{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.272 visninger | Oprettet:

En annonce pr. unge? {{forumTopicSubject}}

Er jeg den eneste, der irriterer mig over det?

Jeg har nu 20 museunger, hamsterunger, rotter whatever til salg - jeg laver lige én annonce pr. dyr/unge i stedet for at lave én samlet...
Så fylder det nemlig hele siden og alle andres annoncer skubbes over på side 2.

Ikke at jeg selv har annoncer der skubbes lige nu, så det er såmænd ikke derfor jeg laver dette indlæg.
Det irriterer mig bare, at én person kan fylde en hel side i markedet fordi de vælger at lave én annonce pr. unge i stedet for en samlet.
Det var måske noget andet hvis vi snakker 2 eller 3 annoncer.
Men når vi er oppe på 20-25 stykker, så synes jeg sgu ik det er okay.

Hvad mener i andre om det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En annonce pr. unge?
  • #1   8. jan 2012 Enig

• #2   8. jan 2012 Det må man vel selv om. Jeg avler kaniner, og når ungerne er store nok får de en annonce hver for så er der mere plads til personlige billeder og beskrivelse af den enkelte. Dog sælger jeg faktisk sjældent mine unger herinde, men det er så en helt anden snak.

• #3   8. jan 2012 Lykkeline - så er det vel heller ik 20 kaninunger vi snakker om, men måske 3-5 stykker?
    Hvis man lige svinger ind omkring musekategorien lige nu, så er der bare en hel sides annoncer fra én bruger.
    Det er det jeg mener, jeg synes er irriterende.
    Når det er et helt kuld på 13 unger man sætter til salg, hvorfor så ikke lave én annonce i stedet?

• #4   8. jan 2012 Enig med Lux

• #5   8. jan 2012 Fuldstændig enig!

Jeg kan nu godt godkende det, når det er marsvin, kaniner eller andre dyr der får imellem 1-9 unger. Men mus og andet, ja altså... En annonce er nok!

• #6   8. jan 2012 Vel for at man kan vise flere billeder af hver enkelte? smiley det er i hvert fald derfor jeg opretter 1 annonce pr. unge. Mus kan jeg dog ikke udtale mig om.

• #7   8. jan 2012 Man kan altid oprette et fotoalbum til mus og andet!

• #8   8. jan 2012 Vil lige tilføje at jeg da egentlig synes at det er mere negativt for sælger end det er for os andre - jeg ville i hvert fald ikke orke at kigge 20 annoncer igennem for at finde den museunge jeg gerne ville have til min bestand eller hvad jeg nu skulle have. Som oftest har jeg ca. 2 unger tilbage når de er så store at jeg synes at de er kønne nok til at få en annonce hver - det er jo lidt mere til at overkomme end 20-30 annoncer for en museunge.

• #9   8. jan 2012 Shorty - Det er jeg udemærket klar over, tak.

• #10   8. jan 2012 Ej, ikke ment på den måde Line! Det var slet ikke til dig på den måde :-).. Det var bare sådan endnu en, ja hvad skal man kalde det? Information..

• #11   8. jan 2012 Det gik lidt hurtigt, man kan altid oprette én annonce pr. Kuld, også lave et fotoalbum med en masse billeder af de forskellige unger.

• #12   8. jan 2012 ENIG med ts.

Jeg har lige netop oprettet en med mit kuld<3

• #13   8. jan 2012 smiley

• #14   8. jan 2012 Enig med Lux

• #15   8. jan 2012 Enig med at det er træls med sådan nogle som mus, hvor der nemt kommer mange kuld.

Jeg kan godt finde på det, med nogle af de unger jeg har tilbage, når de når en hvis alder.

Men det er jo også kun 2-4 eller sådan noget smiley

• #16   8. jan 2012 Jeg er helt enig med LUX, det er simpelthen dårlig stil. Og nej jeg tror ikke det er fordi sælger vil vise mange billeder. For det er altså begrænset hvor mange nye sider man kan vise af en (musse)unge der er en uge gammel.

Det er vel fordi annoncøren tror det sælger mere og skubber de andre annoncer væk.

Har engang spurgt ind til det på en annonce hvorefter der bare blev svaret at vi skulle passe på ellers blev vi frosset ud. Og så blev beskeden ellers slettet. Meget voksent svar:)

Der er desværre nok ikke så meget at gøre ved det andet end man kan lade være med at købe fra dem der vælger denne salgsmetode. Men hvis der er noget der kan forhindre det, støtter vi bestemt op om det:)

• #17   8. jan 2012 Jeg har pt. 7 Ørkenrotter tilsalg, da jeg bare vil af med dem og dem har jeg samlet i EN Annonce, og synes også det er træls, du logger på der er 20000 muse/rotte annoncer men måske var der er kaninspring du var intra i, men fordi der er en der har oprettet 200000 annoncer ser du ikke annoncen med springet og får det ikke. Så jeg er ENIG med LUX smiley

• #18   8. jan 2012 Mette, der kan man så vælge tilbehør gruppen smiley Så slipper man for alt det andet som ikke interesserer en smiley

• #19   8. jan 2012 Jaja, men nu kigger jeg for det meste på forsiden (A) smiley

• #20   8. jan 2012 Enig...!

• #21   9. jan 2012 Jeg forstår i det hele taget slet ikke, at man vælger at lave enkelt annoncer for kuldsøskende.

Dyrene er for det meste så unge, at personligheden/temperamentet eller hvad man nu vil kalde det, alligevel ikke er 100% fastlagt, så eneste reele variation er udseenet.
    Hvorfor skal der 20 annoncer til at skrive 99% ens info om dyret, hvor det kun er farve og navn der er variation i?

