{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

Hjælp til evt. øjenbetændelse {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Nu er det ikke fordi jeg har så meget forstand på kaniner, da jeg ikke har haft kanin i rigtig mange år...

Men jeg har en udekanin, der er helt fugtig om det ene øje, og kune her til aften se at der var lidt mælke-gulligt puds i øjenkrogen. Den har været fugtig omkring øjet i et stykke tid, men helt præcis hvor længe ved jeg ikke, da den har boet hos mine forældre de sidste par år. (Har fået kaninen af min niece). I starten så det bare ud, som om at den havde mistet en smule pels omkring øjet og jeg tænkte derfor ikke nærmere over det. Jeg tror at det puds måske først er kommet i dag, eller måske i går. Den kniber ikke øjet sammen og virker som sådan ikke generet af det og har stadig fin appetit.

Nogle der ved om det er øjenbetændelse eller hvad det ellers kan være? Og evt. hvad man gør ved det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til evt. øjenbetændelse
  • Gitte S
    Gitte S Tilmeldt:
    feb 2020

Følger: 1 Svar: 3
    #1   28. maj 2020 Hej Rikke
    Hvis det har været et problem længe, bør du tage kaninen til dyrlæge.
    Hvis det er en mild øjenbetændelse - og som en slags lindrende førstehjælp - kan du lave en kop kamillete, lade det køle ned til stuetemperatur, fugt en vatrondel og tør kaninens øje forsigtigt med den halvvåde rondel. Dyp ikke rondel med øjensnask i koppen, men hæld fra koppen. Gentag 3-4 gange om dagen.
    Mvh Gitte

• #2   28. maj 2020 du kan være uheldig det er noget med tænderne i overmunden

• #3   28. maj 2020 Der er små partikler i kamillete og det må aldrig bruges i og omkring øjnene

• #4   30. maj 2020 Tak allesammen. Jeg har været i kontakt med dyrlæge og han kommer til dyrlæge på tirsdag. Jeg har I dag tørret øjet med noget kamillete, så hjalp en del. Det fortsætter jeg med til han kommer til dyrlæge.
    Tak for jeres svar og råd smiley

Kommentér på:
Hjælp til evt. øjenbetændelse

Annonce