{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Marsvine Kostumer
  • #1   7. feb 2012 Nej hvor er de skønne smiley
    Jeg har lige købt en sele til en af mine, men han kigger på mig som om jeg mishandler ham, hver gang han får den på, så jeg ville aldrig kunne proppe ham i sådan et, desværre smiley

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #2   7. feb 2012 Det er vel sødt nok, hvis de har det på for et kort sekundt.

• #3   7. feb 2012 Det bryder jeg mig ikke om...........

• #4   7. feb 2012 Aldrig om jeg ville byde vores grise det.

• #5   7. feb 2012 Hold nu kæft der er en marsvineejer der har for meget fritid der.. smiley

• #6   7. feb 2012 De ser søde ud, men kunne aldrig selv drømme om at give mine det på, det er synd syntes jeg. Så har faktisk to meninger om det.

• #8   7. feb 2012 Det var da noget skrækkeligt noget!

• #9   7. feb 2012 Så det er dyreplagerri når børn og voksne klæder deres dyr ud til fastelavn på udstillingerne?

De har det jo ikk ligefrem på 24 timer jo, men måske 30min mens dommeren kigger på dem, og det er jo både sjovt og hyggeligt og se hvad hinanden har fundet på og klæde dem ud som smiley

• #10   7. feb 2012 Jeg syntes nu mere det er synd en sødt...

• #11   7. feb 2012 Nadja's.....
    Gid man kunne trykke "Syntes godt om" ^^

• #12   7. feb 2012 Det er unødvendigt og jeg tror ikke dyrene synes det er specielt fedt at blive klædt ud på den måde.

• #13   7. feb 2012 Nu inden i alle går op i en spids og skriger dyreplageri så tag lige og køl ned.

Bla i DMK har vi nogle gange på udstillingerne udklædnings konkurencer. Der er tale om dyrene måske har kostymet på i 10-15 min. Og så vidt jeg også kan se på de her billeder er der ikke noget som strammer eller lign.

Og jeg tvivler på det er lavet som noget man kan putte dyrene i til hverdag.

Så ro på folkens. der skal godt nok ikke meget til at forage...

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #14   7. feb 2012 Jeg er enig med Sortfod. Jeg kunne ikke forstille mig, at folk lader dem gå med udklædningen resten af deres liv.

• #15   7. feb 2012 Jeg siger ikke det er dyreplageri.
    Jeg siger det er mere synd, end sødt...

• #16   7. feb 2012 cute smiley

• #18   7. feb 2012 Jeg synes det er synd. Det må da være varmt og stressende, og mutten's bevægelsesevne bliver jo begrænset.

• #19   7. feb 2012 Emilie: den skal jo heller ikke bevæge sig mens den har det på.

• #20   7. feb 2012 C S
    Det ka du da ikke bare sige til den.... den bevæger sig alligevel.

• #21   7. feb 2012 Hvis jeg gav dig en Papkasse på der kun lige kunne sidde på dig, og sad og nev under armene på dig, ville du så synes det var rart? Så kunne du stå sådan i 15 minutters tid, for du skal jo ikke bevæge dig.

• #22   7. feb 2012 Jeg mener folk bør overveje deres ord nøje. Ord som dyremishandling bør ikke bare smides ud til højre og venstre, men kun bruges når der er i ordets korrekte betydning er tale om en decideret mishandling.
    At iklæde et dyr et kostume i kort periode, kan aldrig nogensinde komme til at være mishandling. Hvis dyret ikke kunne bevæge sig, trække vejret, hvis kostumet strammede og forårsagede ubehag på dyret eller dyret på nogen anden måde led undervejs - så ville det naturligvis ikke være i dyrets tarv.

