Kontrol af fodring af kanin {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg adopterede en 4-årig kanin i slutningen af sidste år, og nu har han endelig fået en indhegning hvor han kan boltre sig i nogle timer om dagen mens vi er i haven. Jeg er nu bare stødt ind i et problem med fodringen. Når han er indenfor er det super nemt at kontrollere hvor meget grønt han spiser, men når han er ude spiser han på livet løs. Han har derfor den sidste uge haft afføring som klart manglede fibre! (det er dog bedre nu fordi jeg har haft sat ham på en halv dags høkur).
Så mit spørgsmål er:
1. Hvor meget tørfoder giver i jeres kanin (jeg gav 3 spsk men nu er jeg gået ned til kun 1 pga hans afføring)
2. Hvordan sørger man for at kaninen ikke spiser for meget grønt når han er ude og dermed også har plads i maven til hø? Gør det overhovedet en forskel at han spiser en del grønt? (det er mest skvalderkål og højt græs han spiser).
Jeg synes lige pludselig at hans kost er meget besværlig og jeg bekymrer mig hele tiden om hans afføring selvom den nu er meget bedre og i normal størrelse osv.
Håber at i kan hjælpe!
De bedste hilsner
Jeanett
nov 2011
Følger: 1 Følgere: 8 Gnavere: 1 Emner: 9 Svar: 146
nov 2011
Følger: 12 Følgere: 18 Gnavere: 4 Emner: 9 Svar: 25
nov 2011
Men fx salat er der jo ikke meget nærring i. Så er det bedre, at den spiser foderpiller end den spiser salat Men så længe den ikke er fed, så giv den endelig alt det den kan spise
nov 2011
nov 2011
jun 2019
Følger: 1 Svar: 2
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
nov 2011
Jeg har prøvet at skære lidt ned på tørfoderet (2 spsk I stedet for 3) og så lader jeg ham være inde hele formiddagen og tidlig eftermiddag så jeg sikrer at han når at spise hø inden han får lov til at løbe udenfor
Men jeg er glad for at jeg ikke er den eneste som nær studerer afføringen 🤣
Måske skulle jeg prøve at kigge efter pro-fiber hvis det kommer igen.
Tusind tak for alle jeres super råd!
Kontrol af fodring af kanin