595 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Kaninhop?? Kaninhop??

Er der en der vil bruge lidt tid på at forklare lidt om kaninhop. F.eks hvad betyder det om der bliver sprunget lige eller kroget? Og hvad er det med at de kan have en pind??
Hvordan foregår et stævne? (hvis det hedder det)
Er sådanne stævner meget "alvorlige", eller ville man kunne prøve at deltage i et, uden at kaninen eller jeg kan en hel masse?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af loftlampe 400 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.
  • opsætning af 2 natlamper 700 kr.
  • Montering af termostat på radiator 800 kr.
  • Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • slibning og service af elektrisk plæneklipper 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kaninhop??
  • #1   18. apr 2012 følger lige med

• #2   18. apr 2012 www.hopudvalget.dk -> Regler og øvelser -> Konkurrence regler. Værsgo og læs smiley

• #3   18. apr 2012 Det besvarede ikke mine spørgsmål. Det er jo bare reglerne, ikke en forklaring på hvad de forskellige ting er og betyder...

• #4   18. apr 2012 Lige er en bane er som ordet siger en bane med en masse spring på en lang række. Kroget er en bane hvor springene er sat lidt tilfældigt rund i en bane. F.eks et otte tal eller en spiral. En pind får en kanin hvis den til et stævne kommer i den 5. Del af kaniner der har hoppet bedst. Hvis der f.eks er 50 kaniner til et stævne er det de 10 bedste der får pind. Man får altid pind hvis man hopper med 0 fejl. Alle kaniner starter på let og hvis de får 3 pinde rykker de i middelsvær og så til svær og til sidst elite. I elite får man ikke pinde, men certifikater... Man kan kun starte stævner hvis man er medlem af dk og kaninen har en startbog, den kan du købe hos din lokale hop forening. Om stævner er alvorlige er forskelligt fra person til person, hvad mener du helt præcist med alvorlig? smiley

• #5   18. apr 2012 Altså selvfølgelig skal man tage det seriøst. Men det 1. stævne man deltager, er jo mest for at prøve det af, og få en fornemmelse for hvordan og hvorledes det foregår. Så hvad forventes der at man kan? Altså selvfølgelig skal kaninen kunne hoppe, og man skal have en hvis kontrol over den.

• #6   18. apr 2012 Den skal bare have lysten og den bliver disket hvis det tager over 3 min. smiley

• #7   18. apr 2012 Man skal vel ikke forvente det store 1. gang man er til stævne?

• #8   18. apr 2012 Nej, det er jo bare for at prøve det smiley

• #9   18. apr 2012 Skal nok prøve at svare i løbet af i morgen smiley
    Men ellers skal du være velkommen til at skrive til mig privat smiley

• #10   19. apr 2012 Når jeg ser kanin hop, står de bagved og skubber på kaninen. Hvad er reglerne for at skubbe kaninen over? Nogen gange hiver de nærmest kaninen over?

Vil i fremtiden gerne have en hop kanin smiley Men kender intet til regler osv

• #11   19. apr 2012 Vil du ikke lige uddybe det med at skube en kanin over, og i den grad hive den over ? smiley

Vi må hverken det ene eller det andet

• #12   19. apr 2012 De kanin hop konkurrence jeg har set, har mennesket stået bagved kaninen og skubbet til den med hånden, indtil den springer. Og nogen gange (har set det 1-2 gange) står de bagved, og idet kaninen overvejer at hoppe, hiver de den op i deres sele, via snoren.

Men jeg tænker bare (er selv spring rytter) hvis kaninen ikke hopper frivilligt er det så ok, ifølge reglementet, at man står bag ved og skubber med hånden og siger lyder for at få kaninen over? Det er det ikke i springning. Hvis hesten stopper, stopper den, også får man 4 fejl. 3 stop og man bliver diskvalificeret. Men man må rive lige så mange pinde / bomme ned, man vil (gælder for 4 fejl pr nedrivning). Når hesten stopper, får man 4 for første stop, 8 for næste og 3 er det ud.

• #13   19. apr 2012 Nogle kaniner har brug for at vide at føren er der, og det kan gøres ved at prikke LET til den, altså ikke skubbe den.

Det med at den hives tilbage i selen, tror jeg du har tolket lidt forkert.
    De fleste kaniner er der så meget gang i, og der kan komme fejl kommunikation mellem fører og kanin, at det ser voldsommere ud end det faktisk er.
    Jeg har blandt andet selv nogen som pludselig sætter af, hvis jeg begynder at nærme mig dem, og vil tage en korrektion.

Ved ikke om det er sådan du mener/har set det ? smiley

Men nej, man må bestemt ikke tvinge en kanin igennem en hel bane, har kaninen ikke lyst, så har den ikke lyst, og enten siger føreren selv fra eller også siger dommeren tak for i dag, og så er man disket smiley

• #14   19. apr 2012 Okay. Så man må gerne røre ler, og sige smaske lyde?

Dem jeg har set hive i selen, har været når den sidder på bagbenene og er lige ved at sætte af. Inden ninus har forladt jorden med bagbenene, hiver de den over.

Og har set nogen, der skubber og direkte tager fat i deres kanin. Må man godt tage kaninen op sætte den ned ved samme spring, den stoppede ved, og få den til at springe det samme spring igen?

• #15   19. apr 2012 Ja, du må gerne opmuntre din kanin til at løbe frem ad, det skal vare være kontrolleret og uden for mange høje lyde og stress smiley

Jeg er stadig ikke helt med, med det hiver den over
    Løfter de den ikke bare over, hvis kaninen er usikker ?

Ja, hvis kaninen stopper foran et spring, må du gerne tage den op, vise den springet og sætte den ved foregående spring, for at give den bedre tilløb for at kunne forsøge sig ved det igen

• #16   19. apr 2012 Okay super, så forstår jeg reglerne meget bedre smiley

Det kan godt være de bare hjælper den, fordi den bliver stresset med mangle publikummer. Jeg plejer at se kaninhop til dyreskuerne. Så det er måske derfor smiley

Har altid undret mig over at de har pillet ved dem, og tager dem op, og omplacerer dem smiley Nu giver det meget mere mening. Tusind tak for hjælpen smiley

• #17   19. apr 2012 Ja, der er nogle kaniner der nemt bliver stresset, hvis der er meget larm og mange mennesker smiley

Det var så lidt smiley
    Ellers skriver du bare igen smiley

Kommentér på:
Kaninhop??

Annonce