957 visninger
|
Oprettet:
margrise {{forumTopicSubject}}
hejsa sad oog kiggede lidt på nettet og fandt denne her side og så tænkte jeg på at købe et par marsvin har selv haft både mus rotter kaniner marsvin chincillaer deguer slanger øgler edderkopper og andre insekter men de der pelsdyr er altså bare toppen hehe har kigget på 2 han-grise på dba fra en avler på lolland men er marsvin et opturs eller et nedturs dyr hva sys i bare nysgerrig og er der egentlig noget træf/udstilling på lolland mvh lars vejrum
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
Jeg ville smutte forbi Dansk Marsvine Klub; www.marsvineklub.dk og overveje at læse lidt med på et marsvineforum, fx Svinene; http://chelsea.forumup.dk
- Og så overveje om du har tid, lyst, plads, økonomi osv. til to marsvin.
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 13 Gnavere: 3 Emner: 11 Svar: 216
mine marsvin elsker jeg fordi de er putte dyr, og man kan nusse med dem og sådan og så deres små lyde..
maj 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 8
jeg har også altid elsket mine dyr men nu ville jeg gerne prøve at holde mig til en slags dyr i stedet for en 2-3000 forskellige dyr hehe
mvh
lars vejrum
apr 2010
maj 2010
mvh
lars vejrum
apr 2010
maj 2010
apr 2010
men ja de er enormt søde...
maj 2010
apr 2010
maj 2010
mvh
lars vejrum
apr 2010
maj 2010
mvh
lars vejrum
apr 2010
Og nej, marsvin bør ikke stå ude året rundt - de skal helst ha' mindst 10 grader.
Desuden er de da for hyggelige at efterlade udenfor
apr 2010
Følger: 40 Følgere: 36 Gnavere: 11 Emner: 10 Svar: 496
Mvh.
maj 2010
mvh
lars vejrum
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 5 Gnavere: 4 Emner: 1 Svar: 54
en skinny er et marsvin uden pels, eller de kan godt have lidt hår, specielt i hovedet, men altså et nøgent marsvin..
der skal to skinnygener til før marsvinet er pelsløst, men en skinnybærer bærer så på et af disse gener, og bruger du dem i ikke skinny avl, ja så ved du jo pludselig ikke om du begynder at få skinnyer fordi to bærere er sat sammen =0)
apr 2010
Man skal være meget obs på skinnygenet, for det bør ikke blandes ind i anden avl
maj 2010
mvh
lars vejrum
apr 2010
Følger: 30 Følgere: 29 Gnavere: 5 Emner: 50 Svar: 211
Jeg er selv meget glad for mine marsvin og det er så hyggeligt at se hvordan deres personlighed skinner så meget igennem
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Umiddelbart skal du så nok ikke regne med udstillinger indenfor mange km's omkreds. Du bor i det som i marsvineverdenen er kreds 2, og den er først lige kommet op og stå (igen) efter en lang pause uden bestyrelse. Jeg kan derfor ik forestille mig at de laver en udstillinge sådan lige foreløbig.. og så kan det lisså vel ende med at det vil være i f.ex. Sorø - Kreds 2 er alt på denne side af storebælt undtagen storkøbenhavn. Nærmeste udstilling vil være DM i Gentofte om et par mdr.
*Træf* er så i den private afdeling, så det skal jeg ikke kunne sige.
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
Der er en del af os, der tager til udstilling i Sig her i weekenden.
Hvis det er din plan at ville avle på et tidspunkt, så tror jeg du skal starte med at overveje hvilken race du vil avle, INDEN du begynder at købe marsvin ind.
Som der bliver sagt, skinnybærer bør kun bruges i skinny avl. Og skinny er ikke ligefrem en begynder race, den kan være utroligt skrøbelig i forhold til mange andre racer og kræver også en del.
Også overvej hvad formålet med din avl skal være. Hvis du gerne vil deltage i udstillinger skal formålet med avlen nok ligeså meget være at avle noget der kan udstilles.
Men jeg synes personligt, at marsvin er et af de mest fantastiske kæledyr der findes.
Marsvin kan meget sjældent tåle at være ude, det er simplthen for koldt om vinteren. Det er dog ikke noget problem om sommeren, så længe de har lå for sol og regn.
Mine marsvin står i et isoleret redskabsskur. Den vinter vi lige har haft, var alt alt for kold for dem, jeg mistede et par stykker pga kulden, selvom de var i ly for vejr og vind, og fik derfor en el-radiator sat derind.
margrise