{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chinchilla og sele
  • #1   17. maj 2010 Jeg tror ikke chinchillaen er et dyr man går tur med smiley De er jo meget sarte

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #2   17. maj 2010 Har kun hørt om én person der har en chinchilla, som kan lide at få sele på. Kan ikke huske hvem det er, da det var på et chinchilla forum. Men så skal det jo også være i fuldstændig læ og alm. temperatur osv...

• #3   17. maj 2010 Det vil jeg bestemt ikke anbefale. Så hellere bygge en gård de kan løbe i, hvis man er bange for de stikker af smiley

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #5   18. jun 2012 1. Kan ikke helt se meningen i det, hvad er der galt i at putte dem i løbegård?
    2. Man skal passe på deres knogler, de må fx ikke blive klemt omkring ribbene, da de har meget tynde knogler.
    3. De må ikke komme uden for, da luftfugtigheden er for høj i DK.

• #6   18. jun 2012 Det kan man for såvidt også, men chinchillaen vil ikke synes det er specielt morsomt.

Den gammeldavs forklaring er at de har et såkaldt "floating ribcage". Det skulle betyde, at de slet ikke har et brystben. Det passer på ingen måde, og hele deres brystkasse anatomi ligner vores til forveksling (som den også gør hos alle andre pattedyr).

Problemet er i højere grad, at chinchillaer ikke bryder sig om at blive holdt fast. En af deres forsvars mekanismer er jo oså, at de smider en hulens masse pels når de bliver holdt fast. På den måde slipper de med livet i behold, og rovdyret kommer afsted med en kæmpe pelsklump.

Jeg har faktisk prøvet med mine, men har måtte opgive. Når man endelig får dem i selen, skal de jo li'som også gå med den, men så snart de løber et lille stykke, og bliver holdt tilbage laver de, de vildeste badutspring for at komme fri.

Min klare anbefaling er, at man ikke gør det.
    Dyrene får meget mere ud af selv at få lov at spurte rundt i en gang eller på et badeværelse.

Hvis hensigten er at tage dem med udenfor, er dette desuden meget usmart, da de ikke har godt af den høje luftfugtighed, og pludselige temperaturskift er desuden usmart.

Kommentér på:
Chinchilla og sele

Annonce