Jeg har selv været med til udklædningskonkurrencer på få udstillinger i DMK. Der iklædes dyrene deres kostume i få minutter mens de vises frem, og så er det det. Dyrene hverken lider, har nedsat bevægelighed, besværet vejrtrækning eller andet. Der er en avis artikel med billeder fra en udklædningskonkurrence i DMK her: (link fjernet)

Min pointe - man skal naturligvis ikke gå og klæde sine marsvin ud uden grund. Men at de lige iklædes et kostume få minutter en enkelt gang takserer altså ikke som dyremishandling, hvis man har den mindste forståelse for hvad der er mishandling og hvad der ikke er.
    Dyremishandling dækker langt værre ting, og det er ikke et ord man bør gå og smide ud så snart man ser noget, man ikke er enig i. Der er stor forskel på at synes en ting er forkert (det står enhver frit) og så at kalde det dyremishandling.

• #23   7. feb 2012 Emilie K - hvor får du lige niveri fra?
    Og klap da lige grisen et øjeblik.

Helt seriøst folkens - hvis grisen ikke vil ha skidtet på, så kan jeg love jer for at den ville få et hysterisk flip på tværs og enten sprælle som en sindssyg og/eller flå lortet af.
    Nu findes der så bare en filans masse meget håndtamme og rolige marsvin, som med stoisk ro synes det er ok at lige stå med et kostume på i et kort øjeblik. De skal faktisk holde sig i ro i langt længere tid under en normal udstillingsklasse. Og emilie.... der niver vi HELLER ikke dyrene for at få dem til at stå stille.

• #24   7. feb 2012 Sweet Leaf's Opdræt: Så tag dog og slap af, og læs min kommentar, altså!! -.- Sikke en gang pis at slynge ud, bare fordi du ikke har taget dig tid til at læse en kommentar!

• #25   7. feb 2012 Og du får mig ikke til at tro på at dyr faktisk kan lide den slags!

• #26   7. feb 2012 Emilie K - jamen du sidestiller jo en papkasse der niver under armende på et menneske, med en udklædning på et marsvin. Det kan da ikke forstås anderledes?

• #27   7. feb 2012 Folk gør rigtig mange andre ting ved deres marsvin, som er endnu mere synd end at give dem sådan et kostume på i 15-30 min.
    Feks at putte dem i en sele og slæbe rundt med dem på græsplænen og tro de kan gå tur med marsvinet som man gør med en hund. Marsvin synes generelt det er herre ubehageligt at blive slæbt rundt i sådan en sele.
    Eller alle dem, der holder marsvinene hele deres liv sammen med en kanin, hvor de risikere at blive slået ihjel, det er også mere dyremishandling end at give marsvinet sådan et kostume på i 15-30 min til fastelavn.
    Eller dem der nægter at give deres marsvin selskab af et andet marsvin, fordi de mener de sagtens selv kan opfylde dyrenes behov.
    Eller dem der hellere vil skrive herinde og spørge end bruge penge på dyrlæge.
    Til sammenligning med den slags, så kan jeg altså ikke hidse mig op over, om nogen kunne finde på at tage til en udklædningskonkurrence med deres marsvin.

• #28   7. feb 2012 Von Fancy: Det svarer da ca. til sådan et kostume, hvis det skal sidde på et menneske. Og super flot du går videre i teksten, det kan ikke gøres bedre.

• #29   7. feb 2012 Bello: jeg ved det fordi marsvinene skal have det på til udstillinger hvor de bedømmes i 10-15 minutter.

Emilie: måske er kostumerne ikke super komfortable, men de er i hvert heller ikke så ubehagelige som du hentyder, og de niver dem ikke i albuerne. - det er fleece, ikke reb eller metal.

• #30   7. feb 2012 Emilie: du skal slet ikke komme og spille smart. Det er meget dumt at du tror du kan hamle op og belære marsvineopdrættere med mange års erfaring, om marsvin.

Det er selvfølgelig okey at have sin egen mening, men du skal jo have læst eller oplevet noget som støtter din mening.

