{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.185 visninger | Oprettet:

uønsket gnaver {{forumTopicSubject}}

ja jeg sider lige og skriver lidt på mine hjemmeside og ville enelig gerne linke og beskrive lidt om de personer som tage uønsket dyr ind og giver dem en ny chance

hvad vil i kalde en privat person med feks. en kanin stald der tage uønsket gnaver ind og giver dem en ny chance ?

kender i nogle personer og evt. hjemmeside med private personer der giver dyr en ny chance ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  uønsket gnaver
  • #1   1. maj 2012 Det er jo egentlig en formidling, såfremt det er påtænkt at sælge/give dyret videre, og rent lovmæssigt skal et sådan sted have en polititilladelse.

Hvis målet er at beholde dyret, er vi mere ovre i noget "sanctuary"... Ikke helt sikker på hvad den bedste oversættelse er til det. "Fristed" lyder lidt underligt...

• #2   1. maj 2012 hvordan er du blevet bekendt med "rent lovmæssigt skal et sådan sted have en polititilladelse."

• #3   1. maj 2012 http://www.njdyreredning.dk/
    Jeg synes Sysser her fortjener al den reklame hun kan få, hun gør et fantastisk stykke arbejde.
    Når jeg sælger marsvin fra mit opdræt, så giver jeg 10% af det beløb jeg får til at støtte hendes arbejde. Hun kører mere eller mindre Danmark tyndt for at hjælpe dyr i nød, og udelukkende på private midler og donationer.

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #4   1. maj 2012 Establos: Det står i loven.

• #5   1. maj 2012 Ang. lov og bekendtgørelse ang. formidling:

(link fjernet)

Prøv google... der var en del at læse...

• #6   1. maj 2012 Establos:
    Det står i dyreværnsloven... Det er ikke så svært at læse op på.

<i>§ 18. Erhvervsmæssig handel med og opdræt af dyr må kun drives med politidirektørens tilladelse. Det samme gælder for drift af dyrepensioner og dyreinternater samt formidling af dyr. Tilladelsen skal angive, hvilke dyr den omfatter. Tilladelsen kan tilbagekaldes, når særlige forhold taler derfor.</i>

Du kan selv gå ind på www.retsinfo.dk og søge på <b>dyreværnslov</b> så klikker du bare på det øverste link, og så kan du læse hele loven igennem. §18 står under Tilsyn smiley

• #7   1. maj 2012 Jeg tror der er rigtig mange der tager dyr ind til videreformidling, som ikke har tilladelse til det.

• #8   1. maj 2012 Cavy Cats:
    Men det betyder jo ikke man ligefrem behøver opfordre til det smiley

Det kan jo også resulterer i en bøde hvis det ikke overholdes, og så går pengene der burde bruges på dyr, pludselig til nogle helt andre ting.
    Så er det bedre at have styr på det fra starten.

• #9   1. maj 2012 Det er jeg helt enig med dig i smiley

Som sagt, jeg støtter selv Syssers arbejde. Hun har tilladelse til det hun laver.

• #10   1. maj 2012 Var inde og kigge, og der fremgik det ret tydeligt at der var CVR og alt muligt inde over smiley

• #11   1. maj 2012 Ja, og jeg kan også anbefale at følge med på hendes facebook gruppe smiley
    http://www.facebook.com/SysserNJ
    Sidst jeg mailede med hende blev hjemmesiden nemlig ikke opdateret jævnligt, fordi der snart skulle gang i en total renovering af hele siden.

• #12   2. maj 2012 damn... dvs os der har opdræt skal faktisk have politiets tilladelse????

• #13   2. maj 2012 Hvis du mener dit opdræt er erhvervsmæssigt...

• #14   2. maj 2012 jammen der sker da en indtægt og en udgift så tjae... jeg ved det sgu ikke? hvis indtægten var størst ville skattevæsenet jo være der med det samme og kalde det erhverv for at få en bid af kagen og hvis jeg ville kunne jeg vel godt få et cvr nummer?

• #15   2. maj 2012 Det kan du sikkert.
    Men eftersom udgifterne ved opdræt er større end indtægterne, så betegner SKAT ikke marsvineopdræt som erhvervsmæssigt.
    Been there done that smiley

• #16   2. maj 2012 hm.. øv sad ellers lige og begyndte at kunne se fordelene (trække underskud fra i skat osv...)

• #17   2. maj 2012 Hehe ja, de muligheder så jeg også da jeg fik brev fra SKAT... Men da de ikke kunne få del af overskuddet, ville de heller ikke røre underskuddet, underligt nok...

• #18   2. maj 2012 hm... nogen burde undersøge en dag om man ikke kunne tvinge dem til at "røre" underskuddet...he he

• #19   2. maj 2012 Susan:
    Det er ikke en virksomhed bare fordi man har en indtægt smiley
    Det anses som hobbyvirksomhed så længe man tjæner mindre end 50.000 om året (ren indtægt, der må ikke modregnes med udgifter her).
    Hvis man tjæner fra 50.001 og op, skal man momsregistreres.

Man skal dog stadig betale skat af alt man tjæner.
    Det tror jeg ikke rigtig der er nogen der gør, men i teorien skal du også betale skat hvis du sælger et krus til 5 kroner.

Hvis det har interesse, har jeg lavet en længere indlæg om det her inde:
    http://furrytails-dk.blogspot.com/2010/01/skal-et-opdrt-have-tilladelse-fra.html

• #20   2. maj 2012 Pia N - Nej, der skelnes ligeledes mellem erhvervs- eller hobbyvirksomhed.
    Erhvervsvirksomhed skal man betale skat af alle indtæger.
    Hobbyvirksomhed kan man for så vidt gøre hvad man vil.