Vores kuld er på 1-3 unger, og dem opretter jeg da også fælles annoncer for, hvis det er...

• #22   21. feb 2012 Ja jeg bringer lige tråden op, da problemet stadig er aktuelt!

Overvejer at lave en forespørgsel til BA.
    Annoncebegrænsning!!!!!
    Det kan ikke passe at én bruger skal fylde flere sider i samme kategori.
    Det er enormt irriterende!
    Så måske sætte begrænsningen ved 15 aktive annoncer pr. bruger.

Hvad synes i om det?

Lige nu er der en bruger som (stadig) fylder ALT i musekategorien med annoncer med én unge.
    Den pågældende bruger har 119 aktive annoncer..
    Jeps du læste rigtigt - 119 stks smiley

• #23   21. feb 2012 Det var da godt nok også mange annoncer smiley

• #24   21. feb 2012 jeg tænker nu mere.. det var godt nok MANGE mus til salg.. er der virkeligt så meget salg i mus?
    Det virker på mig som totalt overkill i kuld.

• #25   21. feb 2012 Støtter helt klart op om forslaget om en begrænsning.

Det kan simpelthen ikke passe at en sælger skal have lov til at fylde det hele.
    - og ja kald mig bare bitter;o)

Sweet leaf: Mig bekendt er der ikke SÅ meget salg i mus, men nu bor jeg også i den anden ende af landet;)

• #26   21. feb 2012 nu har jeg ikke kigget.. men hvis man har over 100 mus til salg.. så synes jeg det er helt vildt mange.. ok, uanset dyreart.

På mit andet forum, der indførte vi netop en form for max-antal annoncer, fordi hvis bare samme sælger havde 10-15 dyr tilsalg, og valgte at oprette en annonce per dyr.. så fyldte det dælme meget på én side.

• #27   21. feb 2012 Nej, det er ikke mus det hele... Vel halvdelen er mus - resten er bure og tilbehør...

• #28   21. feb 2012 Da lige meget hvad det er brugeren har tilsalg... det er da bare for at fjerne andres man gør sådan noget... Ellers det det for svært at oprettet dem i Kuld... hvem ved...

Men gå ind på hendes profil og "stem ud" og så skriv hvorfor.. så kan det da være der sker noget...

• #29   21. feb 2012 hvis halvdelen af 119 annoncer er mus - så er der 50-60 salgs dyr :S

Det er altså også ENORMT mange imho! og at fylde med 119 annoncer er jo ekstremt :S

• #30   21. feb 2012 Måske en grænse på at man maks kan oprette 5 annoncer om ugen i stedet?

Man kan jo nævne for BA, at hvis man har behov for at have så meget til salg (100+ er vanvittigt), så er det nok i højere grad kommerciel handel end privat handel, og noget de bør kræve betaling for.

• #31   21. feb 2012 Nu bliver jeg sikkert rakket totalt ned, men jeg synes personlig at det er rart men en annonce pr dyr når jeg glider over salgs listen over mus. Jeg foretrækker at jeg kan se hvilke annoncer der er hanner og hunner. Så jeg let kan glide hen over dem med hanner da det altid er dem jeg falder mest for men ikke skal have flere af pt:)

Det er da muligt at man nok godt kan finde et max antal annoncer pr person, men så må det da være for hver kategori. Jeg har da os løbende haft en del bure, chinchillaer, mus osv. tilsalg. Så synes det ville være for meget med et så lavt tal over hele linien. Så må det være for hver kategori:)

• #32   21. feb 2012 ENIG med Chilimus J!

• #33   21. feb 2012 Men så kan man jo lave 1 annonce for hanmus, og 1 annonce for hunmus.
    Man behøver vel ikke lave 20 annoncer for 20 mus, fordi man lige har fået et par kuld oven i hinanden.
    Det virker dybt useriøst at sætte annoncer op på den måde.

• #34   21. feb 2012 Der er jeg ikke enig med dig, så heldigvis at vi alle kan have hver vores mening:) Jeg foretrækker enkelt annoncer da jeg så også med et klik kan få flere billeder af den pågældende mus:) Ja er muligvis "doven" men er absolut ikke nogen computer haj så det blir totalt kaos for mig da jeg somregel kigger flere gange på de forskellige mus der fanger min interesse før jeg beslutter noget som helst:)

• #35   21. feb 2012 Nu kan man jo heldigvis sætte mere end et billede op pr. annonce - sværere er det heldigvis ikke at forklare.. og et bilede pr. unge på 1-2 uger må vel være tilstrækket hvis man producerer i de mængder, så man har 50-60 dyr til salg :S

• #36   21. feb 2012 Ja i 1-2 ugers alderen er det ik nødvendigt med mere end et billede, men når de er 3-4 uger synes jeg det er rigtig dejligt med flere billeder, så man med ikke ensfarvede mus kan se hvordan deres tegninger ser ud så man med det samme kan bedømme om det er noget der har interesse:) Jeg ser ikke noget problem med en annonce pr dyr:) Men det er jo bare min mening:)

• #37   21. feb 2012 jeg har heller ikke noget problem med det til dagligt, men når 119 annoncer pludselig fylder 1-2 hele kategorier op på den facon, så kan jeg godt pludselig se noget anderledes på det :S

• #38   21. feb 2012 Jeg er enig med chilimus j smiley
    Jeg syntes det er rart at der er en annonce pr mus da jeg ofte kigger på hun mus og vil gerne se så mange billeder som muligt af musen før jeg køber den/dem..
    Jeg kan ikke helt se problemet i at man opretter en annonce pr mus.
    Når der er stamtavle på mussene er det forvirrende hvis der er flere mus på en annonce og flere stamtavler.
    Derfor syntes jeg det er rart med en annonce pr mus.

