nedturs dyr hva sys i bare nysgerrig og er der egentlig noget træf/udstilling på lolland mvh lars vejrum

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  margrise
  • #1   18. maj 2010 Tjaeh, om det er et "optur" eller "nedtur" dyr er vel smag og behag smiley

Jeg ville smutte forbi Dansk Marsvine Klub; www.marsvineklub.dk og overveje at læse lidt med på et marsvineforum, fx Svinene; http://chelsea.forumup.dk
    - Og så overveje om du har tid, lyst, plads, økonomi osv. til to marsvin.

• #2   18. maj 2010 jeg elsker mine marsvin.. smiley men har også deguer...
    mine marsvin elsker jeg fordi de er putte dyr, og man kan nusse med dem og sådan og så deres små lyde.. smiley

• #3   18. maj 2010 pladsen og økonomien er i top til mere end to for har ingen dyr i forvejen og alle de andre kryb tog faktisk alt min fritid så har tid plads og økonomi men ville jo helst gerne avle lidt her senere
    jeg har også altid elsket mine dyr men nu ville jeg gerne prøve at holde mig til en slags dyr i stedet for en 2-3000 forskellige dyr hehe
    mvh
    lars vejrum

• #4   18. maj 2010 hvis det er marsvin du vil have så synes jeg du skal vælge deem.. smiley du kender jo til dem..

• #5   18. maj 2010 jamen jeg kender jo sådan set til alle dyr men jeg havde kun marsvin fordi der var en der bare ville aflive dem fordi de bed hende og det sys jeg var synd for dem hehe men anyway regner også med at få lidt rotter igen på et tidspunkt men glæder mig til jeg for lidt dyr igen hehe og margrisene ska bare ikk være for tæt på mit soveværelse
    mvh
    lars vejrum

• #6   18. maj 2010 haha. forstår jeg godt de larmer jo lidt nogen gange..

• #7   18. maj 2010 ja hehe meget men de er jo meget søde min kærste har også marsvin men ved ikk hva det er for en den er helt hvid og meget langhåret jeg har altid ment det var en gulvmoppe haha

• #8   18. maj 2010 haha.. smiley mine er en teddy og en rosset. smiley
    men ja de er enormt søde... smiley

• #9   18. maj 2010 dem jeg har kigget på er en gylden agouti og en chokolade farve af racen skinnybære hehe glæder mig lidt hehe

• #10   18. maj 2010 smiley kan jeg godt forstå.. smiley

• #11   18. maj 2010 ja hehe har fået af vide at de godt kan være ude om vinteren er det rigtigt
    mvh
    lars vejrum

• #12   18. maj 2010 det er der nogen der siger.. andre siger nej.. jeg ville heller ikk gøre det.. men dem der siger de ikke kan siger det er fordi de ikke danner underuld så de kan ikke holde varmen og får luftvejssygdommen og kan dø..

• #13   18. maj 2010 okaii hehe det var også bare et spørgsmål hørte det her for et par år siden
    mvh
    lars vejrum

• #14   18. maj 2010 Hvis du køber en skinnybærer, så sæt dig grundigt ind i skinnyracen på forhånd! Skinny og skinnybærer bør kun bruges i skinnyavlen nemlig.

Og nej, marsvin bør ikke stå ude året rundt - de skal helst ha' mindst 10 grader.

Desuden er de da for hyggelige at efterlade udenfor smiley

• #15   18. maj 2010 Mine forhenværende marsvin stod ude i et stort bur (mit profilbillede) året rundt.. De levede et sundt liv, og tog aldrig skade af det, tvært imod, de blev også alle meget gamle.. Om vinteren blev der dog sat store plastik plader op, for at undgå at de fik for meget træk eller sne ind, og så havde de underjordiske huler, og træ huler til at gå ind i...

Mvh.

• #16   19. maj 2010 hvad er det der skinnybære er det bare en race eller er der noget specielt ved den
    mvh
    lars vejrum

• #17   19. maj 2010 skinnybærere er nogen der bærer på skinny gen..
    en skinny er et marsvin uden pels, eller de kan godt have lidt hår, specielt i hovedet, men altså et nøgent marsvin..
    der skal to skinnygener til før marsvinet er pelsløst, men en skinnybærer bærer så på et af disse gener, og bruger du dem i ikke skinny avl, ja så ved du jo pludselig ikke om du begynder at få skinnyer fordi to bærere er sat sammen =0)

• #18   19. maj 2010 Du kan prøve at se mit marsvin Calva Iva von Tinglé, - hun er skinny.

Man skal være meget obs på skinnygenet, for det bør ikke blandes ind i anden avl smiley

• #19   19. maj 2010 okaii jeg takker mange gange og nu jeg tænker over det siger navnet ligesom sig selv at det er noget hårløst hehe
    mvh
    lars vejrum

• #20   19. maj 2010 selvfølgelig er marsvin da et opturs dyr smiley og nu hvor man kan få så mange forskellige typer af marsvin kan man jo lave sig en rigtig spændende flok der både er hyggelig at se på og nuse med.
    Jeg er selv meget glad for mine marsvin og det er så hyggeligt at se hvordan deres personlighed skinner så meget igennem

• #21   19. maj 2010 jeg er sådan lidt.. 'ikke forstået'... hvis du har haft marsvin før, hvorfor så spørge om marsvin er op- eller nedtur? Jeg mener, når du selv har erfaringer med dyrearten, så er det vel ligegyldigt om der er et stort flertal for om det er et godt kæledyr, ik.

Umiddelbart skal du så nok ikke regne med udstillinger indenfor mange km's omkreds. Du bor i det som i marsvineverdenen er kreds 2, og den er først lige kommet op og stå (igen) efter en lang pause uden bestyrelse. Jeg kan derfor ik forestille mig at de laver en udstillinge sådan lige foreløbig.. og så kan det lisså vel ende med at det vil være i f.ex. Sorø - Kreds 2 er alt på denne side af storebælt undtagen storkøbenhavn. Nærmeste udstilling vil være DM i Gentofte om et par mdr.

*Træf* er så i den private afdeling, så det skal jeg ikke kunne sige.

• #22   20. maj 2010 Men synes så bestemt du skal tage med til en udstilling, hvis du har muligheden smiley
    Der er en del af os, der tager til udstilling i Sig her i weekenden.

Hvis det er din plan at ville avle på et tidspunkt, så tror jeg du skal starte med at overveje hvilken race du vil avle, INDEN du begynder at købe marsvin ind.
    Som der bliver sagt, skinnybærer bør kun bruges i skinny avl. Og skinny er ikke ligefrem en begynder race, den kan være utroligt skrøbelig i forhold til mange andre racer og kræver også en del.
    Også overvej hvad formålet med din avl skal være. Hvis du gerne vil deltage i udstillinger skal formålet med avlen nok ligeså meget være at avle noget der kan udstilles.

Men jeg synes personligt, at marsvin er et af de mest fantastiske kæledyr der findes.
    Marsvin kan meget sjældent tåle at være ude, det er simplthen for koldt om vinteren. Det er dog ikke noget problem om sommeren, så længe de har lå for sol og regn.
    Mine marsvin står i et isoleret redskabsskur. Den vinter vi lige har haft, var alt alt for kold for dem, jeg mistede et par stykker pga kulden, selvom de var i ly for vejr og vind, og fik derfor en el-radiator sat derind.

Kommentér på:
margrise

Annonce