{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.018 visninger | Oprettet:

Ups kuld - Spørgsmål (kanin) {{forumTopicSubject}}

ja altså jeg har nemlig et lille problem, for 1 uge siden fik min hunkanin beauty og hendes søn Vild Cat bid hul ind til hinanden og ja så har de jo nok parret sig smiley
(de er blevet flyttet i nye bure) men jeg har nemlig nogle spørgsmål.

1. Hvad vil i gøre?
2. Når/hvis de bliver født ville i så aflive dem eller lade dem få en chance på livet?
3. det kan vel ske at blive vandkskabte unger?

når/hvis de kommer så har jeg plads til dem, Beauty plejer ikke få ret mange ad gangen, de 2 gange hun har fået unger har hun fået 2 og 3 unger.
altså jeg ville nok ikke aflive ungerne HVIS de nu kommer. intet er jo sikkert.''

Men plzz. Hjælp smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ups kuld - Spørgsmål (kanin)
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #1   3. mar 2012 Jeg ville bare lade dem vokse op og sælge dem, når de er gamle nok.
    Der sker ikke så meget ved indavl, som folk går og tror. Så længe det ikke fortsætter i mange generationer.

• #2   3. mar 2012 De bliver nok ikke vanskabte af en omgang linieavl men måske bliver de svagelige og nemmere syge. Hvis abort er en mulighed, havde jeg gjort det og ellers ladet dem leve. Hvis jeg ikke kunne beholde dem, var de blevet neutraliseret inden flytning smiley Held og lykke ihvertfald.

• #3   3. mar 2012 tak for svar smiley det hjalp meget smiley

• #4   3. mar 2012 Jeg synes at det er at overdrive at snakke abort og neutralisering. Linjeavl med måde bliver brugt af mange seriøse avlere der ønsker at viderebringe gode gener. Linjeavl kan gøre mange gode ting HVIS man ved hvad man gør, og man bør derfor ikke bare kaste sig ud i linjeavl - men når det så er sagt så sker der bestemt ikke noget hvis der er tale om mor og søn der er af gode linjer og er uden arveligt sygdomme.

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #5   3. mar 2012 Jeg er enig med Lykkeline.

Det er jo ikke lige fordi, at der kommer misdannet og hjerneskadet unger ud af det. Der kommer bare ganske almindelige kaninunger, som de andre gange, hvor hun er fået unger.

• #6   3. mar 2012 Enig med lykkeline.

Kaniner tåler linjeavl i høj grad i forhold til andre dyr, Jeg bruger selv linjeavl for at forbedre mine kaniner til udstilling.

• #7   3. mar 2012 okay tak for hjælp smiley
    nu bliver jeg helt rolig smiley

• #8   3. mar 2012 LAD DEM ENDELIG LEVE, en klog gammel kaninavler har fortalt mig at man må parre tilbage en gang helt uden risiko dvs.

bror og søster
    mor og barn

ikke fordi jeg selv ville gøre det, medmindre linierne var ved at gå tabt.

• #9   3. mar 2012 Jeg ville aldrig gøre det, det her er min holdning og den står jeg ved smiley

• #10   3. mar 2012 Nu ved jeg ikke med kaniner, men eks. mus tåler direkte indavl i ca 50 generationer uden komplikationer og tit er vores dyr ikke så skrøbelige med indavl som mange tror og kald det linieavl eller indavl to sider af samme sag..
    Det ene lyder bare pænere..

• #11   3. mar 2012 Tiny Treasure - Det bliver du nok nød til at begrunde.

• #12   3. mar 2012 Jeg vil give Thomas ret i at linieavl ikke er så risikabelt indenfor gnavere og det er ikke fordi jeg tænker dårligt om folk med andre holdninger end mig. smiley Jeg synes bare at linieavl skal gøres med stor omhu og at det kan være risikabelt. Jeg er bare meget påpasselig med opdræt og er nok også ekstrem på det område, det indrømmer jeg. Synes bare at man som ejer og opdrætter skal passe og pleje sine dyr med høj moral og etik og linieavl er ikke noget for mig. Jeg har selv kennel og opdrætter hunde og mine hunde bliver testet i hoved og røv for ting som ikke er obligatoriske bare fordi jeg vil kunne sove om natten når hvalpene flytter til nye familier eller bliver brugt i avl, sådan er jeg bare anlagt og det håber jeg at I forstår og respekterer ligesom jeg respekterer at I har andre holdninger smiley

Kommentér på:
Ups kuld - Spørgsmål (kanin)

Annonce