2.070 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Er mit hamster syg? Er mit hamster syg?

Mit guldhamster baloo, har fået et sår på sin ryg, og hans pels er blevet mere uren/ på en måde mere fedtet. Har ikke hørt om at der er en slags hygiejne til hamstre. Hans bur er helt rent, og sørger for at gøre det rent ofte. Men hvad skyldes såret?.. Hvad synes i?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er mit hamster syg?
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
    #1   4. jan 2012 Såret skal tjekkes hos dyrlægen.

Får han lov til at bade i chinchilla sand? Når hans sår er væk, villedet i hvert fald være en god idé at tilbyde ham.
    Han vil derefter få en meget blød og fin pels igen.

• #2   4. jan 2012 Har lige ringet til dyrlægen... Blev helt overrasket over prisen, bare for at få ham tjekket. 266 kr!!!... Derefter plus behandling... Svineri... Min ærlige mening.. Fik afvide at jeg kunne se til ham de næste par dage og lægge mærke til om han klør sig. Men ingen der ellers har prøvet noget lignende?

• > Simse <

#3   4. jan 2012 Hvis det er et sår, som lige pludselig er kommet, skal man virkelig tage det seriøst. Det kan være flere forskellige årsager, blandt andet parasitter.

Jeg synes ikke du skal se det an, jeg synes I skal til dyrlægen imorgen.
    Ja prisen er efterhånden meget dyr for at få dyret tjekket, men det er vel pengene værd, for at få sit dyr rask igen.
    Det ville være synd at vente - det må jo ikke være særlig sjovt for den at have det sår.

• #4   4. jan 2012 266 er ret normalt, og endda i den billige ende..

• #5   4. jan 2012 266,- er da en billig konsultations pris. Det plejer at ligge på 400-500kr.

Jeg ville bestemt få det tjekket med det samme. Og helst inden han begynder at klø i det, så der ikke er nået at komme infektion i såret.

• #6   4. jan 2012 266 for konsultation er i den MEGET billige ende! ;o)

Husk nu dyreloven! du har taget ansvaret for dyret! Hvis det er dyrlægekrævende skal det til dyrlæge.

Hvis han allerede nu, er ved at blive fedtet og "nusset" i pelsen, ville jeg altså få taget ham til dyrlæge! Når en hamster stopper med at holde sig selv ren pga., så ville jeg få den i behandling :S

hvis ikke såret og pelsen omkring det holdes rent, så risikere du hurtigt betændelse i såret...

• #7   4. jan 2012 Min dygelæge sagde, se til den et par dage = dagen efter døde min chinchilla smiley

• > Simse <

#8   4. jan 2012 Jeg har heldigvis aldrig haft en dyrlæge der sagde at jeg skulle se tiden an.

Jeg vil også hellere bruge 300 kr. på at få af vide at mit dyr er rask, end tro at det lider, eller finde den død få dage senere.

• #9   4. jan 2012 Jeg kan så godt overkomme 266. Men behandlingen er jo sikkert det dyre af det?.. Hvis de nu kunne starte med at finde ud af hvad han fejler, og derefter kan fortælle mig hvad behandlingen vil koste.. Kan man godt sige at man ønsker det sådan?.. For det jeg ikke ønsker er at lige pludselig at stå med en regning jeg ikke kan betale. Jeg går og venter på SU, så har ikke så meget at gøre godt med lige nu.

• #10   4. jan 2012 Behandlingen er oftes "bare" lidt medicin..

• #11   4. jan 2012 Det kunne jeg godt forestille mig, men igen... Hvor meget vil det løbe op i.

• #12   5. jan 2012 Hos min dyrlæge koster medicinen omkring 50-100 kr oven i konsultationen. Og jeg betaler nogenlunde det samme som din dyrlæge tager...

• > Simse <

#13   5. jan 2012 Det pleger ikke at koste særlig meget for medicin. Men jo, dyrlægen kan sagtens finde ud af hvad den fejler og så fortælle med det vil koste at få den rask - jeg kunne forstille mig at en aflivning er dyrer end medicinen.

• > Simse <

#14   5. jan 2012 plejer*

• #15   5. jan 2012 Hvis dyrlægen kan fortælle mig en pris efter konsultation, så tager jeg afsted i morgen. Tak allesammen for råd smiley

• #16   5. jan 2012 Så har jeg fået bestilt en tid til i morgen smiley

Kommentér på:
Er mit hamster syg?

Annonce