Marsvin i udebur om natten? {{forumTopicSubject}}
Hej GG*. Jeg har 5 marsvin, og sidder lige med et par pengesedler som jo selvfølgelig skal bruges på mine sm¨å bedstevenner (Hehe..) Jeg tænkte på at købe et græs udebur til dem. Altså hvor de har et almindeligt udebur som er "sammenkoblet" med et græsbur hvor de så kan gå ud og ind. Hvoraf man så kan lugge dem inde i udeburet om natten så de har ly og ikke kan komme på græs mere? (Hvis i forstår?) Er det relevant for dem? Altså kommer de til at blive syge af det eller er det en super ide? Og hvis det er en "super ide" hvor varmt skal det så være før de må det? (Altså sove i udeburet)
Håber i forstår er SÅ dårlig til at forklare sådan noget ;-D
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 12 Svar: 2.259
Der skal være mindst 10 grader døgnet rundt hvis de skal trives og forblive raske. Hvis det er under 10 grader kan de i værste fald dø af kulde (jo lavere temperatur jo større risiko).
Så som vejret er nu kan de hverken stå udendørs om dagen eller om natten. Medmindre man vil bruge mange tusinde kroner på varmeregulering og opvarmning derinde - og så kan det meget bedre betale sig at holde dem inde.
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
En stor del af vores kommer i 'sommerhus' hvert år.
Du skal nok bare starte med at tage dem ind om natten, for der vil være en periode hvor det er fint varmt om dagen, men hvor det ikke er varmt nok om natten.
Jeg har så oplevet at nogen marsvin syne det er meeeeeeeget skræmmende at bo ude om natten, og hellere vil indendørs og sove - men de fleste bliver hurtigt glade for at bo udenfor.
aug 2011
Følger: 57 Følgere: 67 Gnavere: 8 Emner: 87 Svar: 2.013
Marsvin i udebur om natten?