{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.079 visninger | Oprettet:

HJÆÆLP! Gnaven kanin!!! {{forumTopicSubject}}

Ja, har to hun kaniner på lidt over 1år.
Og de to har levet sammen siden jeg fik dem (da de var 8uger)
Og der har aldrig været det mindste mellem dem...
Men her for tiden har jeg haft rimelig travlt, og har været væk hele sidste uge, så har ikke rigtig snakket med dem.
Og så idag da jeg lukker dem ud i deres nye ude areal. (under vores trampolin, de har aldrig været der før) Trisser de lidt rundt og så ligger den mindste kanin sig ovre i hjørnet, og hvergang den anden så nærmer sig, så hvæser hun nærmest af den. Så tar jeg den op (og den vrissede også af mig, som dem ALDRIG har gjort før) og så stopper den, så sætter jeg den ned igen, og så er det det samme igen. Så lukker jeg dem ind i buret igen efter lidt tid. Og så ligger de sig helt op ad hinnanden, og derefter... Intet problem.

Hvad er der galt med den mindste...
Kan det være at hun er bange for nye steder, og hvis så, hvad gør man ved det.
hun har aldrig haft unger.
Har i ideér til hvad det kan være.

Hold jer i en pæn tone tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆÆLP! Gnaven kanin!!!
  • #1   29. apr 2012 Jeg vil sige de skal have vært deres bur som jeg også sagde i starten inden du fik dem, nu begynder de nemlig at komme i brunst og så kan nogle hun kaniner blive ret agresive, også hvis du vil have unger så skal de have hvert deres bur

• #2   29. apr 2012 Del dem fra hinanden.. kaniner skal IKKE gå sammen og det har været oppe rigtig mange gange før. Det eneste du får ud af at have dem gående sammen er at de vil komme op og slås

• #3   29. apr 2012 Som Malu og Rikke siger, så skil dem fra hinanden , medmindre du vil have hunner med sår!.

Som jeg altid har sagt, 1 kanin = 1 bur. 2 Kaniner = 2 bure!
    Skil dem fra hinanden, uanset hvor glade de er for hinanden!

• #4   29. apr 2012 Er igang med at tegne en underetage (da de skal have unger)
    Og så kan de jo selv gå hver for sig hvis de har lyst.
    Men det kunne jo ogs være at hun bare er bange nye steder, for jeg har lige været ude ved dem, og der lå de helt op ad hinnanden og nussede.....
    Men hvad gør man hvis de er bange for nye steder???

• #5   29. apr 2012 Okay, tak.
    Men tror de løser det selv når jeg de får en under etage på...

• #6   29. apr 2012 Det er stadig 2 kaniner = 2 bure!
    De skal skilles da jeg kender rigtig mange hunkaniner (bla. min egen), der bliver utrolig aggressiv i brunst, og dine vil gå til angreb på hinanden, hvis ikke du skiller dem!
    De skal ikke have adgang til hinanden.

• #7   29. apr 2012 Når de ligger op og "Nusser" hinanden så er det dominans. Få dem skilt ad og det kan altså kun gå for langsom. Emnet om kaniner skal gå sammen har været oppe så mange gange før. Der er endda flere folk der har linket til hjemmesider hvor man kan se konsekvensen af at have 2 kaniner til at gå sammen og det er ikke kønt at se på.

Selv om du har en underetage på buret så skal de ikke have adgang til hinanden.

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #8   29. apr 2012 (link fjernet)

Tror det er dette link som Rikke tænker på.

• #9   29. apr 2012 Lige præcis Simse smiley

• #10   30. apr 2012 Hej alle. Laver buret sådan så at vis de bliver uvenner kan jeg lukke hulledet bliver to bure. Men tusind tak..
    Vil self altid have det i tankerne...

• #11   30. apr 2012 De skal skilles også selvom det ligner de ikke er uvenner, Lærke tro på os det er det bedste, kaniner er ikke flok dyr som jeg har prøvet at fortælle helt fra starten af. så de skal ikke have adgang til hinanden. måske hvis de kommer til at være siden af hinanden kan der være trådnet så de kan se hinanden men ikke røre.

• #12   30. apr 2012 Hvis de skal have unger, skal de skilles HELT ad! de må IKKE kunne komme til at røre hinanden, medmindre du vil have at de æder hinandens unger!.
    Skil dem ad, du skal ikke bare kunne lukke hvis de bliver uvenner, de skal skilles NU OG HER! . Du skal ikke vente og se, om de bliver uvenner, du skal GØRE det!

• #13   30. apr 2012 De kan ikke se hinnanden vis jeg lukker.....
    Forstår godt at i er så opsatte på at jeg skal skille dem ad.....
    Men her idag prøvede jeg og sætte den ene i løbegården, og lod den anden blive i buret....
    Men så begyndte de og skabe sig helt vildt..
    Og da jeg satte dem sammen igen... (meget forsigtigt self xD)
    Og så hoppede de hen til hinnanden og puttede sig helt op ad hinnanden som om de sagde at jeg aldrig vil forlade dig igen....
    Men kan ikke skille dem så meget ad lige nu, da jeg ikke har to bure....
    Men tusind tak for hjælpen, og så skal jeg nok gøre hvad jeg kan gøre..
    Det lover jeg.
    Og jeg lover at de aldrig vil komme op og slås.......
    Da jeg også har haft to andre kaniner som boede i det samme bur (med løbegård)
    Og de havde begge under på samme tid, og der var aldrig noget problem, selvom de kunne gå ind til hinnanden.
    Men tak for hjælpen...

Kommentér på:
HJÆÆLP! Gnaven kanin!!!

Annonce