1.669 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Debat: Kælekanin. Debat: Kælekanin.

Hej Alle sammen.
Jeg har gennem de seneste år solgt en masse kaniner til kæl.
i min verden er han kaninen ideel som kælekanin, da den ikke kommer i brunst, og er lugten af andre hun kaniner der ikke strinter de jo heller ikke.
Hun kaninen derimod går i brunst, og nogle (IKKE ALLE) bliver jo ramt af deres brunst og kan blive en smule tilbagestrukkende og beskyttende overfor deres teritorium, hvor andre er direkte bidske i brunst perioden.

Når børne familier kommer her for at købe en kælekanin, skal de i fleste tilfælde have en hun, fordi de er læst og hørt at de er de bedste til børn.

Jeg prøver selvf. altid at lokke dem til en han, da ingen mennesker kan garantere for deres opførsel(Unger) i brunsten når de bliver ældre, og syntes det ville være ærgeligt at barnet skulle blive bange for dyret og at det derefter bare skal aflives eller sælges.

Er det bare mig eller hvordan oplever i jeres kunder? søger største delen af dem hunner? og hvad gør i så i dette tilfælde?

Vh susan

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Debat: Kælekanin.
  • #2   21. mar 2012 Vi blev rådet omvendt i sin tid da vi skulle have kanin. Vi kom for at kigge på en dreng, blev rådet til at få en pige, og endte med at købe den der valgte os (kom hen og var nysgerrig) hun var jo så en hun smiley Vi har aldrig oplevet hun var sær eller noget, hun forblev nysgerrig, glad og kontaktsøgende, meget tillidsfuld.. Og dog, i perioder så hun sig sur på vores hund og så fik den et hak i snuden i ny og næ når hun synes den var i hendes del af huset eller haven (fritgående kanin). Så der er nok noget om det, det er bare aldrig gået udover os mennesker smiley

• #3   21. mar 2012 Hanner er sikkert udemærkede til kæl, og måske er der ikke meget at mærke med de små kæle kaniner. Men med de stor som er avlet mere til slagtning end til kæl kan man godt mærke forskel.. De er mere dominante og kan finde på både at rive og bide, og det er meget få af hunnerne der gøre det, pluds de lugter mere ramt.

• #4   22. mar 2012 Her i stalden er det dog også kun et par stykker der bliver ramt af det "dårlige" humør i brunst perioden, ellers er de jo også de bedste kaniner i sind.
    Har alrig nogensinde haft en aggresiv han, derfor mener jeg at de helt sikkert ville egne sig bedst som børne/kælekaniner.

Sælger man kaniner til førstegang's kanin ejere og kaninen er til et barn med forældre opbakbning, vil jeg helt sikkert mene at man skal råde dem til en han og har man gode erfaringer med sine hanner gennem flere år, sker det sjældent at ungerne går her og bliver aggresive.

Tænker bare barnet med den her kanin, bliver for det første utrolig bange for kaninen hvis den skulle begynde at brumme, knurre eller i værste fald bide, børnene forstår jo ikke hvorfor kaninen reagere sådan og det vil de ikke forstå før de er noget ældre, det må da også være svært at forstå at man har den sødeste kanin i hele verden og pludslig bliver den "aggresiv", man kan jo ikke forklare et barn at de skal tage den med ro fordi kaninen er i brunst, det forstår de jo ikke.

• #5   22. mar 2012 Jeg står dog ikke direkte og siger I SKAL købe en han hvis det er en kæle kanin til børn, men jeg fortæller dem om hunnens brunst.
    og fortæller dem også at hvis jeg skulle have en kanin og det bare skulle være kæl, så havde jeg helt sikkert valgt en han, ved ikke om det bare er mig der har den holding til det ?

Kommentér på:
Debat: Kælekanin.

Annonce