572 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Mette M
Mette M
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Mager kanin Mager kanin

Min datter's kanin er blevet mager. Den havde en periode med tynd afføring, men efter et besøg hos doktor dyr gik det over.

Hun fik noget medicin til maven/tarmen, og måtte kun få hø,halm og knækbrød. Langsom kunne vi begynde at give hende kaninpiller.
Det hjalp ! Problemet er bare at nu vil hun kun spise hø og knækbrød, og hun er for tynd.
Jeg tør ikke rigtig give hende noget grønt. Er bange for at hun får tynd afføring igen. Har tilbudt hende et salatblad en enkelt gang, men det ville hun ikke ha'. Hun fik kvalitetsfoder før, men fik alligevel bøvl med maven. Skal jeg starte op på det igen, nu hun ikke vil have kaninpiller ? Eller har i et bedre forslag ?

Hilsen Mette M

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mager kanin
  • #1   8. jan 2012 Hvilket foder får hun?
    Hvor meget giver I hende?
    Hvor gammel er hun?

• Mette M
    Mette M Tilmeldt:
    jan 2012

#2   8. jan 2012 Lige nu får hun groft knækbrød og hø fra Chrisco. Hun går på spåner og halm.
    Hun har kaninpiller fra Chrisco i en skål, men rører dem ikke.

Hun er ca 3 år gammel, og virker ellers frisk og glad. Men det bliver hun jo ikke ved med, hvis hun ikke vil spise ordentligt smiley

• Mette M
    Mette M Tilmeldt:
    jan 2012

#3   8. jan 2012 Hun står i et hjørne inde i stuen. På den måde kan hun "være sammen" med familien, selvom hun eri buret. Tror hun trivedes med den løsning. Da hun stod på min datter's værelse var hun meget alene. Det fungerede ikke.

Hilsen Mette

• Mette M
    Mette M Tilmeldt:
    jan 2012

#4   9. jan 2012 Selvom hun står i et hjørne er hun ikke "gemt væk". Hun står tæt på hvor familien er, så hun er "med". Det kan hun godt lide smiley

Hun har adgang til al det hø og halm hun vil have, og skålen er fyldt med kaninpiller. Men det interesserer ikke damen ;-). Har kun tilbudt hende grønt en enkelt gang. Det var for at se om det kunne lokke hende til at spise, men det hjalp jo ikke.

Jeg ringede til dyrlægen idag, og spurgte om det kunne være hendes tænder. Han sagde, at hvis hun har problemer med bylder så gå hun helt fra fodret. Han mente til gengæld også, at grunden til at hun ikke spiste noget, var fordi hun var kræsen og stædig. . . Og at det nok var bedst at lade hende vinde denne kamp. . . Og han fik ret !

Har købt noget af det foder hun kan lide, og nu spiser hun. Den lille stride madamme smiley . Det er da godt at jeg har fundet ud af hvem der bestemmer herhjemme smiley

Hilsen Mette

• #5   9. jan 2012 Synes du sagde kvalitetsfoder? Chrisco er da det fra supermarkedet, ikk?

• Mette M
    Mette M Tilmeldt:
    jan 2012

#6   10. jan 2012 Inden hun fik dårlig mave, fik hun kvalitetsfoder ! Det var dyrlægen der sagde, at jeg langsomt skulle starte op på kaninpiller.
    Havde regnet med langsomt at føre hende tilbage til sit gamle foder. Men når hun nu ikke spiste, og med tanke for at hun fik det foder inder der gik kludder i maven, var jeg i tvivl om det var det rigtige at gøre.
    Men nu prøver jeg, hun spiser og så må jeg se hvordan det går.

Hilsen Mette

Kommentér på:
Mager kanin

Annonce