• #39   21. feb 2012 MaGi - mus: syntes måske der er helt forkert at gå ind og stemme hende ud fordi hun prøver at sælge sine mus..

• #40   21. feb 2012 Det er meget muligt det er en overreaktion, men det er ****** også træls at man bruger tid på at lave en annonce på sit ene kuld og så næste dag er den omme på side 3 fordi der kommer 30 annoncer med næsten nyfødte unger.Som jeg skrev tidligere så er det altså begrænset hvor mange sider man kan se af en unge og hvor meget man kan fortælle om den enkelte og derfor virker det i mine øjne som om man blot er ude på at skubbe andres annoncer. Men det er selvfølgeligt meget muligt jeg tager fejl.

Der er mage måder at lave annoncer på og jeg skal ikke diktere hvordan man gør, men jeg synes godt at man kan tage hensyn til andre når man laver annoncer og det synes jeg ikke der bliver i dette tilfælde.

• #41   21. feb 2012 Men nu er der jo heller ikke tale om hel- eller halvvoksne dyr.
    Dem der fylder op med dyr, plejer at smide en annonce pr. unge, og de er kun et par dage gamle.
    Hvad har man overhovedet at skrive om en lyserød mus, rotte eller kanin for den sags skyld?
    Og når den lige har åbnet øjnene, kan man heller ikke have så vanvittigt meget at skrive om.

Når de begynder at få en god størrelse, hvor man rent faktisk også kan se forskel, har langt de flest jo også allerede fået afsat en god sjat. Så slipper man for at blive bombaderet med vanvittigt mange annoncer af dyr, der dybest set ligner hinanden.

Det er også småirriterende når man sidder og kigger på forsiden, at alle nye annoncer, er med billeder af dyr, der ligner hinanden på en prik.

• #42   21. feb 2012 Personligt synes jeg det er provokerende overfor andre brugere, som også gerne vil benytte markedet.
    For så snart man har lavet en annonce, så blir den (som Ma-Gi skriver) skubbet over på næste side, fordi én person laver 20 annoncer!
    Det gør, at andre brugere ikke får samme mulighed for at benytte markedet som én person der benytter det - jeg anser det for spam, hvis jeg skal være helt ærlig.

• #43   21. feb 2012 Jeg kan godt se det ikke er fedt når man bruger lang tid på at lave en annonce at så næste dag er den omme på side 3 men sådan er det også inde på hg med heste udstyr blandt andet. Nej når de selfølgelig er nyfødte er der ikke så meget at vise men når de er ældre så vil jeg personligt godt se flere forskællige billeder af den enkelte mus og læse evt tekst med stamtavle og andre ting..
    så derfor syntes jeg det er rart men en enkelt annonce pr mus og specielt hvis der er flere om budet på den enkelte mus så man har styr på at man byder på den samme mus..
    Det er bare min holdning at jeg syntes det er ok og at jeg ikke syntes at man skal gå ind og stemme personen ud på grund af en så lille bagatel som det her er..

• #44   21. feb 2012 Overdrivelse fremmer forståelsen. Det er en til to mdr siden denne person som der bliver talt om her ændrede sin salgsmetode og fatkisk i snit først opretter annoncerne når ungerne er 3 uger ca.
    Så man har en rimelig god ide om hva det er for en mus der er tale om. Jeg bruger selv den med at oprette enkelt annoncer når jeg har noget jeg skal sælge. Det er 100% den nemmeste måde for mig personligt. Og ja nogle gange står annoncen der et stykke tid fordi musen er reserveret og det jo sker at køber hopper fra.

Kan garentere at denne person på ingen måde bruger denne metode for at genere nogen. Det er den måde hun og flere andre har det bedst med at have annoncer på og derfor bruger de den. Det er på INGEN MÅDE ment som haha nu er de andres annoncer kommet videre til side 2:) Kan godt se det kan se sådan ud udefra men det er det ikke.

Men i bund og grund så er det vel det samme at læse en annonce med et helt kuld hvor man ska give sig tid og koncentrere sig om hvert enkelt billede og så slå op i et fotoalbum for at se flere billeder af de enkelte dyr. Som at læse enkelannoncer og hoppe videre til side 2 eller 3 for at se flere annoncer. Køber kan da ikke være særlig seriøs hvis de kun vil købe dyr på side 1:)
    Ja jeg ved godt det drejer sig om at have sin annonce på side 1 så længe som muligt for at flest mulige ser dem, men helt ærligt, li frem spam? Nej det synes jeg ikke. Men det er jo os bare min holdning:)

• #45   21. feb 2012 Det kommer nok an på hvor man færdes.
    Jeg har aldrig oplevet at komme på sider, hvor folk har haft behov for at oprette flere annoncer til flere dyr.
    Det er først inden for de seneste par år der er gået mode i det.

Så måske er det bare fordi man er vant til god net etikette, at man bliver irriteret over den slags.

• #46   22. feb 2012 Enig med chillimus. Jeg laver selv enkelt annoncer for det meste. Folk der ska have er nyt dyr går vel alle sider igennem til de finder det dyr de vil have. Det gør jeg i hvert fald. Syns ærligt der er noget useriøst at brokke sig over. Det er min mening.

