{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.183 visninger | Oprettet:

Luca C
Luca C
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 10

Hjælp til klipning af kløer i 6500 (marsvin) {{forumTopicSubject}}

Vi har nu tre marsvin, og vi kan ikke selv klippe deres kløer. Vi har prøvet, men jeg sveder som en gammel gris, og bliver så frygtelig nervøs. Den ene er sur og brummer og klapper tænder af os, den anden er sød og mild, men noget urolig, og den sidste er en ung sød vildbasse. Den ældste har nogle underlige kløer der drejer rundt, og er meget svære at klippe.

Vi søger efter en der vil komme hjem til os og klippe dem. Meget gerne i en fast ordning eller en der måske kan lære os det. Vi bor i Nustrup i 6500. Min mand vil gerne hente og bringe dig, hvis du ikke bor for langt væk.

Hjælp ;O)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til klipning af kløer i 6500 (marsvin)
  • #1   26. apr 2012 Jeg ville meget gerne hjælpe men bor nede på Lolland.. Ellers så snak med din dyrlæge.. Han/Hun vil sikkert gerne klippe deres kløer og vise hvordan man gør smiley

• #2   26. apr 2012 ærgeligt jeg bor i 8520 Lystrup, ville gerne hjælpe... lidt ot: man burde egentligt have sådan en opslagstavle et sted man kunne melde sig til at hjælpe i sit lokalområde med sådan nogle ting? jeg har haft opdræt i 12 år snart så jeg har dæleme klippet nogle marsvinekløer efterhånden og kan vist godt sige jeg er i træning;)
    tilbage til topic: de fleste dyrehandlere gør det gerne, men de skal tit lige ha en 50ér for det...man kunne måske også lige ringe til det lokale dyrehospital og spørge om en sygeplejeske eller sekretær der kunne vise en det, det behøver jo ikke at være en dyrlæge med lang udd for at lære en person sådan noget?

• #3   26. apr 2012 Susan: Mener du sådan en side her http://denlilletjeneste.dk/da-dk/

• #4   26. apr 2012 nej... for jeg kunne ikke finde på at tage penge for det;)

• #5   26. apr 2012 Øh..... det er der heller ikke nogen der siger man skal inde på den lille tjeneste.

• #6   26. apr 2012 det ligner noget for studerende til at tjene lidt ekstra til SUén og opgaverne er jo større, rense tagrender, hjælpe med at flytte osv, jeg gider i hvert fald ikke slå mig selv op sådan et sted. men hvis der var et sted fx her på gg ville det være mere relavant.

• Luca C
    Luca C Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 10
    #7   26. apr 2012 Mange tak for jeres svar.
    Det er godt nok en skam i bor så langt væk.
    Vi har fået klippet dem ved dyrlægen, men det var ikke en god oplevelse. Han var ikke meget bedre en vi er, og jeg skulle stå og holde dem mens han klippede, og jeg var hele tiden bange for at tabe dem, og der er jo et pænt stykke ned når man står op :O( Han virkede ikke sikker, men det kan være min nervøsitet smittede af.
    Nu har vi i fået tid ved en anden dyrlæge på mandag, og jeg håber det går bedre, men jeg tror aldrig jeg bliver rigtig tryg ved det.
    Den ældste og sure gris, stresser meget når vi skal til dyrlæge, derfor kunne det være rart hvis det kunne være hjemme hos os. Der slapper jeg nok også lidt mere af.

Jeg har også lavet en annonce på gul og gratis, så jeg håber at finde en.
    Vi betaler gerne for det, og havde slet ikke tænkt på at nogen ville hjælpe uden betaling, så jeg er helt bestemt positiv overrasket :O)

• #8   26. apr 2012 Susan: Der er så også kategorier for hundeluftning og kattepasning. Jeg ved ikke helt om jeg ville kalde den slags for større opgaver.
    Og nej, det er ikke kun for studerende til at tjene ekstra penge.
    Jeg kan da bla fortælle, at jeg var inde og kigge og en af de personer der står til at være i gang med at opføre en opgave for en anden faktisk er min matematiklærer og han er altså ikke studerende mere.

Et af de eksempler der har været givet i radioen i forbindelse med siden var feks en ældre pensionist der havde brug for hjælp til havearbejde. Han havde ikke ret mange penge, men tilbød et måltid mad som betaling for det. Og der kom en og ordnede det for ham, fordi der findes folk i Danmark som gerne hjælper andre uden nødvendigvis at skulle have penge for det.

• #9   26. apr 2012 ok, jammen jeg må så have overset den ene annonce med nogle der vil gøre noget gratis for, for mig t se kostede alle ydelserne... og jeg har det sådan: jeg kan godt fx klippe en hund kat, ordne pels på dem osv, jeg kan ordne marsvin, jeg kan ordne småfugle (ville ikke give mig i kast med en papegøje men er vandt til kloklip på undulater da jeg har haft sådan nogle OGSÅ siden jeg ikke havde lært at tale rent, jeg var omkring 3 da jeg fik min første lat. Men jeg ville ikke tage penge for det. Jeg ville så også gerne fx hjælpe en gammel dame med hendes filterede pommeranian fx, (jeg har et godt tag på at få hunde/katte til at slappe af og finde sig i pelsplejen pga jeg er meget tålmodig med DYR) men igen: ville ikke ordne direktør jensens hund fordi han ikke lige selv gad eller var for nærig til en rigtig hundefrisør. Så jeg er lidt loren ved at sætte en annonce op sådan et sted, man kan nok nemt blive misbrugt hvis man gør det gratis...

Kommentér på:
Hjælp til klipning af kløer i 6500 (marsvin)

Annonce