-HJÆLP mig? AKUT! -ROTTE- {{forumTopicSubject}}
-jeg har en lidt ældre rotte pige , jeg ved desv. Ikke noget omkring hendes alder men hun er dog over de 1 og et halvt år, hun har haft en lille snue, så hun er stadig så kamille te og dråber af rød solhat, men.. Hun har ingen appetit drikker ikke noget og spiser intet , hun spiser kun nogle bidder af noget brød dyppet i noget kamille te , mere spiser hun ikke. Har så lige lagt mærke til at hun går skævt? Altså hun er bøjet til højre side hele tiden også med hovedet når hun går. Jeg er meget bekymret da hun er min bedste ven , og hun er mit kæreste eje .. Hun sover det meste af dagen oppe i sin kugle og kommer måske kun lige ud 3 gange på en dag .. Jeg er bange for at hun måske har fået en slags hjerneblødning eller en sygdom? Kan i evt. Hjælpe mig? Har tænkt dyrelæge men ville lige høre jer først , håber i kan hjælpe mig ((-:
apr 2010
Følger: 25 Følgere: 24 Gnavere: 68 Emner: 24 Svar: 118
Headtilt er mildt sagt rigtig noget lort hvis det skyldes en hjerneblødning eller andet i hjernen man ikke kan gøre noget ved og så er der detsvære ikke rigtig andet at gøre end at give hende fred for det er jo klart ikke et værdigt liv ikke at kunne gå ordenligt eller kunne komme rundt omkring i ens bur.
Har selv mistet 2 rotter på den måde og det er abselut ikke sjovt når det sker så krydser finger for at det kan behandles med medicin.
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 12 Svar: 2.261
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 3 Gnavere: 6 Emner: 22 Svar: 71
apr 2010
Ring og hør vagtdyrlægen eller kom selv ud til dem
jun 2010
maj 2011
Følger: 20 Følgere: 18 Gnavere: 1 Svar: 149
apr 2010
apr 2010
Det er abselut ikke sjovt at sidde med en rotte der har headtilt og jeg kan godt forstå at hun spørger om hjælp og også at hun venter til i morgen med at ringe, for det kan altså også være et spørsmål om at få fat på en dyrlæge der har forstand på rotter og det er abselut ikke alle der har det, hvilket jeg har set flere eksempler på.
apr 2010
jun 2010
apr 2010
i mine øjne er det abselut ikke rigtig en hjælp på den situation som hun er kommet i, men i stedet gør du den bare være for folk der nok i forvejen er kede af det ved at skrive på den måde.
så derfor skriver jeg som jeg gør, fordi jeg selv ved hvor hårdt det er og har stået i den situation før 2 gange med mine rotter.
apr 2010
apr 2010
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Gnavere: 1 Emner: 33 Svar: 205
Held og lykke og god bedring med det lille pus:)
apr 2010
Følger: 48 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 16 Svar: 1.298
Dyrlægevagten er til det, der ikke kan vente - ikke fordi man opdager det i weekenden...
Aleksandra: Hvornår stoppede hun med at spise rigtigt og hvornår beyndte hun at hælde med hovedet?
jun 2010
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 6 Gnavere: 5 Emner: 9 Svar: 80
Jeg må altså være lidt ''grov' og sige, der er forhåbentlig ingen mennsker der kan finde på at anskaffe sig et dyr, hvis man så ikke har pengene til dyrlæge regninger. Uanset om det er søndag eller ej. Man laver jo heller ikke en baby hvis man ikke har råd til bleer, undskyld sammenligningen men inden man anskaffer sig et dyr gør man forhåbentligt op med sig selv om man har råd til dyrlæge alle ugens dage.
Det koster jo ikke noget at ringe og forklare hvordan sit dyr har det, og høre ad hvad man kan gøre. Hvis dyrlægen så mener dyret skal ses med det samme eller dagen efter så gør man jo det, Men så ved man jo at man har gjort sit for at få hjælp. Jeg vil altid ringe til dyrlægen for at forhører mig. Som den dyrlæge jeg bruger altid siger: er du i tvivl så ring hellere en gang for meget end engang for lidt.
aleksandra N: jeg håber hun er okay, og at medicinen hjælper.
apr 2012
apr 2010
Når vi så snarkker om dyrlæger ja de er fantastiske kloge eller nej det syntes jeg så ikke altid de er. Odense dyrehospital kan ikke finde ud at sige at en rotte har mider i pelsen det kan man finde ud af et halvt år sener når man tager sin rotte til en dyrlæge der ved hvad han har med at gøre hvad rotter angår. Man skal altid være på vagt når man har sin rotte med til dyrlægen for jo hvis de for noget bestemt medisin i en sprøte og ikke i munden udvikler de måske et sår som gør de sener skal aflives. Og ja hvad min kat angår så kan min dyrlæge helder ikke der finde ud af at den har lopper og ikke stress. Så nej jeg stoler ikke på nogen dyrlæger 100 % men på hvad jeg selv føler er rigtigt for mig og mine dyr.
Nu ved jeg ikke om du har rotter men det har du jo nok ikke og derfor har du helder ikke stået i en situation med en rotte der har headtilt. Så derfor er det også temlig svært at vurdere om rotten skal akut til dyrlægen eller det godt kan vente til i morgen.
Hvis du ringed til en dyrlæge og siger at din rotte har headtilt, ja så siger han at du skal komme med den i håb om det er noget der kan behandles. Så nej man kan ikke gøre så meget andet end at tage til dyrlægen og prøve at få noget medicin. Og her mener jeg så ikke at du, mig eller nogen andre end dyret ejer kan tage den beslutning for hvad der er mulighed for lige i pågælende situation.
Hvis vi nu sage det var en hund man skulle have til dyrlægen søndag aften ville det nok nærmer koste omkring 10.000-15.000 og hvilken hunde ejer har lige de penge i hånden, så jo folk har dyr uden at have pegene i hånden til at tage dem til dyrlægen en søndag. Så må alle hunde ejer vel også være uegnet efter din mening eller hvad? For nej det mener jeg jo ikke at de er.
apr 2012
Nej jeg har ingen rotter, og jeg siger heller ikke hun skal tage til dyrlægen med den, jeg skrev at jeg ville ringe til dyrlægen og søge råd og vejledning og hvis dyrlægen mente at det ville være nødvendigt at se dyret med det samme, så ville jeg følge det råd.
Når man har dyr kan det være en god ide at ligge et lille beløb til side, hver måned til dyrlæge regninger så man ikke er på spanden, når man står i sådan en situation.
apr 2010
Men nok om det for det her drejer sig jo om en rotte og det emne syntes jeg egentlig at vi skal holde os til. aleksandra jeg håber at din lille pige kan behandles og for det bedre snart.
apr 2012
apr 2010
apr 2012
apr 2010
apr 2010
apr 2010