• #47   22. feb 2012 tråd starter det er sgu da i orden at lave lige så mange annoncer du har lyst til. det frit land
    det er også nemmere at holde styr på for sælgeren

• #48   22. feb 2012 Altså vi er jo nogen, som ikke "råavler" og har siiiindssygt mange kuld.
    Derfor er det da skide irriterende at man endelig sætter et kuld til salg og få timer senere er annoncen at finde på side 2-3 stykker fordi en eller flere opretter 10-20 annoncer i løbet af no time.
    Det er spam - uden tvivl!
    Nu ved jeg ikke hvordan andre færdes på nettet, men mange andre steder ville det blive anset for spam - længere er den bare ikke!

**stald woodstock** - som du kan se, er det tydeligvis ikke kun mig der har den holdning smiley
    Mange andre mener heller ikke det er okay at spamme et forum på den måde.

I mine øjne handler det om at køberne er dovne, hvis det er nødvendigt at oprette én annonce pr. unge.
    Det er da ikke så svært at gå ind på en annonce og se, at der er unger/voksne til salg.
    Og har man interesse i at læse mere eller høre mere om de enkelte, så spørger man sælger - længere er den ikke.
    Man behøver ikke få alt serveret på et sølvfad fordi man selv er for doven til at sætte sig ind i det.
    Jeg kommer nok aldrig til at forstå hvorfor det er nødvendigt med én annonce pr. unge. Hvorfor det er nødvendigt at spamme.
    Eller hvorfor det er nødvendigt at lade annoncen stå, selvom ungen er reserveret!

• #49   22. feb 2012 Annoncen ska da blive til ungen er solgt. Sådan er det alle steder ?

• #50   22. feb 2012 der er da ikke nogen der råavler?

• #51   22. feb 2012 Enig med Lux...

• #52   22. feb 2012 kan virkelig ikke forstå at i forslå at stemme brugeren ud?! i jo helt ude skide
    er det så ikke jer der bare ikke kan tåle noget konkurrence?:)

• #53   22. feb 2012 Altså hvis alle musene i kuldet er samme farve så syns jeg godt man kan sætte alle unger i en annonce. Men hvis ungerne er forskellige er det helt klart bedst med enkelt annoncer. Syns altså det her er for plat. I kan ikk være bekendt at være sådan der og beskylde for alt muligt. Så længe musene har det godt og de kan blive solgt må man da avle så meget man vil og sætte de annoncer på nettet nan har lyst til. Det er overhovedet ikk nogen god grund til at sky stemme brugeren ud.

• #54   22. feb 2012 Det er spam - det har intet med konkurrence at gøre. Men jeg kan udemærket forstå frustrationen over de mange næsten ens annoncer.

Når jeg en sjælden gang imellem har et kuld til salg herinde, har jeg hele kuldet i en annonce. Det plejer folk nu sagtens at vælge en unge ud fra og så forvirrende er det jo ikke. Ungerne har jo numre...

• #55   22. feb 2012 Vi lever godt nok i et frit land, men det her er ikke et frit land.
    Gnavergalleri er en privatejet side, der gælder andre regler ende der gør i offentligt rum smiley

Mange har jo også hjemmesider.
    Hvorfor henviser man ikke til hjemmesiden i annonce, med uddybende tekst der inde?

Men det er jo også et spørgsmål om god net etikette, og hvad man er vant til.
    Hvis man kommer direkte fra Arto, er netetikette nok ikke lige det man har fået mest ind af.

• #56   22. feb 2012 Vi kan da være enige om at være uenige. Tro ik der er nogen der er i tvivl om hva de forskellige mener.

Hvaså nu?

• #57   22. feb 2012 Jeg sælger nemmere musene når de har egne annoncer.

• #58   22. feb 2012 Camilla K - ja DU sælger ungerne lettere.
    Lægnere oppe er der en der kommentere konkurrence.
    Men når du spammer markedet på den måde, ødelægger du det for andre, der bruger markedet også = du gør, så dine annoncer ingen "konkurrence" har.
    Det er da virkelig ikke okay at ødelægge det for andre brugere - synes du?

Som Furrytails skriver, så kan man da henvise til en hjemmeside, hvis man har sådan en.
    Det gør jeg altid, hvis jeg har en annonce.
    Der vil man også ku se forældrene, stamtavler, yderligere info omkring kuldet.
    Det er info, som jeg altid gerne selv vil have.

• #59   22. feb 2012 Jamen så må dem der har et problem med der jo bar gøre set samme ? Det har ikk noget med konkurrence at gøre, det er da bar rart at komme hurtigt af med sine unger. Det er ikk alle der har en hjemmeside. Jeg syns det er besværligt at lave en hjemmeside.

• #60   22. feb 2012 Nu har jeg ikke læst helt til slut, men synes da det er fint at ejer gider bruge tid på hver enkelte mus, og så mange mus bliver der heller ikke reklameret med til salg, så dejligt når der endelig kommer noget. synes da ikk i kan være bekendt at sable personen sådan ned .. Kan fortælle jer, har været oppe hos den i omtaler, og dyrene er hele sit liv .. hun bruger al sin tid på dem også at lave annoncer, Synes ikke det fair i sabler hende sådan ned .. man kan bare klikke ned på side 2, det er da vel ikke vildt anstregende ? Vi skal vel alle være her, og folk skal nok klikke videre til side 2, hvis der ikke er noget de ikke har set før .. så forstår ikke det vilde hetz for at gøre lidt ekstra ??

• #61   22. feb 2012 Fuldstændig enig !!!!

