1.126 visninger
|
Oprettet:
Hvilket foder? {{forumTopicSubject}}
Jeg er lidt nysgerrig efter hvad folk herinde fodrer med.
Så mine spg lyder/
Hvilket dyr har du?
Hvad fodrer du med (inkl mængde)?
Hvorfor lige det foder?
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.354
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 12 Emner: 27 Svar: 175
apr 2010
apr 2010
Følger: 52 Følgere: 54 Gnavere: 9 Emner: 81 Svar: 668
Marsvinene får 'luksus blanding' fra dyrehandleren. Også bare en håndfuld i hver skål.
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
"Luksus" og andre blandinger fra brugsen, dyrehandleren eller whatever kan ikke anbefales bl.a. pga. deres enorme indhold af korn som marsvins fordøjelse slet ikke er indrettet til.
apr 2010
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.102
Marsvin skal ikke have en blanding, hverken luxsus blandinger, eller gnaver blandinger. De skal ha noget specifikt til marsvin uden korn, og helst pellet så de ikke sorterer i fodret.
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 215 Gnavere: 31 Emner: 53 Svar: 1.080
De får af mærket "Elite" og får fra 2-5 dl. om dagen, alt efter hvilken kanin det er
Jeg er super glad for det, kaninerne er glade for det, og kan spise store mængder uden at blive tykke
De fleste har fri adgang, og er super gode til selv at tilpasse mængden..
apr 2010
jun 2010
apr 2010
jun 2010
Det indeholder ikke noget der ikke er godt for marsvinene, indeholder nok c-vitamin mm. til at det kan betegnes som et fuldfoder så der egentlig ikke behøver suppleres med andet end hø (som de bør have ad libitum) ud over det. Jeg har fodret med det i mange år og har udelukkende gode erfaringer med det fra den efterhånden lange årrække jeg har gjort det. Marsvinene trives på det og det er sådan set det vigtigste for mig.
apr 2010
Vi har en Land og fritid i nærheden og ellers skulle vi bestille fra nettet hvilket ville være dyre, og så ved vi hvad vi får, når vi køber det fra Land og Fritid. Havregryn er utrolig sundt for kaninerne, kan ikke huske om det er fordøjelse eller tarm? Men sundt, det er det.
Marsvinene's foder... Ved det faktisk ikke? Har haft marsvinene siden jeg gik i 2 kl. så det er min mor der har valgt foderet (da jeg jo selv var lidt lille til selv at bestemme hvad min dyr skulle spise) og det foder har vi bare holdt fast i.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 101 Gnavere: 10 Emner: 144 Svar: 2.804
Her står mere om hvordan jeg fodrer mine dyr
http://stald-joe.weebly.com/saringdan-fodrer-jeg.html
maj 2011
Følger: 20 Følgere: 18 Gnavere: 1 Svar: 149
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 36 Gnavere: 5 Emner: 22 Svar: 1.143
- Kaniner
Hvad fodrer du med (inkl mængde)?
- Jeg fodre med Burgess Excel, men da det er pænt dyrt, er det blandet op med RR (Rabbit Royal). Her er der bestemt ikke fri adgang til foder! Da jeg har stor vægtforskel er det jo forskelligt. Men den mindste får lige omkring 40 gram (lidt mindre), og den store får 50 gram.
Derudover har de fri adgang til stråfoder (hø). De får derudover grøntsager hver morgen.
Om sommeren er deres foderplan dog anerledes, da de næsten ingen kraftfoder får.
De får deres sædvanlige grøntsager om morgenen, og self. hø. Men de får kun 15-20 gram kraftfoder og resten består af mælkebøtter og hvad man ellers finder i haven. Det får de fra ca. maj - slut august. (så længe der er nok kraft i det grønne, til at de kan blive mætte).
Hvorfor lige det foder?
- Bruger det foder, da JEG mener det er et skide godt supplement (som jeg jo mener kraftfoder er).
Det opfylder alle mine krav om godt foder, samt fedtindholdet er meget lavt.
Håber det var svar på dine spg
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
<i>Hvad fodrer du med (inkl mængde)?</i> - Jeg kan ikke sige en præsis mængde, jeg fodre med rå grøntsager og lidt kød, ud over det får de rester fra aftensmaden, hundekiks og kattevådfoder..
<i>Hvorfor lige det foder?</i> Fordi det er det mest naturligt, og så slipper jeg for at have en masse foder liggende, da jeg bor lige ved siden af Netto, hvilket er en fordel nå man bor i en 1 værelses uden hverken kælderrum, loftrum eller et skur jeg kan putte ting i..
Hvilket foder?