4.568 visninger
|
Oprettet:
Mit marsvin bider! {{forumTopicSubject}}
hej! jeg har en lille dreng på 5 måneder han bider vis man tager/rør ham under maven eller "hagen" og så bider han i tøj og andre ting han kommer i nærheden af.
hvad tror i det kan være og hvad kan jeg gøre ved det?
jun 2010
Følgere: 28 Gnavere: 15 Emner: 28 Svar: 555
hvornår gør han det mere præcist? er det fordi i prøver at nusse ham på maven og hagen, eller er det når i prøver at tage ham op?
Hvis det er hver gang i prøver at tage ham op, så få undersøgt om hans mave er i orden, og ellers overvej om han kan have haft nogle dårlgie oplevelser omkring (fx at blive nusset dér gentagende gange, selvom han har sagt fra)
hvis det er mens i har ham oppe, så vil jeg enkelt sige, lad være med mindre det er nødvendigt mine har også bidt efter fingre og håndklæder hvis de sider normalt oppe og jeg skulle forsøge at ae dem under maven
maven og halsen er jo det mest udsatte, og der vigtige organer og andet er, så mange dyr, bryder sig ikke om at man rør dem dér
maj 2011
Følger: 15 Følgere: 5 Gnavere: 6 Emner: 1 Svar: 1
Han bider hvis man kommer til at røre ham under maven når man tager ham op, hvilket er ret svært at undgå. Og når vi så har ham oppe og vi kommer til at ramme hans mave eller han føler sig truet hvis en hånd kommer for tæt på holder han bare ikke op igen, fordi han efterfølgende føler sig truet af enhver hånd der kommer for tæt på.
Han er købt i en dyrehandel, men vi er ret sikre på at han er blevet behandlet ordentligt, for dyrehandlen lød meget tilfredse med den familie, der afleverede mit marsvin sammen med hans mor, far og søskende ved dyrehandlen.
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
maj 2012
Følger: 5 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 15
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
Husk bare altid: de er dummere end et 2 års barn så de forstår ikke skæld ud, du er nødt til at lære deres sprog at kende og så lade være med at gøre de ting han syntes er rigtigt træls...
forøvrigt gnasker rigtig ange af mine i tøjet når de vil hen og tisse... de bryder sig ikke om at tisse på en og heller ikke på et håndklæde på en... så sker det med gnaskeriet efter du har haft ham ude længe kan det altså være et vink med en vognstang fra ham om at han skal tisse! og så netop for ikke at forstærke den negative adfærd ved at belønne dem må du hellere sætte ham tilbage i buret LIDT tidligere næste gang så han ikke NÅR at begynde at bide...
maj 2012
Følger: 5 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 15
mar 2012
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 12 Gnavere: 9 Emner: 8 Svar: 128
mar 2012
Mit marsvin bider!