{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.376 visninger | Oprettet:

Det er da ikke i orden??? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg var i Cirkus i dag (Nævner ikke navnet), hvor de i starten inden forstillingen startede gik der 2 klovne rundt med en KANIN i vildt højt støj! Godt nok har jeg intet forstand på kaniner, men syntes jeg har hørt at de høre 10 gange bedre end os!

Hvad syntes i :)?

//Julie smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det er da ikke i orden???
  • #1   6. apr 2012 syntes i dethele taget at dyr i cirkus er en dårlig ide

• #2   6. apr 2012 Ja du har ret, men nogle bedre end andre :/...

• #3   6. apr 2012 Hvorfor nævner du ikke hvad det hedder? Cirkus er offenligt for alle og ikke relateret til gnavergalleri. Derfor er det ikke udhængning.

• #4   6. apr 2012 Ville bare ikke smiley

• #5   6. apr 2012 Jeg synes det kommer an på situationen.
    Hvis det kun er en kort runde, et par gange om ugen på visse tider af året, samt kaninen er opvokset i Cirkusmiljøet, så tror jeg som sådan ikke den tager nogen skade.
    Men ja, man kan diskutere om Cirkusdyr er nogen god idé. Heldigvis synes jeg deres forhold i Cirkus er blevet meget bedre med årene.

• #6   6. apr 2012 Er helt enig med dig. Men denne kanin tror jeg bestemt ikke var særlig gammel. Den var meget lille og ørene lå totalt fladt ned ad nakken, så ved ikke hvor godt den havde det. Og så gik de rundt med den og tog billede så en hel masse børn skulle holde den på forskellige måden. Prøvede selv at holde den.

• #7   6. apr 2012 Måder*

• #8   6. apr 2012 Ved selv at holde den viser du cirkuset at du synes det er okay. Selvom du ikke mener det sådan så er det den måde du fremstår.

Derudover vil der ingenting blive gjort hvis ikke navnet på cirkuset bliver nævnt - for så er der ingen som kan vælge det fra og ikke se cirkussets show.

• #9   6. apr 2012 Jeg bestemte ikke selv at jeg ville holde dem de snakkede ikke dansk og derfor lagde de den bare i mit skød!

Og ville heller ikke have der skal blive gjort noget er kun 12, ville bare høre jeres mening.

• #10   6. apr 2012 Hvis de er trænet i det ser jeg ingen problemer i det. det er ikke mere synd for dem end det er for hest hund, søløver og elefanter...
    hvis ellers dyrene har det godt, og bliver passede ordenligt, har jeg ingen problemer med dyr i cirkus, jeg har mere ondt af familiehunden som ligger i sofaen hele ugen og så får en halv times gå tur hver anden weekendt når vejret er godt..

• #11   6. apr 2012 Ja det har du ret i smiley

• #12   6. apr 2012 cirkus er ikke noget jeg tager ind og ser..jo den dag de ikke tager dyr med....
    Den måde de holder dyrene på er under al kritik, og dyrenes behov bliver ikke opfyldt.

• #13   6. apr 2012 louise de fleste cirkuser er rigtig gode imod deres dyr og har faglære personale til at passe dem, men der vil altid være brodne kar, men man skal ikke skære alle over en kam, fordi nogle enkelte ikke kan finde ud af at behandle dyrene ordenligt

• #14   6. apr 2012 Jeg ELSKER at se cirkus! smiley Også selvom deres numre til tider indeholder dyr, så synes jeg tit det ser ud til at være glade dyr. Dog var jeg i cirkus sidste/forrige år, og der var der en pige der behandlede en hest på en måde så jeg blev helt vred. :S

• #15   6. apr 2012 tja kaninerne er jo nok opvokset i miljøet...

egentligt tror jeg ikke de bliver mere stressede end de kaniner som var med til Vild med dyr messen, hvor de skulle hoppe kaninhop og sidde der fra hele lørdag, overnatte og sidde der hele søndag og hoppe foran 13.000 gæster - eller hvor mange der nu var - der var MANGE! og der var larm fra morgen til aften! Mine katte og jeg var i hvert fald totalt mørbankede efter den weekend med al den larm og alle de besøgende gæster.

jeg tror faktisk de to kaniner i cirkus var mindre stresset af de par omgange end flere af kaninerne i Fredericia var det.

• #16   7. apr 2012 Jeg elsker også Cirkus, min morfar kendte en af dem der stod for Cirkus Benneweis, og deres dyr havde det nu godt.

• #17   7. apr 2012 Og jeg vil sige, at dyrene i Cirkus ser da ud til at have et langt mere stimulerende og spændende liv, en f.eks. en kanin der sidder i et lille bur året rundt, en kat der aldrig kommer ud eller en hund der, som nævnt, kun kommer uden for havens mure i ny og næ.

