{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.059 visninger | Oprettet:

Kanin væver {{forumTopicSubject}}

Ved en dyrhandler her forleden så jeg en kanin som sad og vævede. Ikke voldsom men lige så stille frem og tilbage. Dyrhandleren fortalte at det var en hun og i de to bure ved siden af hende var der 2 hanner som var klar til at forsøge at hoppe over til hende.
De så alle 3 meget stresset ud, nok også fordi de ikke havde været hos dyrhandleren ret længe. Det skal altså lige siges at at denne dyrhandler sørge godt for alle de dyr han sælger ;o)
Men kan det være et tegn på stress??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin væver
  • #1   31. mar 2012 kan ikke være. Er et tegn på stress og understimulering, det er al steotyb adfærd

• #2   31. mar 2012 Har glemt hvad det betyder at væve :I Hvad er det nu?

• #4   1. apr 2012 hos heste er myten om det er medfødt, blevet gjort til skamme, jeg tror ikke på det er medfødt hos kaniner heller..

therese dyret svinger hovede og forkrop frem og tilbage hele tiden, som om den væver... alt efter hvor voldsom denne steotybe adfærd er, kan den ødelægge led, sener og muskler i hovede, nakker og skuldre..

• #6   1. apr 2012 Ok mener at denne hun var hvid rødøjet. Måse med noget løve eller angora. Syntes den lignede en dv i str, men havde ellers ikke noget der tyede på den var dv. Så havde den lidt ""manke" omkring nakken.

• #8   1. apr 2012 Ok nu har jeg pt kaniner nok så skal ikke købe den.
    Men undre mig blot over det da jeg aldrig havde set en kanin væve før

• #10   2. apr 2012 Jeg har passet angorakaniner på en farm da denne race var moderne.Der var af og til én der sad sådan.De blev aflivet.Personligt synes jeg det er synd de skal opleve verden på den måde (fra side til side).
    Jeg ville ikke købe sådan en kanin.
    De fleste af avlerens kaniner var hvide men der var også mange andre farver.Det var iøvrigt et dejligt job at passe dem smiley

• #11   2. apr 2012 Nu ved jeg ikke om det samme gør sig gældende for rødøjede kaniner, men jeg gir lige lidt erfaring fra rødøjede rotter og mus.
    De væver for at fokusere - nogen mere end andre.
    Rødøjede rotter og mus ser ikke lige så godt som de sortøjede eller ruby eyed.
    Så får at få bedre fokus væver de frem og tilbage, fra side til side.

• #13   2. apr 2012 Hmm det må jeg have til gode.. har ellers 8 hvid rødøjet hvid land og ingen af dem gør det.. Men tror nu også jeg havde valgt den vej der hed aflivning, ingene grund til at avle vidre på noget med fejl..

• #15   2. apr 2012 du skriver det er medfødt, noget kan kun være medfødt hvis det er arveligt, ellers er det en tillært adfærd, måske af nød for at fukusere måske noget andet, men i min verden er det ikke ønskede adfærd, da det er unormalt, og derfor bør den aflives...

• #17   3. apr 2012 Altså medfødte defekter generelt er jo ikke altid lig arveligt Sanne E smiley

Hvis den fungerer fint, kan navigere rundt og ikke er enormt stresset af det, synes jeg da absolut IKKE man bare skal aflive den!

• #18   3. apr 2012 lux nej det er jeg skam klar over men hvis det samtidig længer sig op af en bestemt farve og øjnfarve, så var der måske noget om det...

og nej jeg mener ikke den skal have lov at leve, vi ved ikke hvor slemt det er for den, for dyr vister jo kun, de har det skidt når de ikke længer kan skjule det, og efter som der er en seriotyb adfærd her, så må man formode det er noget der genere den...

men det er bare sådan jeg er, jeg vil ikke havde dyr som muligvis ikke har det 100% godt, og der er så mange friske sunde dyr, Så ser ingen grund til at gemme og måske indda avle på et som mistrives af den ene eller anden grund... Det er noget vi gøre imod mennekser, det behøver dyrene ikke også lide under

Kommentér på:
Kanin væver

Annonce