• #62   22. feb 2012 Vi er så lidt folk i denne her "musse kreds", kan ikke forstå så lidt skal skabe splid ... ??

• #63   22. feb 2012 Præcis. Det er sgu noget mærkeligt det her.

• #64   22. feb 2012 Er det ikke bare at stoppe den her nu og være som voksne mennesker i stedet for at kaste med mudder. Lad folk sælge deres mus på den måde der er bedst for dem og så er det vil heller ikke svære at gå over på side 2 eller 3 hvis du leder efter mus.

• #65   22. feb 2012 Det synes jeg lyder fornuftigt .. smiley

• #66   22. feb 2012 Jeg kan altså heller ikke se problemet i det, hvis man leder efter en mus er man vel villig til at kigge fx 20 sider igennem for at finde den der passer.
    Jeg synes personligt selv det er rart at der står lidt om den enkelte og også nemmere for avler at holde styr på når de har hver deres annonce.

Så det synes jeg man må selv om smiley

• #67   22. feb 2012 Og det der med at det er "spam" det er det sa kun hvis man opretter den samme mus 20 gange, kan altså ikke se det er "spam" når man opretter en annonce pr dyr?

• #68   22. feb 2012 Et helt andet spørgsmål:
    Dem af jer det irriterer, hvor mange gider overhovedet se på dyr her inde?

Jeg synes selv det er enormt provokerende at reklamere på den måde, men må så også indrømme, at jeg aldrig ville lede efter dyr her inde. Jeg ville gå andre steder hen for at finde dyr jeg kunne være interesseret i.

• #69   22. feb 2012 jeg er irriteret over det.
    Jeg kigger rigtig tit kaniner her inde..

• #70   22. feb 2012 Jeg vil da mene at det er rart at de har en side hver, for så behøver man bare at køre hen over siden i stedet for at gå ind i alle muse annoncer for at se om der skulle være noget... og det kan da ikke være et problem at trygge "side 2" eller 3 4 5 for den sags skyld. Det tager da meget længere til at trygge sig ind og ud af hver annonce end at lige hurtigt rulle siden ned og trykke på næste siden smiley

Kan ikke se at det skulle være et problem smiley

• #71   22. feb 2012 Furrytails pia: Jeg følger helt sikkert din tankegang, men derfor kan det nu godt irritere mig alligevel. Jeg finder oftest dyr andre steder end herinde, ja jeg har stort set aldrig fundet dyr herinde (men det er af andre årsager end at folk laver annoncer med en unge). Men jeg kigger nu alligevel tit annoncer herinde og så synes jeg det er ærgeligt det altid er de samme der fylder de første sider.

Og nej det har intet at gøre med at jeg ikke kan tåle konkurrence, men noget at gøre med at jeg synes det er illoyalt overfor andre annoncører (som ts også er inde på).

Jeg plejer ikke at have problemer med at afsætte mine dyr, så jeg har slet ikke behov for at fylde en hel side. Jeg gør mig gerne "besværet" med at lave et kuld i en annonce og mine købere gør sig tydeligvis gerne den ulejlighed at kigge min annonce igennem - også selvom det iflg. nogle herinde åbenbart er meget besværligt. Desuden bor jeg i den anden ende af landet, så konkurrenter er vi nok næppe. (Jeg vil også til hver en tid hellere beholde mine dyr, end at sælge ud til højre og venstre herinde)

Jeg kan da sagtens bladre nogle sider igennem, det gør mig ingenting. Det er princippet i man laver enkelt annoncer for kuldsøskende der ikke er særlig gamle . Som vi har været inde på før så er det altså begrænset hvor meget man kan fortælle om sådan en lille unge og tavlen er trods alt ens. Derfor synes jeg det virker som om man har andre hensigter end blot salg (og copy+paste metoden er ikke at gøre sig umage med at lave en annonce til hver unge i mine øjne) . Hvis man vil have mange billeder kunne man også lave et fotoalbum.

Før vi fik lavet en hp, mailede jeg gerne flere billeder til folk der ønskede det. Det er aldrig faldet mig ind at annoncere på den måde og kommer heller ikke til det. Så kan det godt være at det var besværligt, men den ulejlighed gjorde jeg gerne.

• #72   23. feb 2012 MaGi-Mus:
    Det er heller ikke mit indtryk, at problemet ligger i at skulle se en masse sider igennem.

Det er bare helt normalt, at de første sider altid er dem der får mest opmærksomhed = salgs chancen er større.

Jeg kigger kun annoncer her inde, for at få et indtryk af markedet generelt.
    Størstedelen af de dyr jeg har interesse i, kan jeg ikke holde ud at kigge annoncer på her inde.
    Det er alt for useriøst, så derfor holder jeg mig helt væk, og søger dyr andet steds.

• #73   23. feb 2012 man kan sammenligne en smule med andre typer fora, hvor nogen benytter sig af at 'bumpe' deres salgsannonce til toppen ved at skrive et indlæg i tråden... som f.ex. en smiley eller 'stadig til salg'. Det er ihvertfald ikke velset på de fleste fora, og bliver opfattet som at man spammer.

• #74   23. feb 2012 Sweet Leaf:
    Det gør det også på de fleste salgssider

• #76   24. feb 2012 Faldt over annoncen her og vil gerne lige tilføje et par ord:

Allerførst Lux, syntes jeg det er dårlig stil, at du ikke referer til personen, hvis annoncer du beklager dig over, men ikke er bleg
    for at opfordre andre til at "stemme hende ned". Hvis der er problem, som er SÅ generende, hvad så med at tage det direkte op med hende, istedet for at piske en stemning op, bag hendes ryg?