• #18   8. apr 2012 dyr hører ikke til i cirkus...ihvertfald ikke eksotiske dyr, som elefanter osv..

Dyrene skal udføre ting, som ikke er en del af deres natur, og har ikke den plads som de har behov for...
    Kan ikke se at de har et spændende liv, ved at udføre ting som ikke er naturlige for dem, under en masse larm, og derefter ud at stå i en kæde eller en lille boks/stald... der er intet i cirkus der gavner dyrene.

• #19   8. apr 2012 Dyr i cirkus er kun for underholdningens skyld! Før i tiden brugte man dyrene til transport osv, men det gør man ikke idag. Idag er det kun ren underholdning og man lærer ikke engang rigtig noget om dyrene, trods deres optræden.

De truede arter bliver ikke mindre truede af, at de skal lave kunster, og nogle af de triks de skal udføre er meget imod deres natur.

Gå i Zoo, hvis i vil se disse dyr...I en zoologisk have er der mulighed for at få viden om dyrene,der bliver forsket og der bliver kæmpet for dyrenes bevarelse. De har ikke altid den plads de kræver, men der er regler, og indhegninger bliver udbygget hele tiden for at efterleve dyrenes krav.
    Cirkus drejer sig kun underholdning og samle penge ind. Det er ikke muligt i et turnerende cirkus at tilbyde de forhold, loven tilskriver som minimum for de samme dyrearter i faste anlæg.

• #20   8. apr 2012 Og det er jo ikke synd for dyrene i zoo, nå nej .... De lever jo totalt naturligt i deres små bure uden nogen særlig stimulans. Og nej det er ikke langt fra deres nartur de kunster de laver, mange af tingene kan du se i en minder forfintet udgave, under føde søgning, så det er altså ikke rigtig louise.

• #21   8. apr 2012 nu er jeg ikke helt uvidenede om dyr i zoo..
    Som jeg skrev er ikke alle indhegningerne store nok, MEN de BLIVER bygget ud, netop pga de regler der er, og der bliver taget mere hensyn til dyrenes behov end der gør i cirkus.. Dyr i zoo blir også trænet og stimuleret, men ikke på samme måde som i cirkus. heldigvis.

hvad positivt kan cirkus tilbyde dyrene modsat cirkus? hvad gør cirkus for dyrene?

• #22   8. apr 2012 argh modsat zoo, skal der selvfølgelig stå

• #23   8. apr 2012 Tja cirkus tilbyder blandt andet uddannet personale til pasningen, og der er skam både indhegninger og menings fyldte opgaver til de dyr.. pluds at de går og hygger sig hele vinter perioden, og bliver kun moderat trænet. Mener nu ikke at hverken zoo eller cirkus dyr bliver mishandler eller fejl behandlet. Jeg mener at det er langt mere synd for, kaniner Marsvin hunde som i dagen danmark bliver overladt til børn.

• #24   8. apr 2012 Ja dette her er jo meeeeeget naturligt for en elefant at sidde sådan eller noget : http://cirkus-dk.dk/billeder/casselly_elefanter_1_low.JPG

Elefanter i indhegning ved cirkus: (link fjernet)

Elefanter i indhegning i zoo : http://media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-s/02/27/b5/fb/givskud-zoo-elefanten.jpg

Jeg ved da godt hvor jeg helst ville være af de elefanter.

• #25   8. apr 2012 tja jeg har da tilgode endnu at møde et cirkus hvor de går op i dyrene og tænker på dem fremfor alt andet.
    Så jeg glæder mig til den dag cirkus stopper med at bruge eksotiske dyr, og jeg er heldigvis langt fra den eneste.

• #26   8. apr 2012 der hvor de sidder er den måde de når længer op i træerne på, de er så bare krydset med at få dem til at sidde på en skamel, hvilkede nok, er mindre belastene for deres bagben, den det de gør i vild natur..
    inghegningen var sikkert med græs på da de blev lukket ud, og igen det er jo ikke særligt længe de går i sådanne indhengniner.
    ja men søg og du skal finde hvis du altså vil, jeg har under min uddannelse været ude og se flere cirkus og zoo hvor forholden for dyrene var i top..

det her er også en zoo, ikke så i dylisk som det billede du har fundet vel ??og det er indda kbhs nye anlæg

http://www.kulturarv.dk/1001fortaellinger/da_DK/zoologisk-have/images

og lige elefanter nyder jo netop at lære ting og udføre opgaver, så de er nok ikke dem ud skal have mest ondt af

Kommentér på:
Det er da ikke i orden???

Annonce