Debat: Kælekanin. Debat: Kælekanin.
Hej Alle sammen.
Jeg har gennem de seneste år solgt en masse kaniner til kæl.
i min verden er han kaninen ideel som kælekanin, da den ikke kommer i brunst, og er lugten af andre hun kaniner der ikke strinter de jo heller ikke.
Hun kaninen derimod går i brunst, og nogle (IKKE ALLE) bliver jo ramt af deres brunst og kan blive en smule tilbagestrukkende og beskyttende overfor deres teritorium, hvor andre er direkte bidske i brunst perioden.
Når børne familier kommer her for at købe en kælekanin, skal de i fleste tilfælde have en hun, fordi de er læst og hørt at de er de bedste til børn.
Jeg prøver selvf. altid at lokke dem til en han, da ingen mennesker kan garantere for deres opførsel(Unger) i brunsten når de bliver ældre, og syntes det ville være ærgeligt at barnet skulle blive bange for dyret og at det derefter bare skal aflives eller sælges.
Er det bare mig eller hvordan oplever i jeres kunder? søger største delen af dem hunner? og hvad gør i så i dette tilfælde?
Vh susan
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Gnavere: 3 Emner: 10 Svar: 37
jun 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Gnavere: 2 Emner: 43 Svar: 791
apr 2010
Følger: 69 Følgere: 67 Gnavere: 6 Emner: 93 Svar: 346
Har alrig nogensinde haft en aggresiv han, derfor mener jeg at de helt sikkert ville egne sig bedst som børne/kælekaniner.
Sælger man kaniner til førstegang's kanin ejere og kaninen er til et barn med forældre opbakbning, vil jeg helt sikkert mene at man skal råde dem til en han og har man gode erfaringer med sine hanner gennem flere år, sker det sjældent at ungerne går her og bliver aggresive.
Tænker bare barnet med den her kanin, bliver for det første utrolig bange for kaninen hvis den skulle begynde at brumme, knurre eller i værste fald bide, børnene forstår jo ikke hvorfor kaninen reagere sådan og det vil de ikke forstå før de er noget ældre, det må da også være svært at forstå at man har den sødeste kanin i hele verden og pludslig bliver den "aggresiv", man kan jo ikke forklare et barn at de skal tage den med ro fordi kaninen er i brunst, det forstår de jo ikke.
apr 2010
Følger: 69 Følgere: 67 Gnavere: 6 Emner: 93 Svar: 346
og fortæller dem også at hvis jeg skulle have en kanin og det bare skulle være kæl, så havde jeg helt sikkert valgt en han, ved ikke om det bare er mig der har den holding til det ?
Debat: Kælekanin.