Ang. annonce metoden, ser jeg personligt ikke noget problem i det.

Hvis du havde et kuld, hvor alle ungerne fuldstændig lignede hinanden, er det fjollet at oprette en annonce for hver unge, da alle er identiske (hvis nu alle er agenthe tan, eller whatever).

Der står dog intet i reglementet, når man opretter sig, om at du ikke må lave enkelte annoncer, for hver unge i ét kuld. Det kan give et bedre overblik og det er ind imellem nemmere for sælgeren at holde styr på, ifht. reservationer osv.

At én sæger så sælger så mange museunger, at andre annoncørers annoncer "skubbes væk", er ærgeligt, men sådan er det nu engang i markeds verden. Man hører jo heller ikke Leasy beklager sig over at miste kunder, fordi Punkt1 viser deres reklame flere gange om dagen på TV eller tilfældigvis har fået lavet en bedre reklame. Når man sælger ting, er det konkurrence regler der gælder og det er altid kvaliteten af annoncen der er gældende og ikke antallet af annoncer, der påvirker.

Min egen erfarring er, både som sælger og køber, at leder man efter en mus, tager man sig også tid og kigger annoncerne igennem og giver ikke op efter side 1, fordi man "ikke kan overskue det", eller lignende.

Derudover kan det slet ikke kategoriseres som spamming, fordi spam er at poste den samme ting, igen og igen, og derved udfylde hele rummet. Og nu er det jo ikke et chatvindue, der opfyldes så hurtigt og gentagne gange, at man ikke kan følge med.

Hvis I vælger at klage over det, er det op til jer, men jeg syntes godt nok det er en kende småligt og rent personligt er jeg meget træt af denne her "tante sladder" stemning der åbenbart hurtigt opstår på fora som dette, hvor personer sables ned eller nærmest stigmatiseres, fordi én gammel bruger er utilfreds over noget og så samler hele sin kreds omkring et menneske, i stedet for voksent at tage det op og finde en løsning.

• #77   24. feb 2012 Det der er mest generende, det er at annoncerne gerne er oprettet, inden sælgeren overhovedet ved hvad køn det er... Og lige med mus (og vel også med andre dyr), er det for køber væsentligt at vide kønnet...? Altså 15 annoncer i træk med H*n-mus sælges, var måske ikke nødvendigt... Eller kunne vente til var kønsbestemt...

• #78   24. feb 2012 >Maria< Det kan jeg godt se. Men hvad så med at tage det op med HENDE og høfligt pointere, at det måske er mere hensigtsmæssigt at gøre dét?

Efter hvad Chilimus J siger, undlod sælgeren at oprettet annoncer med nyfødte unger, efter folk beklagede sig over det. Altså ser det ud til at hun godt kan se logikken i dét og ikke bare ignorerer folks anmodninger.

• #79   24. feb 2012 victoria - nu du har gang i fingerpegning, så ville det være en riiiiiiiiiigtig god ide, hvis du rent faktisk pegede af de rigtige mennesker, istedet for at lægge ord i munden på TS.
    Så tag lige og læs tråden igennem igen, da det ikke er lux der opfordrer til udstemmer.

Kan godt være jeg så er smålig... men du er selv lige hurtig på aftrækkeren her, når du ikke engang kan skelne imellem hvem der siger hvad.

• #80   24. feb 2012 Sweet Leaf - Jeg har læst tråden igennem, men har så set forkert på dét punkt. Hovedpointen var, at jeg syntes det var plat af Lux ikke at tage sagen direkte op, når alle godt ved det er Stald Picnic hun beklagede sig over, men istedet piker en stemning op.

• #81   24. feb 2012 men er det så ikke lisså plat, at du ikke har styr på dine citater?
    Det giver da lisså dårlig stemning at du lægger folk ord i munden, og disser dem for noget de aldrig har udtalt. Såeh........

• #82   24. feb 2012 Sweet Leaf - Allright.

• #83   24. feb 2012 Victoria G. H - få styr dine citater!
    Jeg vil ikke ha den på mig.. og du nedgører mig for at klandre andre smiley Flot!
    Men hvis du nu havde styr på dine facts så ville du vide, at det skam langt fra kun er Stald Picnic, som gør det og derfor ikke udelukkende Stald Picnic der menes. Men du vælger selvfølgelig at drage konklusioner - fred være med det.

Tråden er vist løbet total af sporet.
    Vandene er delt og vi står på hver vores side.
    Derfor vælger jeg at kontakte BA med henblik på at få noget info omkring annoncering og hvordan vi gør det et rart sted for alle.
    For det kan absolut ikke være meningen, at markedet kun er tiltænkt dem, der spammer det med annoncer - sådan ville det blive anset stort set alle andre steder.
    Såfremt BA ikke ser problemet, ved vi jo hvor Bazoom står mht salg på internettet.

• #84   24. feb 2012 Tror desværre ikke de gider gøre en skid ved det LUX... men må svine hinanden til lige så meget man vil og kalde folk alt, og gøre hvad man vil for at komme frem... og de er totalt ligeglade.. Men mindre de er blevet mere fornuftige... Så håber de giver et ordenligt svar tilbage.. ;p

Ville da være fedt med noget styr på det fra deres side af...

• #85   24. feb 2012 Mangler en "synes godt om"-knap til Lux's indlæg...

