{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.517 visninger | Oprettet:

Mystisk? HVAD gør jeg? -ROTTE- {{forumTopicSubject}}

Hej alle, jeg er lidt bekymret for min albino rotte, det er en pige, problemet er at når hun engang imellem nyser kommer der en smule blod ud altså "blod næse"også vasker hun sig også er hun rød ved halsen og på sine forben , hun virker til at ha det fint og trives. hun bor med en anden hun rotte der er lidt yngre end hende. Jeg ved ikke hvor gammel hun er . hvad kan det være og hvad skal jeg gøre? Dyrelæge er i tankerne ville bare lige spørger jer først. Knus

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mystisk? HVAD gør jeg? -ROTTE-
  • #1   9. apr 2012 du skal ikke gå i koma. Jeg har haft rotter i 12 år og det du omtaler er porphyrin. Det er noget der kommer hvis rotten er syg eller stresset.

Du skal observere på om din rotte spiser og drikker normalt, om hendes vægt stiger og falder og så skal du - hvis du tager til dyrlægen- insistere på at de behandler med baytrill som er et af de eneste produkter rotter kan tåle.

• #2   9. apr 2012 og så vil jeg lige anbefale dig et skønt forum www.tamrotter.dk

• #3   9. apr 2012 TUSINDE TAK! sad lige og tænkte åhh nej! Det kan muligvis være stress hun har flyttet meget rundt på det sidste og er her for nylig lige flyttet hjem til min mor. Har sat nogle vitamin piller hun elsker ind til hende, ved du hvilken sygdom det måske kunne skyldes og hvilke symptomer man kan se det på?((-: mange tak!

• #4   9. apr 2012 Sarah G: Baytrill er jo ikke et af de eneste rotter kan behandles med. Alt efter hvad det er der skal behandles, er der efterhånden mange ting, der bruges til rotter smiley

Aleksandra: Det er nok bare lidt snue. Prøv at give lidt lun kamillete og se om det ikke går over...

• #5   9. apr 2012 maria: super! Det er ved at være 5 år siden jeg havde rotter sidst så der er sikkert sket en del på det område:)

Alexandra: så er det sikkert bare stress og som maria sikkert lidt snue. jeg ville give lidt kamillete oget par dråber Rød solhat

Købes i håndkøb i f.eks matas, apotektet, helsekost (link fjernet)

Det brugte jeg selv med stor succes.

• #6   9. apr 2012 Altså skal hun have noget kamille te og drikke med noget af det der rød solhat i som drupper i te'en eller hvordan? -tusinde mange tak for jeres svar!!((-:

• #7   9. apr 2012 ja jeg plejede at sætte en ekstra vandskål i buret med kamillethe i (selvfølgelig lunkent ikke varmt) og så en enkelt dråbe rød solhat i.
    Et voksent menneske skal have 15-20 dråber så en er rigeleigt til rotter. Så skal hun nok begynde at drikke af det.

• #8   9. apr 2012 Okay , super ! Tusinde tak((-:

• #9   10. apr 2012 Jeg har også haft rotter i mange år og det er desværre ikke unormalt at de har myco som bliver mere markant med alderen. Jeg har aldrig haft en rotte som udskilte porphyrin ved stress, kun som symtom på Myco som er en luftvejssygdom og som ikke kan behandles. Kan du høre hende trække vejret, er der nogen hiven eller hvæsen? Myco smitter ganske nemt og da det ikke kan behandles, er det nok bedst ikke at passe andre rotter eller få nye dyr osv. Du kan jo få af/bekræftet det hos dyrlægen og jeg ønsker dig held og lykke smiley

• #10   10. apr 2012 Det er nu meget normalt med porphyrin ved stress eller en lille forkølelse - Og så udbredt er myco heller ikke i forhold til en almindelig forkølelse smiley

• #11   10. apr 2012 Nej, selvfølgelig er en alm. forkølelse mere normal smiley Jeg har bare ikke selv oplevet snuer eller stress hvor der kom porphyrin.

• #12   10. apr 2012 Det har jeg ofte smiley

• #13   10. apr 2012 Hmm nej kan ikke høre nogen hiven, og heller ikke at hun trækker vejret , det ser ud som om hun trækker vejret fint, men jeg prøver lige med det kamille te , også ser jeg hvad der sker og tager til lægen((((((-: tak!

Kommentér på:
Mystisk? HVAD gør jeg? -ROTTE-

Annonce