• #31   7. feb 2012 C S: Netop! Fleece! Det samme som også bruges til diverse putteposer og hængekøjer, som folk gladeligt giver marsvinene smiley
    Så som du siger, så ubehageligt er det altså heller ikke for dem smiley

• #32   7. feb 2012 For at kommentere noget helt andet - de der badekåber er da skide smarte til at give dyret på når den har været i bad

• #33   7. feb 2012 Line: ej ja. Genialt smiley

• #34   7. feb 2012 CS: Hold dog din mund! Din irriterende unge, hvor du dog kan fører dig frem! Jeg har sgu da også avlet marsvin. :S

• #35   7. feb 2012 1. Min mund er lukket. Jeg skriver på en mobil - jeg taler ikke.

2. Jeg er ikke en unge. Unger er noget dyr som marsvin og kaniner får. Mennesker får børn - ikke unger. Noget helt andet er at jeg er over 13 og derfor går under kategorien "teenager".

3. Du får intet ud af at skrive sådan. Jeg gider alligevel ikke tage mig af den slags - jeg føler mig ikke ramt af det du skriver. Og er HA'erne heller ikke glade for sådanne sætninger.

• #36   7. feb 2012 Cavy: præcis. Og mine mutter elsker i hvert fald deres køjer og huler af fleece smiley

• #37   7. feb 2012 Du startede med at føre dig frem med at du er marsvine avler.

• #38   7. feb 2012 Cavy Cats: Forskellen er så bare at de frivilligt bestemmer om de vil være i de køjer, men tøjet er tvunget på.

• #39   7. feb 2012 Hvis folk ikke kan diskuterer sagligt så fis ud i sandkassen altså..

• #40   7. feb 2012 Emilie: hvor har jeg skrevet det? Citer venligst lige det stykke hvor du mener jeg fører mig frem

• Thea L
    Thea L Tilmeldt:
    jun 2010

Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 11
    #41   7. feb 2012 Personligt ville jeg aldrig klæde mit dyr ud.
    Men nissehuen, eller drage dragten ville da være smart til et fotoshooot smiley
    Dog ville jeg gerne have en af de der badekåber til når min skinny havde været i bad xD

Nogen der ved om man kan bestille hjem til Danmark? og hvad det koster?:-)

• #42   7. feb 2012 Amen altså mig og diskutioner passer jo som hånd i handske smiley og det har mange af jer vist efterhånden fundet ud af. Men til prøver jeg altid at diskutere på en pæn måde smiley

• #43   7. feb 2012 Til gengæld*

• #44   7. feb 2012 Jamen hold da op en debat. Det var ikke lige det jeg havde forventet da jeg slog de sider op.

Jeg er da ked af jer der ikke kan se det komiske i de billeder som jeg selv kan og en del andre kan.

Jeg håber jer der først synes det var dyrplageri, nu har fået et andet syn på kostumer til dyr.

• #45   7. feb 2012 Thea L: Du kan sagtens bestille hjem fra den ene side. :0)

• #46   7. feb 2012 Der er vidst nogen her der godt kunne bruge en tur i fryseren for at køle lidt ned.. smiley

• #47   7. feb 2012 ja eller bare gå en tur udenfor. Så skal de nok køle ned :0)

• #48   8. feb 2012 Det er sgu da ikke dyreplageri. Lad være med at bruge sådan et stærkt ord. Man skal selvfølgelig ikke give dem det på i buret, men kun engang imellem, når de er oppe. Det er da sjovt og mere er der ikke i det. Om dyrene synes det er sjovt?, sikkert ikke, men de får nok heller ikke det store kick ud af at være på udstilling med en masse fremmede lyde og lugte, men nu er de engang til for vores fornøjelse. Og ja, der er selvfølgelig en grænse, misforstå nu ikke hvad jeg mener, men at give dem et stykke stof på og sige "ihhh hvor er du sød" og så tage det af igen, kan altså ikke skade!

• #50   15. feb 2012 Syntes generelt ikke man bør give dyr med pels tøj på, også selvom det er "for sjov".
    Hvis det var en nøgen hund der skulle ud i sneen kunne jeg da bedre forstå det.

Kommentér på:
Marsvine Kostumer

Annonce