• #86   24. feb 2012 Tråden er fra 08-01.
    Det var slet ikke Stald Picnic der havde noget oppe der, det var helt andre brugere.
    Så det er da imponerende, at TS har været i stand til at se ind i fremtiden, og se sig sur på en bruger...

• #87   24. feb 2012 aaaaj sofie, jeg vidste slet ikke at du var synsk... gider du lige smide mig en besked med vindernumrene i lotto så?
    og hvornår zuzanna sprækker, med antal og køn på ungerne *G*

• #88   24. feb 2012 Jeg har skrevet følgende
    "
    Hejsa :-]
    Jeg tænkte på kan du ikke oprette EN annonce med mange mus i? :-]

Hvor du feks i overskriften skriver 1.3 Splash og 2.1 Chocolate Tan SH?
    :-]
    Synes bare det fylder lidt meget hvis du laver annoncerne hver for sig smiley

Dette skal ikke tages som kritik!
    "

Til 2 annoncer med mus :-))

• #89   24. feb 2012 Lux - Den får du heller ikke på dig, idet jeg har rettet det. Jeg holder mig dog til den første påstand, om at sådan noget efter min mening godt kan tages personligt op, istedet for at oprette en tråd og piske en stemning op og bruge betegnelser som "nogen", "dem" og andet.

Der er ingen grund til det, og jeg ved personligt at Stald Picnic har fået noget pb'er herinde hvor hun bliver kaldt en "dum so" o.l. - om du har skrevet dem eller ej ved jeg ikke og er for mig ligegyldigt, men det er bare et eksempel på det jeg mener, ikke burde være herinde på et fora med voksne mennesker.

At svine folk til o.l. ér ikke nødvendigt for at få sin mening frem og rent faktuelt står man bedre og stærkere i sin påstand, uden at gøre det.

• #90   24. feb 2012 Victoria G. H - du skubber viiiiiiirkelig til min grænse lige nu!!
    Selvom du skriver, at du ikke ved om det er mig, der har skrevet det eller ej, så lægger du da overhoved ikke skjul på, at det mener du i allerhøjest grad må være mig.
    Så synes jeg da (lige igen) at du skal få styr på dine facts - det er du ikke så god til at have eller hvad?
    Du kunne jo selv skrive til Stald Picnic og spørge, om det sku være mig, der har skrevet det til hende smiley

Alt det med svineriet er efter ANDRE har gjort det personligt.

Hvis du kigger på gennemsnitsalderen herinde, så er der ufattelig mange børn på GG, så det er absolut ikke et forum med voksne mennesker - lige igen til den med facts smiley

Du klandrer mig for at angribe andre - uden jeg egentlig har angrebet nogen.
    Andre lægger ord i min mund... andre vælger bevidst at twiste og turne alt hvad twistes kan.
    Jeg synes det det er ærgeligt at ikke alle kan bruge forummet og markedet på lige fod.
    Det er kun derfor denne tråd er oprettet - for at finde ud af, om jeg var den eneste med den holdning.
    Og det ku vi jo så alle læse, at jeg IKKE er smiley

Men det er okay at du lige kører et "retfærdighedstrip" hvor du føler, at du er nødt til at forsvare andre voksne mennesker.
    Men den person, som du forsvarer, og den personen som du beskylder mig for at tilsvine og bagtale, er jo så faktisk en person jeg ikke kender personligt smiley
    Derfor har jeg også skrevet med hende personligt, men da overhoved ikke på det lave plan du beskylder mig for. Men hvis du selv havde gidet at spørge i stedet for at beskylde, så havde du vidst det - sørgelig....

• #91   24. feb 2012 *synes godt om*

• #92   24. feb 2012 Victoria:
    Man kan altså ikke stille en der kommer med en udtalelse, til ansvar for hvordan andre mennesker tolker udtalelsen, og hvordan de vælger at reagerer på den!

Hvis man kunne det, ville vores politikere jo nærmest være skyld i al ballade her hjemme, fordi mange reagerer på en udtalelse, og så bare slå hjernen fra og reagerer.

Steve Irwin var ikke lige min kop te, men du kan jo heller ikke beskylde ham, for indirekte at slå de pilerokker ihjel, der var idioter der rendte rundt og slog ihjel på ret brutale måder, fordi Steve mødte sit endeligt i form af en pilerokke.

Lux to det her op på en saglig og fornuftig måde.
    Det handler i bund og grund og god netetikette, hvilket er et mere eller mindre ikke-eksisterende fænomen her inde.
    Hvorfor skal Lux have skylden for det?

• #93   24. feb 2012 Er det ikk en offentlig tråd det her ? Bliver man filtreret for st skrive sin mening ?

• #94   24. feb 2012 Der er vel ingen der er filtreret fra for at skrive sin mening?

• #95   24. feb 2012 det er jo ikke til at sige hvad den bruger er blevet frosset for

• #96   24. feb 2012 Frosset for at have skrevet i en af annoncerne

• #97   25. feb 2012 Jeg synes bestemt ikke det er småligt at man brokker sig over noget som man synes ikke er i orden. Og det er da fuldstændig ligegyldigt hvor stor eller lille mussekredsen er, hvis der er nogen der føler der er nogle uoverensstemmelser ift. hvordan markedet fungerer skal det da tages op, så alle kan være her.
    Jeg har personligt også selv skrevet sammen med nogen af dem der annoncerer på denne måde og gjort opmærksom på mit synspunkt, så jeg synes ikke det er at gå bag nogens ryg, det er blot at tage problemet op i åbent forum for at få andres syn på sagen.

