2.059 visninger
|
Oprettet:
Kanin væver {{forumTopicSubject}}
Ved en dyrhandler her forleden så jeg en kanin som sad og vævede. Ikke voldsom men lige så stille frem og tilbage. Dyrhandleren fortalte at det var en hun og i de to bure ved siden af hende var der 2 hanner som var klar til at forsøge at hoppe over til hende.
De så alle 3 meget stresset ud, nok også fordi de ikke havde været hos dyrhandleren ret længe. Det skal altså lige siges at at denne dyrhandler sørge godt for alle de dyr han sælger ;o)
Men kan det være et tegn på stress??
jun 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Gnavere: 2 Emner: 43 Svar: 791
mar 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Gnavere: 3 Emner: 29 Svar: 109
jun 2011
therese dyret svinger hovede og forkrop frem og tilbage hele tiden, som om den væver... alt efter hvor voldsom denne steotybe adfærd er, kan den ødelægge led, sener og muskler i hovede, nakker og skuldre..
apr 2010
Følger: 19 Følgere: 17 Gnavere: 5 Emner: 46 Svar: 219
apr 2010
Følger: 19 Følgere: 17 Gnavere: 5 Emner: 46 Svar: 219
Men undre mig blot over det da jeg aldrig havde set en kanin væve før
apr 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Gnavere: 1 Emner: 1 Svar: 6
Jeg ville ikke købe sådan en kanin.
De fleste af avlerens kaniner var hvide men der var også mange andre farver.Det var iøvrigt et dejligt job at passe dem
apr 2010
Følger: 63 Følgere: 63 Emner: 21 Svar: 675
De væver for at fokusere - nogen mere end andre.
Rødøjede rotter og mus ser ikke lige så godt som de sortøjede eller ruby eyed.
Så får at få bedre fokus væver de frem og tilbage, fra side til side.
jun 2011
jun 2011
apr 2010
Følger: 63 Følgere: 63 Emner: 21 Svar: 675
Hvis den fungerer fint, kan navigere rundt og ikke er enormt stresset af det, synes jeg da absolut IKKE man bare skal aflive den!
jun 2011
og nej jeg mener ikke den skal have lov at leve, vi ved ikke hvor slemt det er for den, for dyr vister jo kun, de har det skidt når de ikke længer kan skjule det, og efter som der er en seriotyb adfærd her, så må man formode det er noget der genere den...
men det er bare sådan jeg er, jeg vil ikke havde dyr som muligvis ikke har det 100% godt, og der er så mange friske sunde dyr, Så ser ingen grund til at gemme og måske indda avle på et som mistrives af den ene eller anden grund... Det er noget vi gøre imod mennekser, det behøver dyrene ikke også lide under
Kanin væver