{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
792 visninger | Oprettet:

Jackjack
Jackjack
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 11

Jeg kan ikke kende forskel på marsvine-piv? {{forumTopicSubject}}

Jeg er den nye stolte ejer af mit lille marsvin Eddie og har fundet mig selv værende en total "hønemor". Derfor er jeg lidt i tvivl om jeg nu gør det helt rigtigt??
Når det er jeg tager Eddie op så begynder han at pive en lille smule, men piver efterhånden mere og mere, tisser både på mig og min kæreste og ender med at bide os lidt i hånden. Jeg vil gerne kunne kæle og nusse med mit marsvin men vi kan dårligt nok holde ham i 5 min før han går helt bananas...Er det mig som gør noget forkert eller har han det egentlig fint nok selvom han piver???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg kan ikke kende forskel på marsvine-piv?
  • #1   26. dec 2011 Piver er et lidt vidt begreb. Jeg har nogle lyde på min hjemmeside: (link fjernet)
    Du kan evt. kigge der og se om noget matcher.

Noget andet er at marsvin er flokdyr. Hvis dit marsvin går alene bør du anskaffe dig en ven til det. Derved vil han også blive mere tryg og rolig samt et gladere marsvin.

• #2   27. dec 2011 Von Fancy: Jeg har lyttet til dine lyde og er nu pludselig kommet i tvivl om hvad det betyder, når mine marsvin siger en lyd. Jeg har 2 hanner, der gerne spiller op til hinanden og dermed giver den gas med lyd nr 1. Af og til, når jeg nusser dem, kan de finde på at sige samme lyd, bare i kortere interval. Som jeg forstår det på din forklaring, så er det et advarelses signal og altså betyder at det er ubehageligt, men de virker på ingen måde skræmte, når de siger lyden. Kan de også sige den som tegn på velbehag?

• Jackjack
    Jackjack Tilmeldt:
    dec 2011

#3   30. dec 2011 Jeg ved godt at marsvin er flokdyr, men jeg havde håbet på at jeg bare kunne nøjes med den ene. SKAL man købe to? Kan et marsvin ikke have det godt selvom det er alene i buret? Forrrest så er han blevet mere tryg ved når jeg stikker hånden ned i buret og roder rundt, så der er fremskridt smiley

• #4   30. dec 2011 Altså han dør nok ikke af det, men han trives ikke.
    Det er på ingen måde optimalt, at han skal bo alene smiley

Så hvis du vil det bedste for ham (som du jo sikkert vil), så er det 2 muligheder.
    1: få ham kastreret og find ham en veninde.
    2: køb en hanunge som kammerat til ham.

• #5   30. dec 2011 Enig med Von Fancy og Lux

• #6   30. dec 2011 Det gode ved at have to, er at man kan være væk fra dem i længere tid, uden at få dårlig samvittighed ( Her snakker jeg timer, ikke dage!)

• Jackjack
    Jackjack Tilmeldt:
    dec 2011

#7   1. jan 2012 Synes bare det er rigtig ærgeligt at jeg skal sidde og få dårlig samvittighed over at jeg endelig har fået mig en lille guldklump, men det bare ikke er optimalt fordi der kun er EN af ham...

• #8   1. jan 2012 Det er ikke meningen du skal sidde med dårlig samvittighed - men det ER altså fakta at marsvin er flokdyr og trives bedst flere sammen.
    Det er fakta man kan læse overalt når man alligevel sætter sig ind i marsvins pasning, pleje og behov.
    Derfor - tillykke med dit marsvin - og find ham en ven.
    Det får du en tryggere og gladere gris ud af. Det kan samtidig højst sandsynligt afhjælpe de problemer du beskriver i det 1. indlæg her i tråden.

• #9   1. jan 2012 Men Simone, du skriver jo selv at du godt ved at marsvin er flokdyr - så du har jo et eller andet sted selv valgt at tilsidesætte dyrets behov.

• Jackjack
    Jackjack Tilmeldt:
    dec 2011

#10   1. jan 2012 Ja det ved jeg og sådan en ejer vil jeg heller ikke være. Jeg går på jagt efter en lille grisse-ven til min Eddie så han kan være glad og trives!

• Jackjack
    Jackjack Tilmeldt:
    dec 2011

#11   1. jan 2012 Forresten til Mette A, så hjalp tricket med håndeklædet... Han tisser ikke på os mere og piver heller ikke, men ligger derimod og godter sig, og gaber når han bliver nusset bag ørerne smiley

• #12   1. jan 2012 Det lyder rigtigt godt at du finder ham en lille ven smiley

Marsvin er så meget mere fantastiske når man ser hvordan de reagerer på hinanden - held og lykke med jagten smiley

• Jackjack
    Jackjack Tilmeldt:
    dec 2011

#13   1. jan 2012 mange tak smiley Og tak til alle for rådene!

• #14   1. jan 2012 Hov, du får lige et sidste godt råd med på vejen.

Når nu du er ude og kigge efter en lille kammerat - så vær for guds skyld sikker på at de ender med at være det samme køn.
    Det er jo sket mange gange at folk køber hos 'uerfarne avlere' og/eller i dyrehandler, hvor der ikke er tjek på kønsbestemmelse. Og det sidste du har brug for, er at en lillebitte hun går hen og bliver drægtig.

Marsvineunger kan kønsbestemmes med 100% sikkerhed langt før at de er salgsklare.. og i 99% af tilfældende, kan det siges med sikkerhed allerede inden for de første par dage af ungens liv.

Hvis du er i tvivl, så kan du snildt tage nogen .. ahem.. p*rnobilleder af Eddies ædlere dele, og få be- eller afkræftet om han er en han.

• Jackjack
    Jackjack Tilmeldt:
    dec 2011

#15   1. jan 2012 Hehe det skal jeg nok være obs på smiley

Kommentér på:
Jeg kan ikke kende forskel på marsvine-piv?

Annonce