Så længe et opdræt har flere udgifter end indtægter og det køres primært at hobby årsager og ikke med indtjening for øje, så er det en hobbyvirksomhed som SKAT ikke vil røre.

Jeg har været møllen igennem ved SKAT for kort tid siden, så kender rumlen. smiley

• #21   2. maj 2012 Von Fancy:
    Nej, man skal betale skat af alt man tjæner, lige meget om man er hobbyvirksomhed, erhvervsdrivende eller privatperson.
    Det anses som en indtægt så snart du sælger noget, og så skal du betale skat af det, som du skal af alle andre penge du tjæner smiley

Men igen, der er ikke rigtig nogen der gør det, og jeg tror heller ikke skat har i sinde at komme efter dem der ikke får betalt skat af de småting de sælger, men det skal faktisk gøres.

En ting er hvad der står i loven, en anden ting er en bagatelgrænse, og det er en bagatelgrænse når der snakkes om småbeløb.

De eneste der er undtaget for at betale skat, er faktisk foreninger og lignende. Men hvis en forening begynder at sælge produkter, og kommer over 50.000 om året, skal denne egentlig momsregistreres.
    Donationer samt kontingent tælles ikke med i de 50.000

• #22   2. maj 2012 Pia N - Man skal betale skat hvis opdrættet giver overskud.
    Giver det overskud kan det heller ikke defineres som en hobbyvirksomhed (da udgifter her overstiger indtægterne da det ikke er med indtjening for øje), men går over til en erhvervsmæssig virksomhed.

• #23   2. maj 2012 Iflg. dansk lovgivning skal man betale skat af ALT man tjæner, lige meget om man er en virksomhed eller en privat person.

Det du snakker om er moms. Det er udelukkende noget der pålægges erhvervsdrivende, og ikke hobbyvirksomheder eller privatpersoner.

Lige så snart du tjæner penge, er det lovpligtigt at indberette det til SKAT. Hvis du går på dba og sælger en bamse til 100 kr, skal du altså indberette beløbet til SKAT.

Men som sagt er der ikke rigtig nogen der gør det, og SKAT kommer ikke efter folk fordi de ikke gør det.
    Det laver bare ikke om på, at det er hvad der står i dansk lovgivning. Men SKAT (og alle andre) har nogle bagatelgrænser.

Hvis jeg nu tjæner 15.000 om måneden før skat, så skal jeg stadig betale skat, selvom jeg bruger 20.000 om måneden, og derfor kører med underskud.

• #24   2. maj 2012 Pia N - Nej, jeg snakker ikke om moms.
    Jeg har selv min info fra SKAT, da jeg for noget tid siden var igennem en sag ved dem omkring betaling af skat af mit marsvineopdræt. Eftersom det gav underskud da der er flere udgifter end indtægter skal jeg ikke betale skat - da jeg er en hobbyvirksomhed der ikke giver overskud.
    Skulle jeg på noget tidspunkt få det vendt så opdrættet giver overskud, bliver det til en erhvervsmæssig virksomhed hvor jeg skal betale skat af indtægterne, idet det giver overskud.

Ovenstående "fortolkning" kommer altså fra SKAT selv, og man må jo mene de selv har styr på det.

• #25   2. maj 2012 Man må gå ud fra skat har styr på reglerne og jeg kan bekræfte det vn Fancy fik besked på da jeg blev meldt til skat i samme ombæring og fik samme besked.

Og som sagt man må gå ud fra skat kender reglerne og loven.

Og skulle vi så ellers ikke komme videre i livet.

• #26   2. maj 2012 Jeg har min info fra SKAT, samt revisore og regnskabsafdelinger + dansk lovgivning.

Og jeg ved at hvad jeg siger er det rigtige, lige meget hvad du har fået besked på smiley
    Men jeg har det fint med at lade den ligge her, du får mig bare ikke til at medgive at du har ret, for det har du ikke smiley

• #27   2. maj 2012 Jamen det er da fint for mig - jeg kan kun henholde mig til hvad SKAT oplyste mig om da de henlagde min sag.

• #28   2. maj 2012 Pia N: dvs hvis jeg har købt en sofa til 1500 engang og sælger den brugt til 500 så skal skattevæsenet have skat af de 500? eller hvis jeg sælger en marsvineunge til 150 så skal de også have, selvom det har kostet mig måske 500 at "producere" ungen? jeg håber jeg misforstår noget...

• #29   3. maj 2012 SKAT har sagt det samme til mig som de sagde til von Fancy. Så det må jo åbenbart være SKAT, der ikke har styr på deres egne regler, eller hvordan?

• #30   3. maj 2012 Susan:
    I teorien ja.

Som jeg hele tiden har prøvet at få igennem, så er skat formentlig ret ligeglade, og har ikke planer om at komme efter alm. mennesker fordi de ikke indberetter alt de får ind af penge.
    Gaver over en vis størrelse skal også indberettes til SKAT.

Det her er jo ikke det eneste eksempel på at loven siger en ting, men det er så besværligt at føre ud i praksis, at det aldrig bliver gjort.

Alt du får af penge ned i lommen (også gaver) anses som indtjæning, og skal egentlig indberettes til SKAT.
    Hvis du hjælper en ven med noget arbejde, og får en gave til gengæld, falder det i teorien også ind under sort arbejde så hut jeg visker.

• #31   3. maj 2012 Det ændrer ikke på at SKAT selv siger, at så længe et opdræt ikke giver overskud, så skal der ikke betales skat af indtægterne deri.
    Med mindre SKAT altså siger noget andet til Sjællændere...

Kommentér på:
uønsket gnaver

Annonce