Vandflaske el. vandskål (kanin)? {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg min lille baby, hvor jeg prøvede noget nyt med ham. Jeg havde lige været i skole, og havde derfor en vandflaske ved siden af mig. Jeg drak så noget af vandet, og straks kom min kanin hen til flasken og var meget nysgerig, som han altid er. Jeg hældte så noget vand over i låget, og han blev fuldstændig tosset, han drak 6 FULDE låg!
Jeg undrede mig meget over det, og lagde straks en vandskål ned til ham.
Jeg VED at han kan drikke af vandflasken, da jeg har set det et par gange. Men efter jeg lagde den skål ned til ham, forsvinder der simpelthen så meget vand.
Han har begge dele i sit bur, altså både flaske og skål, og han bruger begge dele.
Jeg synes bare det er dumt, da han er begyndt at skide i vandet, og det er ret klamt når jeg først finder ud af det når jeg kommer hjem.
Hvad er jeres holdning til flaske eller skål?
HAN ER INDEKANIN
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 36 Gnavere: 5 Emner: 22 Svar: 1.143
(link fjernet)
Jeg bruger skåle fordi at de:
1) er super nemme at bryde isen ud af om vinteren. Det kræver bare lgie at banke lidt til dem
2) det er generelt nemmere.
Jeg stoppede med vandflasker da jeg hurtigt synes de blev grønne (og ja, skiftede vand hver dag og rensede dem), og der skulle ikke meget til før de blev frosne..
Desuden mener jeg ikke det må være rart en vinterdag at skulle slikke på metal.
Tja, det er vidst derfor.
ps: Mine skåle hænger self. på lågerne i burene
apr 2010
Følger: 39 Følgere: 38 Gnavere: 9 Emner: 1 Svar: 310
dog har jeg en indendøreskanin der har skål, men det er fordi hun bider tutten at flasken, så man kan vel sig jeg kigger på kaninen og hvad den er bedst tjent med
apr 2010
Følger: 268 Følgere: 276 Gnavere: 7 Emner: 17 Svar: 311
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.354
Jeg orker simpelthen ikke at skille skifte 32 vandflasker, så går det altså hurtigere med skåle.
Og så ellers samme grunde som Tanja skriver.
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 52 Svar: 414
Syntes det MEGET lettere, vis den fryser til bunds vender man dem på hovedet og banker og halløj så har du en stor isterning og vandflasker skal man vente og vente og vente på at de tør op, og man skal bruge en flaske renser skåle kan man bare lige hurtigt vaske af og skylle og så den fin
Men ulempen er at kaninerne/kaninen godt kan finde den sjov at vælte...
eller samle fodret op fra foderskålen hoppe hen til vand skålen og smide det i vandet....
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.354
Og hvordan i alverden skulle de få smidt foderet op ved at tage det i munden og så smide det i vandet ? Har jeg godt nok aldrig oplevet.
Har oplevet at de kan finde på at vende skålen ud i vandet, da de står ved siden af hinanden, men ikke det andet
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 52 Svar: 414
og det med fjedre tingen vidste jeg ikke... hmm, men har ikke Kaniner mer. Den ene blev taget af en hund, den anden blev 10-12 år og døde af allerdom
feb 2023
Følger: 20 Følgere: 29 Gnavere: 3 Annoncer: 3 Emner: 6 Svar: 17
Vandflaske el. vandskål (kanin)?