Jeg beklager selvfølgelig at jeg er med til at gøre tråden personlig, der er som jeg skrev tidligere nok en overreaktion fra min side og burde have været formuleret anderledes, men omvendt er jeg heller ikke en af dem der sletter mine kommentarer, så snart jeg kommer på bedre tanker;)

og så lige til sidst - hvorfor laver man annoncer med en mus man selv vil beholde? Ja undskyld mig, men det virker altså som om man gerne vil fylde så.

• #98   25. feb 2012 MaGi - Mus - ja den har jeg også tænkt over...
    Hvorfor oprette annoncer hvorefter man skriver i overskriften at ungen er reserveret til en selv?
    Hvis det ikke er spam, ja så ved jeg dælme ikke hvad man kalder det!!!

• #99   25. feb 2012 Nej så ved jeg det godt nok heller ikke...

Selv sletter jeg annoncen når ungerne er reserveret, det er i mine øjne det normale og mest hensynsfulde at gøre. Hvis en køber så en sjælden gang imellem hopper fra, jamen så må jeg jo bare lave en ny, det er mit lod som sælger - og ingen har sagt at det skulle være let. Heldigvis oplever jeg generelt ikke at købere hopper fra, men korresponderer også en del inden jeg reserverer et dyr til nogen.

• #101   20. jun 2012 Synes da det lyder mærkeligt at I alle taler om at det er irreterende at jeres annonce ryger om på anden side osv. Kan da godt forstå at det er irreterende når der er 20 nærmest ens annoncer med lyserøde unger. Men hvis man virkelig er interesseret i noget søger man da og kigger ordentligt og tager ikke bare den på første side.
    Så kan egentlig ikke forstå hvad i brokker jer over..
    Personligt opretter jeg først en fældes annonce for kuldet, og så når de er større og jeg kan kende forskel på dem får de en hver (det er så kun kanin- og marsvinunger jeg får). Da jeg havde ørkenrotteunger oprettede jeg kun en fælles, men der er det så også svært at kende forskel på dem og deres personlighed er først udviklet langt senere smiley Og synes da også at man med musse- og rottekuld kan oprette en annonce for hele kuldet. Men hvis nogen har det bedst med enkelt annoncer, så fint. Det genere ikke mig smiley

Kan godt være jeg har misforstået det hele smiley Så må I undskylde..

• #102   21. jun 2012 Jeg synes, at vi i en periode ALLE sammen skal begynde at oprette én annonce per unge (i hvert fald os, der har mus, rotter eller andet hvor der som regel kommer rigtig mange unger i et kuld), bare for at vise dem, der insistere på at gøre det hele tiden, hvor irriterende det rent faktisk er.

• #103   21. jun 2012 Rachel: Men hvis man nu ikke er interesseret i at købe noget som helst fra lige netop den opdrætter der gør det, så er det jo ligeså irriterende at skulle bladre 3-4 sider bare for at kunne finde noget, man rent faktisk kunne være interesseret i.

• #104   21. jun 2012 Kan ikk se det irriterende i det. Men kan se det besværlige ved at købe en mus fra en fælles annonce end hvis man bar kan gøre det fra enkelt annoncer.

• #105   21. jun 2012 Det tager måske lidt længere tid, men kan ikke se at det ligefrem er irriterende og noget der burde forbydes smiley
    Men nu har jeg heller aldrig kigget på mus, så skal ikke kunne udtale mig om det.

• #106   21. jun 2012 Det er jo så der hvor jeg netop siger, at hvis vi nu ALLESAMMEN begyndte at gøre det, så kunne det være folk ville finde ud af, hvor irriterende det rent faktisk er. For så er vi ude i, at man pludselig skal bladre 100 sider igennem før man finder noget man kan bruge.

• #107   21. jun 2012 Synes nu folk skal have lov til at gøre hvad de har lyst til smiley

• #108   21. jun 2012 Jeg kan nu ikke se det besværlige i at købe unger fra en samlet annonce - de får jo stadig hver deres beskrivelse og hver deres billede...

Tænk på hvis vi på diverse gnaverfora også begyndte at lave en annonce pr unge... smiley
    Er glad for at folk der i hvert fald kan finde ud af at samle annoncerne til en. Måske også derfor jeg aldrig sælger unger herigennem....

• #109   21. jun 2012 Synes ikke der er noget problem med hverken samlede eller enkelt annoncer smiley Egentlig er det vel smag og behag.

• #110   21. jun 2012 Der er flere billeder af hver enkelt dyr på enkelt annoncer.

• #111   22. jun 2012 Jeg synes jer med denne type dyr, burde gøre som Cavy foreslår, og oprette 1 annonce pr. unge... Bare som et eksperiment.

• #112   22. jun 2012 Ja det syns jeg oz. Det er meget nemmere at vælge mus eller andre dyr når det er en annonce pr unge smiley

• #113   22. jun 2012 Camilla:
    Du bliver overrasket når der er flere hundrede annoncer med en enkelt mus i hver.

• #114   22. jun 2012 Har ikk noget imod at sku kigge mange annoncer igennem. Kan spm regel se på billedet om det er noget inden jeg klikker mig ind på selve annoncen. smiley

• #115   11. jul 2012 set fra en købers synspunkt er det rarest at kunne se hele kuldet i samme annonce, så kan man nemmere vælge og overser ikke et par stykker. Folk der laver en annonce pr unge hvis de har 20 unger til salg skulle desuden tage og få sig et liv...
    Men som andre siger er der jo ingen regler (imod "inteligensdefekte" mennesker).

Kommentér på:
En annonce pr. unge?

Annonce